Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
Wermuth skrev:Hej!
Jeg har i forvejen en smule for meget på maven, men det er altså langt sjovere at bulke end at cutte. Men kan jo ikke bulke i al evighed =) Mit spørgsmål er, hvor meget gør man det ene, før man begynder på det andet ? Er det bulk i 2 måneder og så cut til 10% BF, eller er det sådan noget med at man bulker i 45 år, og så cutter resten af sit liv? Meget overdrevet, men for at stille det op så man forstår, at jeg ikke forstår det =)

Wermuth skrev:Gør den ? Så vidt jeg har forstået, skal man have et protein og kalorie overskud for at kunne få muskelmasse, og er der overskud, tager man også på.
Har aldrig fattet en skid af alt det der, men skal til noget vejledning om det på mandag, så kan det være jeg får styr på noget der. Men sådan har min opfattelse i hvert fald været.
Jeg har trænet meget løst i 2 år. Vil tro at mine resultater kunne have været nået på 4-6 måneder, hvis man gad.

TheFatboy skrev:Har ærligt talt aldrig fattet det med at cutte og bulke... jeg kan ikke se problemet i at have en smule fedt på kroppen permanent, istedet for at æde sig fed en periode, bygge masse op, og så cutte ned til sommer fx.
Jeg har fedt på kroppen, nok til at kunne få masse, men jeg ser ingen grund til at overbulke når fedtet alligevel skal væk igen. Jeg kan ikke finde det positive i at have ornlig meget fedt på kroppen, cutte ned, og så bygge op igen. WTF? Jeg er tilhænger af at være i god form HELE tiden. Hvis man ikke stiller op til konkurrencer, så lad dog være med at bulke... massen kommer jo alligevel :s

TheFatboy skrev:Har ærligt talt aldrig fattet det med at cutte og bulke... jeg kan ikke se problemet i at have en smule fedt på kroppen permanent, istedet for at æde sig fed en periode, bygge masse op, og så cutte ned til sommer fx.
Jeg har fedt på kroppen, nok til at kunne få masse, men jeg ser ingen grund til at overbulke når fedtet alligevel skal væk igen. Jeg kan ikke finde det positive i at have ornlig meget fedt på kroppen, cutte ned, og så bygge op igen. WTF? Jeg er tilhænger af at være i god form HELE tiden. Hvis man ikke stiller op til konkurrencer, så lad dog være med at bulke... massen kommer jo alligevel :s

curls skrev:TheFatboy skrev:Har ærligt talt aldrig fattet det med at cutte og bulke... jeg kan ikke se problemet i at have en smule fedt på kroppen permanent, istedet for at æde sig fed en periode, bygge masse op, og så cutte ned til sommer fx.
Der er ingen der forsøger at tage fedt på under bulk!!!
Dem der er rigtige gode til at bulke, det får da ik så meget fedt på....
Hvis man vejer fx. 70 kg. og er 185 høj...
Hvordan bliver man stor, hvis du ik bulker???????
Arnold skrev engang, at og det stå også i en af de artikler her på siden...At for hver 2,5 cm. på overarmen, så ska man tage 5 kg. på kroppen...
P.s.
Ret mig, hvis det er forkert...Længe siden jeg har læst den artikel...

Foreigner skrev:De tænker nok ikke på deres fedt%, når de spørger om det.
Bulke er, som allerede sagt, det at være i kcal overskud under træningen.
Cutte er at være i kcal underskud.
Ved at være i kcal overskud er det lettere at opbygge muskler, men samtidig bliver ens fedt% højere.
Er man i underskud, altså cutter man, så er det umuligt for mange at opbygge mere masse, men tilgengæld får man sin fedt% ned og gør derfor musklerne (som man har tilegnet sig under bulkningsperioden) tydeligere.
Så simpelt er det

TheFatboy skrev:curls skrev:TheFatboy skrev:Har ærligt talt aldrig fattet det med at cutte og bulke... jeg kan ikke se problemet i at have en smule fedt på kroppen permanent, istedet for at æde sig fed en periode, bygge masse op, og så cutte ned til sommer fx.
Arnold skrev engang, at og det stå også i en af de artikler her på siden...At for hver 2,5 cm. på overarmen, så ska man tage 5 kg. på kroppen...
P.s.
Jeg har næsten fået 5cm på armene på 3-4 måneder, og jeg har kun taget 2-3kg på, så jeg ved ikke... xD

TheFatboy skrev:Foreigner skrev:De tænker nok ikke på deres fedt%, når de spørger om det.
Bulke er, som allerede sagt, det at være i kcal overskud under træningen.
Cutte er at være i kcal underskud.
Ved at være i kcal overskud er det lettere at opbygge muskler, men samtidig bliver ens fedt% højere.
Er man i underskud, altså cutter man, så er det umuligt for mange at opbygge mere masse, men tilgengæld får man sin fedt% ned og gør derfor musklerne (som man har tilegnet sig under bulkningsperioden) tydeligere.
Så simpelt er det
Så det er faktisk ikke muligt at bygge masse, selvom man indtager super meget daglig protein, og dog stadig er i kalorieunderskud...? Proteinholdige produkter indeholder jo også kalorier, så det hører med, men.. hvis man stadig er i underskud...?

curls skrev:TheFatboy skrev:curls skrev:TheFatboy skrev:Har ærligt talt aldrig fattet det med at cutte og bulke... jeg kan ikke se problemet i at have en smule fedt på kroppen permanent, istedet for at æde sig fed en periode, bygge masse op, og så cutte ned til sommer fx.
P.s.
Jeg har næsten fået 5cm på armene på 3-4 måneder, og jeg har kun taget 2-3kg på, så jeg ved ikke... xD
Hmm, du er også lige begyndt med at træne...Ku jeg se på din profil...
Så det er begynder gains vil jeg tro...
Og har også lidt svært at tro på dig...5 cm på arme på bare 2-3 md...Det er sku meget...
Jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke ved om man det teoretisk muligt at tage på 5 cm på arme uden at være i overskud...
Håber en anden tager over her...

Men som hovedregel taber man sig ved underskud og tager på af overskud..

Foreigner skrev:Men som hovedregel taber man sig ved underskud og tager på af overskud..
Lige en tilføjelse: her er både tale om muskler OG fedt, altså ikke kun fedt, som nogle måske vil tro.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster