Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Comeback efter skade

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle styrkeløftere og bodybuildere derude.

Jeg stoppede med at styrketræne/bodybuilde sidste sommer. Det er omkring 8 måneder siden.
Jeg stoppede med at træne fordi jeg fik konstateret (højst sandsynligt kronisk, når det har varet i så lang tid) seneskedehindebetændelse i håndleddet. Jeg har derefter tabt omkring 14 kg muskelmasse, og er næsten tilbage til hvor jeg startede.
Jeg har ikke mærket noget til mit håndled i en længere periode, trods jeg spiller badminton på højt niveau, og derfor bruger mit håndled hele tiden.

Derfor tænkte jeg på at begynde på at styrketræne/bodybuilde igen. Grunden til jeg fik seneskedehindebetændelse, var højst sandsynligt fordi jeg steg hurtigere i vægt, end mine sener kunne holde til, og fordi jeg ikke stoppede med det samme, da jeg fik små smerter i håndleddet.
Jeg har altid været meget opmærksom på min teknik, og på at holde håndleddet lige, så det er højst sandsynligt ikke derfor jeg har fået det.

Men meningen med dette oplæg, er at høre om der er nogle der har erfaringer med at begynde igen efter seneskedehindebetændelse i håndleddet? og hvordan jeg sikrer mig med ikke at starte for hårdt ud og stige for hurtigt i vægt.

Hilsen Nicklas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

op

Er der ikke nogle der ved noget?

Jeg har været opereret 4 gange i håndleddet, har handicap i flere øvelser da min ene underarmsknogle er lidt kortere end den anden. Og det er ikke så hårdt fysisk at komme igang igen, men det er mere mentalt om at man ikke kan tage ligeså meget som man plejede, så du skal bare træne almindeligt ud fra det udgangspunkt du nu har :) Og selvfølgelig stoppe i øvelsen hvis det gør ondt. Alle andre har sagt til mig "du skal bare lytte til din krop". Så gætter på at det også gælder med dig :D

Styrkeliste
- Squat: 90.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jo tak, jeg skal nok prøve at lytte til min krop. :-)
Men er der nogle der evt. har et program jeg kan følge efter sådan en skade, så jeg ikke lægger for hårdt ud :P

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster