Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Cut/Bulk - hvad ville i gøre med denne krop?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle

Jeg har i de seneste 16-18 måneder trænet mere eller mindre seriøst. Først 6 måneder med et fullbody program 3 gange om ugen, og siden hen Back2Basics 4 gange ugenligt.

Vægten er gået fra ca. 70 kg. til ca. 80 kg. i denne periode. Jeg er desuden 180 cm høj.
Mht. til kost har jeg spist efter behov og lyst uden at tælle kalorier osv. Så mit ligevægtsindtag er jeg ikke helt klar over.

Jeg er nu nået til det punkt, hvor jeg ikke ved om jeg bare skal køre videre i samme rille, eller begynde et cut for at ramme en nogenlunde acceptabel strandform.

På nedenstående billede kan i se hvordan kroppen ser ud d.d.
Jeg synes selv der har sat sig lidt for meget på maven, og det var derfor jeg tænkte på et cut, men på den anden side vil jeg jo helst ikke skære det væk jeg har taget på (i hvert fald ikke det hele)

Hjælp mig tak! Hvad skal jeg gøre?

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 35

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Selvfølgelig hver sin smag, men jeg ville nok cutte. Jeg er også meget fedtforskrækket :)
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Logbog: Vis logbog

Det er kun dig selv som kan vurdere hvad der er bedst :) Hvis du føler du er for tyk - så cut ned. Omvendt hvis du kan leve med lidt ekstra fedt så kør på! Jeg ville personligt cutte helt ned, og så bruge 1-2år på et godt bulk. Dit udgangspunkt ligner egentligt meget mit da jeg startede med at træne :) er dog kun 170 høj..
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Jeg er som sagt meget i tvivl om hvad der er mest optimalt at gøre. Jeg tænker om der overhovedet er noget fylde tilbage på kroppen hvis jeg begynder på et cut.

Jeg vil gerne høre flere inputs tak.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Logbog: Ingen logbog

Med 16-18 måneders struktureret træning (hvordan definerer du "mere eller mindre seriøs"?), så skulle der gerne være et rimeligt fundament for at cutte. Du kan nok ikke forvente en perfekt strandform, men jeg går heller ikke ud fra, at det er målet.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at finde mit ligevægtsindtag og så cutte med ca. 500 kcal om dagen. Om alle omstændigheder kan du altid bulke igen, hvis du føler at du mister for meget fylde.

Og lige en sidenote: kalorietælling er et must - også i forbindelse med bulking - så du kan holde styr på dine macros og skabe det optimale grundlag for muskelopbygning/styrke. Der er noget om klichéen "Abs are made in the kitchen".
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster