Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

De søde sager

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg jager det lave fedt%, hvor man forhåbentlig kan ane abs engang, men jeg er bange for, at der er for mange, og store udsving i min diet. Uden problemer kan jeg æde en 250 gr Marabou mælkechokolade, og stadig ha lyst til en mere, men holder dog ved den første. Også drikker jeg mig godt hamrende i weekenderne, men prøver at holde dette nede på en gang pr. weekend, efterfulgt med den obligatoriske pizza dagen derpå.

Meningen er ikke at søge tips om, hvad man skal spise, og ikke, men mere om disciplin, og hvad der ellers skal være i orden, hvis man vil komme længerer ned i fedt%.

Så har jeg også et lille spørgsmål til mit chokolade "problem". Er en kalorie altid en kalorie? Jeg mener, fedter 500 kcal M&M's Peanut lige så meget, som 500 kcal som Marabou mælkechokolade? Kroppen kan jo udnytte de peanuts bedre...?

Det er ikke noget jeg gør hver dag, men meget typisk 2 dage om ugen, hvor jeg æder en masse chokolade.
Spis den vægt du er.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

KayVee skrev:Jeg jager det lave fedt%, hvor man forhåbentlig kan ane abs engang, men jeg er bange for, at der er for mange, og store udsving i min diet. Uden problemer kan jeg æde en 250 gr Marabou mælkechokolade, og stadig ha lyst til en mere, men holder dog ved den første. Også drikker jeg mig godt hamrende i weekenderne, men prøver at holde dette nede på en gang pr. weekend, efterfulgt med den obligatoriske pizza dagen derpå.

Meningen er ikke at søge tips om, hvad man skal spise, og ikke, men mere om disciplin, og hvad der ellers skal være i orden, hvis man vil komme længerer ned i fedt%.

Så har jeg også et lille spørgsmål til mit chokolade "problem". Er en kalorie altid en kalorie? Jeg mener, fedter 500 kcal M&M's Peanut lige så meget, som 500 kcal som Marabou mælkechokolade? Kroppen kan jo udnytte de peanuts bedre...?

Det er ikke noget jeg gør hver dag, men meget typisk 2 dage om ugen, hvor jeg æder en masse chokolade.

Det hele handler om det overordnede kcal indtag.. Jeg cutter selv lige nu, hvor jeg har en del cheat-meals, men fedtprocenten falder på samme måde som de gange hvor jeg slet ikke har cheatet :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

asdf skrev:Det hele handler om det overordnede kcal indtag.. Jeg cutter selv lige nu, hvor jeg har en del cheat-meals, men fedtprocenten falder på samme måde som de gange hvor jeg slet ikke har cheatet :)

Nogen der har noget evidens på det?

I perioder spiser jeg meget sund mad(makromæssigt) og andre perioder spiser jeg usund mad.. umiddelbart næsten samme mængde kalorier, men føler alligevel jeg taber mig mindst i den usunde periode(cutter pt.). F.eks. 50g peanutputter, 200g brød, 200g kød som snack kontra 100g haribo.

Jeg tror sgu ikke en kalorie bare er én kalorie - det er bare dovenskab, ligesom man SKAL have 2g protein, 1g fedt osv.(tendens her på BB) ikke en skid evidens for det..

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Lad dog være med at æde det chokolade.

Du er afhængig. Tag dig sammen og lad være med at æde lort i 14 dage, så ryger meget af afhængigheden, og det hele bliver noget lettere. Ellers må du bare indrømme overfor dig selv, at du bare ikke vil det nok. Så simpelt er det.

Det handler ikke kun om overordnede kalorieindtag. En diæt, der består af en masse junk, vil aldrig kunne give lige så gode resultater, som en diæt, der er baseret på sund og varieret kost.
Hurtigt optagelige kulhydrater er skidt for kroppen i større mængder, så det er ikke bare lige meget.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online