Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Cut - Indtagelse før/efter træning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

Er ny herinde, men har kigget lidt rundt og fundet at det er bedst at indtage en shake evt. en banan eller lignende lige inden og efter træning, da det forbedrer udbyttet af træningen og øger massen.

Mit spørgsmål er så, nu jeg er igang med at cutte samtidig med jeg prøver at få styrke, og da jeg er ny får jeg også begyndergains, men skal jeg stadig indtage alle de kalorier fra shake/banan/lignende selvom jeg er igang med at cutte og ikke prøver at få masse? Eller skal jeg tage noget andet?

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er såmænd ikke shake'en eller bananen som giver noget - Det at du får noget ned indenfor ca. en ½ time efter et endt træningspas (det såkaldte "Window of Opportunity") som har en positiv effekt på din krop. Om du tager noget andet end en shake / banan gør ikke den store forskel, hvis du bare stadig får de samme mængder af protein / kulhydrater

Hvis du er igang med et cut kan det være en god idé at tage noget andet end en shake, for at få noget mere mad ned og formindske den mulige sultfornemmelse der kommer under et cut :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:Det er såmænd ikke shake'en eller bananen som giver noget - Det at du får noget ned indenfor ca. en ½ time efter et endt træningspas (det såkaldte "Window of Opportunity") som har en positiv effekt på din krop. Om du tager noget andet end en shake / banan gør ikke den store forskel, hvis du bare stadig får de samme mængder af protein / kulhydrater

Hvis du er igang med et cut kan det være en god idé at tage noget andet end en shake, for at få noget mere mad ned og formindske den mulige sultfornemmelse der kommer under et cut :)

Så det med at køre noget ned inden træning er egentlig ikke så vigtigt, men mere efter?

Og ja, tak for det. Men jeg tror jeg vælger at bruge shake alligevel, eftersom jeg har vænnet mig til at have den her sultfornemmelse for tiden :)

Men har ikke rigtig nogen idé om ca. hvor meget jeg skal have ned efter, hvad ville du anbefale?

Tak i forvejen :)

Styrkeliste

Jesper hvis du nævner ordet "cut" igen, så bliver jeg simpelthen nødt til at dissekere dig med en sløv spiseske :evil: Det vil ganske enkelt ikke give mening med et cut nu!

Geografisk sted: Faaborg

Kjaer skrev:
Jok skrev:Det er såmænd ikke shake'en eller bananen som giver noget - Det at du får noget ned indenfor ca. en ½ time efter et endt træningspas (det såkaldte "Window of Opportunity") som har en positiv effekt på din krop. Om du tager noget andet end en shake / banan gør ikke den store forskel, hvis du bare stadig får de samme mængder af protein / kulhydrater

Så det med at køre noget ned inden træning er egentlig ikke så vigtigt, men mere efter?

Og ja, tak for det. Men jeg tror jeg vælger at bruge shake alligevel, eftersom jeg har vænnet mig til at have den her sultfornemmelse for tiden :)

Men har ikke rigtig nogen idé om ca. hvor meget jeg skal have ned efter, hvad ville du anbefale?

Tak i forvejen :)

At få noget ned inden er skam også vigtigt, så din krop har noget at arbejde med

Efter træning er det ca. 30 gram protein eller 0,5 gram protein pr. kropskilo (lidt delte meninger her, nok også andre som vil give et anderledes råd ang. mængde, men de to ovenstående er gode som tommelfingerregler) og så omkring 20 gram kulhydrater
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Okay, så bliver det nok noget med at tage ned i centret lige efter et måltid, også kværne en 30-40g proteinshake + 1 banan efter træning :) tak for det.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster