Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Cut problem (kcal indtag)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB, vil lige starte med at sige jeg er mega rookie og at admins må redigere og omplacere mit emne hvis det ikke passer ind :)

Sagen er den jeg har besluttet mig for at ligge min livstil om! har altid været klassens store dreng og nu har det slået klik i badehætten på mig men på den gode måde! nu skal der laves ændringer!
Facts:
17 år
92,1 kg
181-182 høj
Træner Back to Basics (2 split, 4 dage ugentligt)
(bænker små 80, squat 82-85, og dødløft ca det samme) så er jo ikke for der er mega muskler! (desværre)

Mit ligevægts indtag burde jo ligge lige over 3000kcal ud fra det jeg har skrevet, men grundet der er mere fedt end der nok normalt vil være for folk der bruger den beregner herinde, har jeg tænkt ligevægts indtag er lavere.
Men selvom jeg ligger på 2000 kcal på ikke træningsdage, og 2200 på trænings dage ligger jeg på et konstant vægttab på 600gram om ugen, hvilket jeg har jeg gjort i de sidste 3 uger.
Både instruktøren hvor jeg træner, og dem jeg kender der træner mener også mit ligevægtsindtag burde være bare lidt højere?

Noget i vil prøve at give nogle gode bud på hvorfor? kunne det evt være noget stofskifte der var helt hen i vejret? og ja har holdt mig til kostplanen og skrevet alt ind undtagen vand! så det er ikke der den ligger.

Håber i gider give en hånd til mit lille problem
MVH Morten
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder meget rimeligt - hvis du ikke har trænet før ?
For hvis det er tilfældet så vil du nok opleve at tage muskler på samtidig med at du taber fedt. Hvis du gør i skole og sidder stille det meste af tiden(udover træning) Så er det rimligt at du har et ligevægts indtag på 2600-2700 kcal.

Lad for guds skyld vær med at spise særlig meget mindre end du gør nu. Sansynligheden for at der er noget i vejen med dit stofskifte er ikke særlig stor. Hvis du ikke lider af andre symptomer. (Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes) Klø på som du gør nu så skal det nok komme.

Logbog: Vis logbog

Et vægttab på 600 gram om ugen er da ganske "lige efter bogen", for man skal ikke afvise en smule muskelvækst, når man er i starten af sin træningskarriere. :)

Som det er blevet nævnt, så burde du ikke gå lavere i kcal end hvad du gør lige nu. Hold ved det i en måneds tid endnu og følg udviklingen.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

valde123 skrev:Det lyder meget rimeligt - hvis du ikke har trænet før ?
For hvis det er tilfældet så vil du nok opleve at tage muskler på samtidig med at du taber fedt. Hvis du gør i skole og sidder stille det meste af tiden(udover træning) Så er det rimligt at du har et ligevægts indtag på 2600-2700 kcal.

Lad for guds skyld vær med at spise særlig meget mindre end du gør nu. Sansynligheden for at der er noget i vejen med dit stofskifte er ikke særlig stor. Hvis du ikke lider af andre symptomer. (Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes) Klø på som du gør nu så skal det nok komme.

okay, ved bare der er nogle i familien der har lidt med stofskifte, aner ikke om det er arveligt er ikke læge :P men var bare første tanke,
har styrketrænet før, bare langtfra på samme niveau som nu, og inden det der svømmede jeg på ret højt niveau med ca 5*træning om ugen, af mindst 2 timer, max 3.
Men synes nu også 600 gram om ugen er et godt vægttab, var mere kcal indtaget der undrede mig en smule, men tak :)
Bonus spørgsmål, ville det "skade" hvis jeg løb/cyklede/svømmede 2-3 om ugen på dage hvor jeg ikke styrketræner? så kunne jeg også få lov at æde lidt mere :P

Og tak Flamingo :)

Bonus spørgsmål, ville det "skade" hvis jeg løb/cyklede/svømmede 2-3 om ugen på dage hvor jeg ikke styrketræner? så kunne jeg også få lov at æde lidt mere

Nej, det ville ikke skade.
Bare pas på, du ikke kommer til at overvurderer, hvor mange kacl, du bruger på cardio og derved ender op med at spise "for meget".
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Maldon skrev:
Bonus spørgsmål, ville det "skade" hvis jeg løb/cyklede/svømmede 2-3 om ugen på dage hvor jeg ikke styrketræner? så kunne jeg også få lov at æde lidt mere

Nej, det ville ikke skade.
Bare pas på, du ikke kommer til at overvurderer, hvor mange kacl, du bruger på cardio og derved ender op med at spise "for meget".

Okay, nej nok ikke så meget man forbrænder ved det, men så får man også holdt konditionen lidt ved lige :D

Aktiv restitution er en god idé.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro