Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

CrossTraining + ekstra øvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa

Jeg har i løbet af de sidste 2 år tabt godt 25 kg og er efterhånden i middelområdet af normal BMI vægtmæssigt. Hvis man skal stole på den avancerede vægt i FW så er min fedtprocent over middel (den foreslår at jeg skal tabe 8,5 kg fedt) og min muskelmasse under middel (Den foreslår at jeg tager 5kg muskel på). Umiddelbart er jeg af den opfattelse at den har ret - jeg er slap som bare fanden.

Jeg træner CrossTraning 2-3 gange om ugen, og ved siden af løbetræner jeg 2-3 gange om ugen (nogen har overtalt mig til at løbe DHL om 2 måneder, og jeg ser det lidt som en forudsætning for at møde op, at jeg rent faktisk kan løbe 5km uden pause... der er lidt vej endnu :lol: )

Mit spørgsmål er:
Jeg har nogle svage punkter (især arme og core) som jeg gerne vil træne ud over min CrossFit, men hvornår? Ville jeg kunne ligge det på samme dage som jeg har trænet CrossFit, så jeg får løbedagen til at restituere eller omvendt? Vil det være i orden at jeg træner CrossFit og først tager de andre øvelser nogle timer senere, eller skal det hele helst være i samme "session"?

/Fedania

PS: Detaljer som måske kan være interessante: Kvinde, 33 år, ingen erfaring med "rigtig" styrketræning, nogenlunde styr på kosten hvis jeg selv skal sige det (2-3g protein pr. kg vægt, helst ikke mere end 75-125g kulhydrat om dagen og fedt for resten; forsøger at køre 16:8 men det er ikke altid lige let)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

fedania skrev:Mit spørgsmål er:
Jeg har nogle svage punkter (især arme og core) som jeg gerne vil træne ud over min CrossFit, men hvornår? Ville jeg kunne ligge det på samme dage som jeg har trænet CrossFit, så jeg får løbedagen til at restituere eller omvendt? Vil det være i orden at jeg træner CrossFit og først tager de andre øvelser nogle timer senere, eller skal det hele helst være i samme "session"?

Holy fuck, hvor skal man næsten begynde.

1. Find ud af hvad dine mål med træningen er.
2. Hvis disse mål ikke, eksplicit, indeholder dét at have det sjovt ved at dyrke crossfit, bør du droppe det øjeblikkeligt. Der er næppe nogen gevinst ved det for dig, udover glæden ved at gøre det. Der er ganske enkelt bedre alternativer, uanset hvad dine træningsmæssige mål er.
3. Din vurdering af "svage punkter" er sandsynligvis ganske god, omend du nok bør inkludere samtlige andre muskler i din krop, på den liste. Man bliver ganske enkelt ikke stærk af at dyrke crosstraining, og adressering af weakpoints og ubalancer er, i den verden, en by i Rusland.
Sidst rettet af peter n 28. jun 2014, 19:39, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg foreslår at øge dit indtag af protein og indfører en/to dag(e), hvor du kun træner arme.
Det gi'r godt.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:Jeg foreslår at øge dit indtag af protein og indfører en/to dag(e), hvor du kun træner arme.
Det gi'r godt.

Så dit forslag er, at jeg skal have mere end 3g protein pr. kg jeg vejer og at jeg skal træne 8 dage om ugen... :lol:

peter n skrev:1. Find ud af hvad dine mål med træningen er.

At have det sjovt med min træning samt få lavere fedtprocent og højere muskelmasse. Beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok af ovenstående.
peter n skrev:2. Hvis disse mål ikke, eksplicit, indeholder dét at have det sjovt ved at dyrke crossfit, bør du droppe det øjeblikkeligt. Der er næppe nogen gevinst ved det for dig, udover glæden ved at gøre det. Der er ganske enkelt bedre alternativer, uanset hvad dine træningsmæssige mål er.

Mit mål er at have det sjovt med min træning, og det giver CrossFit mig rigeligt.
peter n skrev:3. Din vurdering af "svage punkter" er sandsynligvis ganske god, omend du nok bør inkludere samtlige andre muskler i din krop, på den liste. Man bliver ganske enkelt ikke stærk af at dyrke crosstraining, og adressering af weakpoints og ubalancer er, i den verden, en by i Rusland.

Fair nok. Men dit svar var - i forhold til mit spørgsmål - også mildest talt en by i Rusland. Du svarede faktisk overhovedet ikke på ét eneste af mine spørgsmål. Ej heller om jeg kan dyrke "rigtig" styrketræning samme dage som jeg hygger mig til CrossFit.

Problemet er, at du stiller de forkerte spørgsmål.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Du kan ikke opbygge muskelmasse effektivt hvis din førsteprioritet er at have det sjovt til crossfit. Crossfit vil ødelægge restitutionen og kan i værste tilfælde blive farligt hvis du kommer ud i noget overtræning.

Når det er sagt, så hav det sjovt med det crossfit. Hvis det er førsteprioriteten, så er det det der får dig til at holde fast. Det vil også opbygge dine muskler. Måske bare ikke i samme tempo.
Forkert! Jeg tisser ikke i sengen.
Jeg tisser sengen. Sengen er et svagt møbel.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København NV

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 130.00

fedania skrev:Fair nok. Men dit svar var - i forhold til mit spørgsmål - også mildest talt en by i Rusland. Du svarede faktisk overhovedet ikke på ét eneste af mine spørgsmål. Ej heller om jeg kan dyrke "rigtig" styrketræning samme dage som jeg hygger mig til CrossFit.

Han prøvede ikke kun at svare på dit spørgsmål.. Han rådgav dig, og jeg læser det (undskyld hvis jeg fejltolker peter n) som en opfordring til at reflektere lidt over hvordan du træner, og hvad dine mål er, og hvordan du vil opnå de mål.. Nej, det var nok ikk et direkte svar..

OT:
Træner du i en box? Har du prøvet at spørge dér?. Jævnfør dette citat "Mit mål er at have det sjovt med min træning" - Dig selv, er min tanke umiddelbart, at du kan smide nogle ekstra øvelser ind, der hvor det passer dig, og du føler du har overskud og lyst.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Nu du skriver Crosstraining går jeg ud fra det er i FW og det er uden brug af vægtstænger..

Så hvis du vil blive ved med at dyrke det men samtidig gerne vil være stærkere..
Så ville jeg indføre de dage hvor du dyrker Crosstraining med noget;
5x5 Squat, Bænk, Row, Dødløft og Overheadpress.

Ikke alle tingene samme dag. Men evt bare en eller 2 øvelser..

Reputation point: 50

Nieb skrev:Nu du skriver Crosstraining går jeg ud fra det er i FW og det er uden brug af vægtstænger..

Så hvis du vil blive ved med at dyrke det men samtidig gerne vil være stærkere..
Så ville jeg indføre de dage hvor du dyrker Crosstraining med noget;
5x5 Squat, Bænk, Row, Dødløft og Overheadpress.

Ikke alle tingene samme dag. Men evt bare en eller 2 øvelser..

Det er godt nok med brug af vægtstænger med jævne mellemrum, men jeg ser din pointe. Jeg forsøger at holde øvelserne i baghovedet og træner muskelgrupper der ikke har været ekstra opmærksomhed omkring i træningen efter Cross-træningen.
Tak :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster