Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1248
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Cutting?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bbere!

Jeg er pt. i gang med at cutte og jeg har nogle generelle spørgsmål, hvad det angår:

- Er der dumt at blande mine frivægtsøvelser med cabeløvelser under en cut-periode, fordele/ulemper?

- Er det et must, at man motionere 20 mins cardio efter træning og hvilken form for træning? . Jeg powerwalker pt. med en stigning på 8.0 og en hastighed på 6.0 - min puls er omkring de 130 - 20 min, er det udemærket for forbrændingen eller er der anden måde at gøre det bedre på?

- Er det godt at køre supersets under en cut-periode og i hvor mange uger må jeg gøre det? .. Hvis der er en bestemt rep/set range, hvad er det så under en superset periode? :)

På forhånd, mange tak.
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

1. Nej. Men baser din træning på store basis øvelser udført med frivægte. Cable træning er jo isolations træning.

2. Nej, det er ikke et must. Du kan smide dit cardio ind som du har lyst. På off dage, eller efter træning. PW er ganske udemærket. Det handler jo om at forbrænde det du indtager, så du ligger i kcal underskud. Så hvis du ikke taber dig skal du lave mere cardio, eller indtage mindre kalorier (dog er det ikke anbefalelsesværdigt at gå under 2500 kcal)

3. Supersets er gode da de er tidsbesparende, og sætter forbrændingen op. Hvilket er to gode ting under cut. Der er ingen bestemt set/rep range der er specielt beregnet til supersets. Du må køre supersets lige så mange uger du har lyst til :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Moqensen skrev:1. Nej. Men baser din træning på store basis øvelser udført med frivægte. Cable træning er jo isolations træning.

2. Nej, det er ikke et must. Du kan smide dit cardio ind som du har lyst. På off dage, eller efter træning. PW er ganske udemærket. Det handler jo om at forbrænde det du indtager, så du ligger i kcal underskud. Så hvis du ikke taber dig skal du lave mere cardio, eller indtage mindre kalorier (dog er det ikke anbefalelsesværdigt at gå under 2500 kcal)

3. Supersets er gode da de er tidsbesparende, og sætter forbrændingen op. Hvilket er to gode ting under cut. Der er ingen bestemt set/rep range der er specielt beregnet til supersets. Du må køre supersets lige så mange uger du har lyst til :)

1. Men at variere m. cabel øvelser er jo bare en variation af den anden frivægtsøvelse?
Jeg skifter ikke de store basis øvelser ud: squat, bænk, dødløft m.m men jeg kan godt finde på at skifte preacher curl ud med f.eks. biceps cable og stiff leg ud m. leg extensions, er det dumt?

2. mange tak :)

3. Okay. Men er det ikke dumt at køre supersets i flere uger, da det kører din muskel lettere til failure? :s
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

1.) Preacher curl er jo ligeledes en isolationsøvelse som f.eks. cable curls er (at de to så rammer lidt forskelligt, er så noget andet)

3.) Jeg har selv gjort stor brug af supersets i min træning (ligeledes under et cut), og ved superset kører jeg ikke tættere på failure end ved at køre alle øvelserne enkeltvis. Jeg skærer dog en smule af vægten i øvelserne i sættene for netop ikke i værste fald at ryge ud i noget failure træning.

Life is not about waiting for the storm to pass, It's about learning how to dance in the rain.

Træningslog
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Tilbage til Fitness & bodybuilding