Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1095
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Chinups

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk

Jeg har et spørgsmål:

Når man laver chinups, altså hvor hånd "ryggen" vender mod én, er det så bedst at lave dem hvor man står med front mod stangen, eller er det bedst med ryggen til?

Jeg håber i kan følge mig. Fidusen skulle være at hvis man står med ryggen til, bliver ryggen/lats bedre aktiveret. Problemet ved at lave dem med front til, skulle være at den øverste del af brystet ville blive aktiveret i stedet for ens lats.

Jeg har kun set vids af folk hvor de står med fronten til stangen. Jeg kunne godt forestille mig, at hvis man stod med ryggen til ville ens skulderled nemmere blive overbelastet. Men ja. Ved det ikke. Derfor jeg spørger herinde :)

Jeg har også lige et sidste spørgsmål: Hvis man ikke er så stærk i denne øvelse, hvad er så den bedste "approach" til den?, hvis man altså vil blive bedre til den.

Mvh. doonkey

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

doonkey skrev:Hej bb.dk

Jeg har et spørgsmål:

Når man laver chinups, altså hvor hånd "ryggen" vender mod én, er det så bedst at lave dem hvor man står med front mod stangen, eller er det bedst med ryggen til?

Jeg håber i kan følge mig. Fidusen skulle være at hvis man står med ryggen til, bliver ryggen/lats bedre aktiveret. Problemet ved at lave dem med front til, skulle være at den øverste del af brystet ville blive aktiveret i stedet for ens lats.

Jeg har kun set vids af folk hvor de står med fronten til stangen. Jeg kunne godt forestille mig, at hvis man stod med ryggen til ville ens skulderled nemmere blive overbelastet. Men ja. Ved det ikke. Derfor jeg spørger herinde :)

Jeg har også lige et sidste spørgsmål: Hvis man ikke er så stærk i denne øvelse, hvad er så den bedste "approach" til den?, hvis man altså vil blive bedre til den.

Mvh. doonkey

Står med ryggen til? Dvs. du mener du laver chinups bag nakken, svarende til pulldowns bag nakke?

Din øverste del af brystet vil aldrig kunne bidrage med andet end evt stabilitet i en træk øvelse.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Chinups er designed til at styrke ens lats hvis jeg husker rigtigt? Hvordan skal det så ikke kunne ramme lats hvis du vender dig rundt?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Korrekt, træk til nakken kan føre til overbelastning af skulder.
Jeg kan ikke forstille mig at træk til bryst går i øvre bryst, da brystmuskulaturen er "pres" effektiveret.
Træk til bryst, altså med fronten til går i både øvre ryg og lats.

Hvis du ikke har styrke nok til at trække BW, kan du evt. starte med cable pull downs med en form for progression indtil når når op på etniveau hvor du er i stand til det :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog

Dingo skrev:
doonkey skrev:Hej bb.dk

Jeg har et spørgsmål:

Mvh. doonkey

Står med ryggen til? Dvs. du mener du laver chinups bag nakken, svarende til pulldowns bag nakke?

Din øverste del af brystet vil aldrig kunne bidrage med andet end evt stabilitet i en træk øvelse.

Ja præcis. Ligesom pulldowns aka. chinups til nakke. Okay, stabilitet :) Tak. Mht. til det andet spørgsmål, hvad er så den bedste approach hvis man vil blive god til øvelsen? Tænker specielt på træningen i starten, hvis man ikke er i stand til at lave dem med et så bredt greb og så mange reps.

#EDIT#

Tak for informationen Cmrj :)

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog

bernild skrev:http://www.tmuscle.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2

Under misconception 8.

Tak for link til artiklen :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster