Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1628
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1626

Følg bodybuilding.dk på

Cut eller bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle derude, håber i kan hjælpe
Jeg er lidt i tvivl om min fremtidige strategi for min videre "kostplan"
Jeg er 22, 165 cm høj og vejer 57 kg .. min fedtprocent ligger omkring de 20-21% (kvinde)
Da jeg tror jeg kunne få mere ud af min træning (kører 2-split (Back-2-basics) og herudover lidt kardio) vil jeg prøve
at være mere målrettet mht. min kost (altså ment på den måde at jeg måske ville få nogle bedre og/eller hurtigere resultater i forhold til træningen)
Jeg føler jeg har sat mig ind i ligevægtsindtag, og hvad der skal til for at opbygge muskelmasse og få en fedtprocent længere ned.
Jeg synes bare imidlertid det er lidt svært at beslutte hvorvidt man skal cutte eller bulke - da jeg på længere sigt både ønsker en øget muskelmasse OG en lavere fedtprocent.
Da vi jo går sommeren i møde vil jeg nødig tage for meget mere "fedtmasse" på, men samtidig synes jeg virkelig heller ikke det er pænt hvis jeg cutter for meget ned og bliver mere skinny-agtig at se på.
Kan det lade sig gøre bare at indtage nogenlunde ens ligevægtsindtag og så bare holde formen ved lige og derefter bulke når strandsæsonen er ovre og cutte ned efterfølgende inden næste sæson, eller vil man få mere ud af at cutte nu og så efterfølgende bygge endnu mere muskel op senere på året?
Jeg er egentlig lidt i tvivl om hvilken strategi jeg skal vælge, og er nok lidt bange for bare ikke at gøre så meget, så der heller ikke ses så resultater.
Hvad har i af erfaringer?

Håber ikke det er et dumt spørgsmål, og har læst alle hjælpefilerne og det men tror måske jeg mangler at høre lidt personlige erfaringer, også mht. hvad der er sundest for kroppen osv.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan sagtens holde et ligevægtsindtag henover sommeren, og så påbegynde et bulk efterfølgende. Jeg har lidt svært ved at vurdere, ud fra dine tal, hvad din kropskomposition er, men du kan, alternativt, også vælge at lave et meget langsomt cut eller bulk, henover sommeren. Ved kun at ligge et par hundrede kalorier over eller under dit ligevægtsindtag vil det ikke være drastiske ændringer du ser ved din krop, men formentlig mere end hvis du bare ligger på dit ligevægtsindtag.

Vurderingen af om du vil cutte eller bulke bør derudover afhænge af dine egne mål, og tilfredshed, med din krop. Det er svært at sige hvad der er bedst for dig at gøre, desværre. Men det er godt at du ikke har et ønske om at blive alt for 'skinny', det virker til at du har et rimeligt sundt forhold til egen krop. Hvad end du beslutter dig for, så held og lykke med det!
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster