Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 883
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 880

Følg bodybuilding.dk på

Cut uden kostplan?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Søger nogle gode råd til hvordan jeg kan cutte uden en kostplan. Synes det er for bøvlet og vil helst spares for prædiker om at det ikke er. Men er det muligt og hvordan beholder jeg samtidig mest mulig muskelmasse?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Undgå flydende, energitætte fødevarer som sodavand og juice. Drik vand i stedet for. Undgå generelt flydende føde. Flydende føde mætter mindre end fast føde. Spise masser af grove grøntsager. De fylder meget og indeholder ikke meget energi. Spis proteinrigt. Protein virker mere mættende end kulhydrater. Vælg små tallerkener og glas, når du spiser. Bruger man store tallerkener og glas, så har man en tendens til at indtage mere mad og dermed energi. Undgå at handle ind, når du er sulten. Så ender det med du køber slik og andre energitætte fødevarer. Lad være med at have disse søde sager i hjemmet. Find eventuelt nogle faste måltider til hver dag. Det kunne eksempelvis være morgenmaden. Lav den eventuelt energifattig, såsom skyr med lidt frisk frugt på toppen.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hippokrates skrev:Undgå flydende, energitætte fødevarer som sodavand og juice. Drik vand i stedet for. Undgå generelt flydende føde. Flydende føde mætter mindre end fast føde. Spise masser af grove grøntsager. De fylder meget og indeholder ikke meget energi. Spis proteinrigt. Protein virker mere mættende end kulhydrater. Vælg små tallerkener og glas, når du spiser. Bruger man store tallerkener og glas, så har man en tendens til at indtage mere mad og dermed energi. Undgå at handle ind, når du er sulten. Så ender det med du køber slik og andre energitætte fødevarer. Lad være med at have disse søde sager i hjemmet. Find eventuelt nogle faste måltider til hver dag. Det kunne eksempelvis være morgenmaden. Lav den eventuelt energifattig, såsom skyr med lidt frisk frugt på toppen.

Helt enig. I tillæg til det du skriver så bør du også i et hvis omfang undgå nødder. Jeg har i hvert fald tendens til at undervurdere mængden. En håndfuld mandler og BOOM 200 kcal.
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!
leave-your-ego-at-the-door-t79481-90.html

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 157.50

Vil da anbefale at du spiser suppe engang imellem, med en god portion grøntsager i. Du kan få en masse god smag ned i den flydende del af suppen, uden at det overhovedet kommer til at være kalorie-rigt. Synes selv det mætter bedst, når det er en klar suppe med hele stykker grøntsager i. Man man kan jo også blende halvdelen af grøntsagerne sammen med væsken, for at gøre den lidt tykkere, hvis man er til det.

Og ellers undgå at få for mange kulhydrater. Skær ned på, eller drop helt, brød, pasta og ris, frugt, kartofler.

Reputation point: 25

Du kan evt. faste i ~16 timer om dagen, da det gør det stortset umuligt at få nok kalorier igennem til at tage på, hvis du spiser fornuftigt.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Du kan prøve at hente app´en MyFitnessPal. Det gjorde jeg, da jeg heller ikke magter alt det skematisering. Den fungere rigtig godt og er nem at bruge.

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 185.00

Jeg cutter også uden nogen konkret kostplan, og jeg er ved at være udemærket tilfreds.

Jeg sørge naturligvis for at få mit fedt, grønt og protein. Jeg bruger MyFitnessPal til at danne mig et overblik.

Jeg ved godt nogle af rådene går igen, men vil alligevel fremhæve det væsentligste, som fungerer for undertegnede - take it or leave it:

-krydr din mad (stærkt)
-drik masser af vand
-spis af mindre tallerkner
-spis MASSER af grønt (LÆS: min. 1 kg)
-spis proteinrigt
-gem de største måltider til så sent på dagen så muligt
-undgå flydende kost eller generelt fødevare med lav mæthedsratio
-hvis du trænger til søde sager, forsøg evt. med pepsi MAX eller ISIS is. (Jeg synes også det hjælper at børste tænder. )

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Tak for de gode råd, men tænker at hvis jeg undgår al for mange kalorier, så taber jeg da for meget muskelmasse? Eller skal jeg bare gøre sådan at jeg stadig spiser mig "mæt" bare i nogle sundere ting uden så mange kulhydrater?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster