Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Ved et dagligt indtag på 1300 kcal, der spiser du for lidt.

nannycherry skrev:Tak for hjælpen - så vil jeg prøve at øge indtaget stille og roligt. Tager op og måler min fedtprocent i morgen tidlig, og så må jeg se hvad den siger om 2 mdr igen.
Jeg har allerede brugt en app over en længere periode, som hedder MyFitnessPal, det vil jeg fortsat gøre, super god til at holde styr på kalorierne.

Veiny skrev:Pind skrev:Ved et dagligt indtag på 1300 kcal, der spiser du for lidt.
+1.. Med den mængde motion du laver, er dit vedligeholdelsesindtag jo réelt på 2000-2400.
Du har formegentligt ødelagt dit stofskifte. Skær ned på din lav-intense cardio (Ved overdrevent brug bidrager det til ødelagt stofskifte). Derudover vil jeg foreslå dig, at stoppe med at skære flere kalorier fra og få rettet op på dit stofskifte med det samme. Start på dit nuværende indtag og tilføj langsomt kalorier (i en størrelsesorden af 20-40 kalorier) på ugebasis. Nu ved jeg ikke hvad du vedligeholdte din vægt på før du cuttede, men du skulle gerne få dit stofskifte op på det niveau igen før du overvejer at cutte ned igen. Og næste gang du cutter så skal du virkelig passe på, at du ikke laver det samme nummer. Dette kan du fx undgå ved at fjerne kalorier langsomt på ugebasis (igen 20-40 kalorier) indtil du finder det kalorieindtag, hvor vægttabet går i rette tempo (Du skal forsøge at have så højt kalorieindtag som muligt, mens du stadig taber dig i rette tempo)
Se denne video, hvor alt det ovenstående bliver forklaret i detaljer:
https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk

MoM86 skrev:Veiny skrev:Pind skrev:Ved et dagligt indtag på 1300 kcal, der spiser du for lidt.
+1.. Med den mængde motion du laver, er dit vedligeholdelsesindtag jo réelt på 2000-2400.
Du har formegentligt ødelagt dit stofskifte. Skær ned på din lav-intense cardio (Ved overdrevent brug bidrager det til ødelagt stofskifte). Derudover vil jeg foreslå dig, at stoppe med at skære flere kalorier fra og få rettet op på dit stofskifte med det samme. Start på dit nuværende indtag og tilføj langsomt kalorier (i en størrelsesorden af 20-40 kalorier) på ugebasis. Nu ved jeg ikke hvad du vedligeholdte din vægt på før du cuttede, men du skulle gerne få dit stofskifte op på det niveau igen før du overvejer at cutte ned igen. Og næste gang du cutter så skal du virkelig passe på, at du ikke laver det samme nummer. Dette kan du fx undgå ved at fjerne kalorier langsomt på ugebasis (igen 20-40 kalorier) indtil du finder det kalorieindtag, hvor vægttabet går i rette tempo (Du skal forsøge at have så højt kalorieindtag som muligt, mens du stadig taber dig i rette tempo)
Hvordan ved man, at ens stoftskifte er ødelagt?

Veiny skrev:MoM86 skrev:Veiny skrev:Pind skrev:Ved et dagligt indtag på 1300 kcal, der spiser du for lidt.
Hvordan ved man, at ens stoftskifte er ødelagt?
Ødelagt er måske et misvisende ord, men mange gør det at de starter en diæt med meget lavt kalorieindtag istedet for gradvist at trække kalorier fra. Lige i starten går det fint nok og man taber sig rimelig meget, men efterhånden stagnerer man og taber sig ikke yderligere. I håb om at tabe sig ryger folk ned på et endnu lavere kalorieindtag, laver uendelig meget cardio, og stadigvæk taber de sig ikke. Dette skyldes at kroppen har adapteret sig til det lave kalorieindtag, og forsvarsmekanismerne går igang så man ikke taber sig yderligere (stofskiftet sænkes). Stofskiftet er nu meget lavt (ødelagt), og man vil ikke tabe sig på trods af at man måske ligger langt under hvad der burde være ens vedligeholdelsesindtag.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster