Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 987
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 984

Følg bodybuilding.dk på

DB Bench decline

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

På det sidste er jeg blevet meget glad for Decline DB bench.

Faktisk så glad at jeg til hver brysttræning bruger den første time på at lave en 15-18 sets hvor jeg forsøger at ramme 10(læg mærke til forsøger, kører 1-2 set med 35 kg hvor jeg kun tager 2-3 reps, og 2-3 sets med 32,5 med 8 reps). Starter på 22,5 kg, tager 2 sæt med dem og kører så op af og hæver med 2,5 kg pr 2. set. Når jeg så har taget 2 set med 35 kg kører jeg tilbage og slutter af med nogle set med 25-27,5 kg. Efter dette som varer op mod en time føler jeg mig tilpas bombet i brystet.
Derefter går jeg over og lavet nogle tunge set cable crunches indtil jeg føler mig træt i maven(5-8 sets, 20 reps). Efter det laver jeg nogle laterale raises indtil jeg føler mig træt i skuldrene(4-8 sets, 10 reps). Så er det ved at være gået 2 timer.
Slutter så af med en omgang cable crossovers bestående af 4 sets á 10 reps, og 4 sets abdominal crunches.

Alt dette varer ca. 2 timer og 15 min. Det træner jeg 2 gange om ugen, ryg/ben-træning er noglelunde samme princip, med 1 øvelse jeg kører muskelgruppen træt i, og slutter så af med en enkelt øvelse mere der virkelig bider.

Er det en dårlig idé med antallet af sets i mit brystpres? Har haft udmærket fremgang i brystet efter jeg er begyndt på dette, så det er mere fremtidigt jeg tænker på, om mit bryst måske vænne sig sig til denne belastning, og respondere dårligere på det?

Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

stryhn skrev:På det sidste er jeg blevet meget glad for Decline DB bench.

Faktisk så glad at jeg til hver brysttræning bruger den første time på at lave en 15-18 sets hvor jeg forsøger at ramme 10(læg mærke til forsøger, kører 1-2 set med 35 kg hvor jeg kun tager 2-3 reps, og 2-3 sets med 32,5 med 8 reps, og i de sidste sets med 25 kg kan jeg heller lave 10, men ender ofte med en 8-9 stk. Det skal også lige siges at jeg kører 35 kg som det tungeste.). Starter på 22,5 kg, tager 2 sets med dem og kører så op af og hæver med 2,5 kg pr 2. set. Når jeg så har taget 2 sets med 35 kg, kører jeg tilbage, og slutter af med nogle sets med 25-27,5 kg. Efter dette som varer op mod en time føler jeg mig tilpas bombet i brystet.
Derefter går jeg over og lavet nogle tunge set cable crunches indtil jeg føler mig træt i maven(5-8 sets, 20 reps). Efter det laver jeg nogle laterale raises indtil jeg føler mig træt i skuldrene(4-8 sets, 10 reps). Så er det ved at være gået 2 timer.
Slutter så af med en omgang cable crossovers bestående af 4 sets á 10 reps, og 4 sets abdominal crunches.

Alt dette varer ca. 2 timer og 15 min. Det træner jeg 2 gange om ugen, ryg/ben-træning er noglelunde samme princip, med 1 øvelse jeg kører muskelgruppen træt i, og slutter så af med en enkelt øvelse mere der virkelig bider.

Er det en dårlig idé med antallet af sets i mit brystpres? Har haft udmærket fremgang i brystet efter jeg er begyndt på dette, så det er mere fremtidigt jeg tænker på, om mit bryst måske vænne sig sig til denne belastning, og respondere dårligere på det?

Tak på forhånd.

Styrkeliste

Hvis du gerne vil køre mange sæt i en enkelt øvelse, så var George Turners 10x10 måske noget du skulle kigge på.

Træner her: Sunds styrke og motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 110.00

Hutch17 skrev:Hvis du gerne vil køre mange sæt i en enkelt øvelse, så var George Turners 10x10 måske noget du skulle kigge på.

eller russian bear?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Jeg er selv i gang med GT's 10x10, og det kan jeg varmt anbefale dig. Du få virkelig kørt alle dine muskler helt ud, masser af volume! :D
The deepest sin of the human mind is to believe things without evidence
Brugeravatar

Geografisk sted: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Er det en dårlig idé, det jeg har gang i nu?

Har nemlig før prøvet mig af med programmer, og jeg hader at jeg låst fast til at lave en gruppe bestemte øvelser til hver træning, jeg synes det er rigtig umotiverende(selvom det sikkert ville virke bedre for mig).

Styrkeliste

stryhn skrev:Er det en dårlig idé, det jeg har gang i nu?

Har nemlig før prøvet mig af med programmer, og jeg hader at jeg låst fast til at lave en gruppe bestemte øvelser til hver træning, jeg synes det er rigtig umotiverende(selvom det sikkert ville virke bedre for mig).

Hvis det virker godt for dig, er det vel fint? :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
stryhn skrev:Er det en dårlig idé, det jeg har gang i nu?

Hvis det virker godt for dig, er det vel fint? :)

Pt., ja. Det er imidlertid mere fremsigtet jeg tænker om det måske kan resultere i overtræning, eller om min krop kunne blive immun over for det her stress jeg giver den, stopper ikke før jeg kan mærke jeg er træt nemlig. :)

Styrkeliste

Du kører pyramide-træning, det vil jeg ikke anbefale dig. Hvis du vælger at køre det som du gør (hvilket vel er fint nok. Det virker for nogle), så kør f.eks. 2-3 opvarmningssæt og så dit topsæt (som er 35kg i dit tilfælde). Herefter kører du så de sæt du vil, og kører derefter back-off sæt. Ved at lave pyramide-træning når du at trætte musklen inden du når dit topsæt som er det som stimulerer mest masse.

Personligt er jeg også glad for mange sæt frem for alt for mange øvelser. Det virker ganske fint, men dit program virker ustruktureret. Du kører bryst, skulder og mave sammen? men du kører kun 1 sideskulder-øvelse, ingen front og ingen rear (medmindre du har den på ryg-dagen)?

Udover det, så er 2t lang tid at bruge på at køre 18 sæt bryst, 5-8 sæt mave og 4-8 sæt skuldre(ved godt du kører mere bagefter). Sæt pausetiden lidt ned, og supersæt evt. skuldre og mave (f.eks).

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster