Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Dele splittet endnu mere op

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Dette er et totalt newbie spørgsmål, men vil der ske noget ved at dele bryst/skulder/triceps dagen op, og dermed træne bænkpres og incline idag, måske lidt cardio og rotator cuff, og ellers tage det andet imorgen? Frekvensen for denne uge bliver stadig den samme uanset hvad, så det skulle kun være fordi der var noget med muskeludtrætning og deslige. Grunden er at jeg alligevel tænker at tage ned for at lave lidt cardio, så kunne ligeså godt hapse lidt andet godt med nu jeg alligevel var igang :mrgreen: :mrgreen:
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tillader mig lige et skambump, men så skal jeg nok også holde op!
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

For at være ærlig kan jeg ikke se hvorfor du vil opdele disse 3 muskelgrupper, da de trænes godt sammen. Kan godt forstå hvis du f.eks. siger Bryst&triceps på dag 1 og Skulder&Nakke på dag 2. Hvorfor ikke bare træne din triceps når du allerede er igang istedet for at komme igen imorgen. Der er mange der tror at du skal lave 1 million øvelser når du træner triceps, men det behøver du ikke fordi din triceps aktiveres ved mange bryst øvelser f.eks bench press.

Så mit forslag ville være Bryst&triceps på dag 1 og Skulder&Nakke på dag 2.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Hovedstaden

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Volumen, frekvens, det hele ville ende ud i det samme. Det var bare fordi det passede bedst med tiden idag, for så kunne jeg dele det op, og dermed bruge mindre tid imorgen :)

-DonKahle
Brugeravatar

Okay :drink:

Men kan stadig ikke forstå meningen med dit oplæg...
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Hovedstaden

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Du har brug for kontinuerlighed i dit træningsregime, at splitte noget op fordi det lige passer idag er ikke kontinuerlighed. Hvis du drejer på nogle ventiler, skal du udover at overveje hvorfor også være villig til at gøre det for en periode.

Forøvrigt vil din styrke være langt mere kompromitteret af tung prestræning fordelt over de to dage, ifht. over samme træning.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster