Jeg har længe taenkt paa, at lave en logbog for at holde styr paa progression, maal, have det hyggeligt med det, osv, og da jeg sidder og smaakeder mig lidt i Oesteuropa (Er paa ferie i Letland for at besoege min bror, derfor ingen AA'er, Ae'er osv. - Skal hjem imorgen).
Alder - 24 år.
Erfaring - Startede i center i august sidste aar, sa snart et aar.
Job - Arbejder i et stort transport og logistikfirma med forskellige ting, salg, it, udvikling. Er lidt karrieremenneske, saa arbejder meget og har ikke uanede maengder af tid pga. megen arbejde.
Lidt stats - Har altid vaeret meget tynd. Vejede 60 kg, da jeg var til session og er generelt bygget meget slankt, smalt og har aldrig vaeret den store sportsmand.
Højde - 180 cm
Vægt - - 78 kg
Mål med traening - Faa en staerkere, flottere og sundere krop.
Konkrete mål
[b100 kg i Squat - Pt. 97,5 kg[/b] (Ja, ved godt det er et ynkeligt maal, men er lige beyndt paa squat og har lange ben, saa er ikke prototypen paa en god squater).
I samme omgang at faa stoerre ben
70 kg i Military press - Pt. 67,5 kg
15 WG OH Pull Ups -
Tror jeg har taget 13 som max i noget, der egnetligt ikke var et maxforsøg.
Smide lidt ekstra fedt paa maven.
Faa et mere markeret bryst.
Naermeste fremtid -
Jeg skal deltage i DHL-stafetten d. 20.8 eller deromrking i Aarhus med arbejdet, men har en tendens til at faa skinnebensbetaendelse, saa skal planlaegge loebetraening, cardio osv. for at det gaar op i en hoejere enhed. Er ellers i nogenlunde form, da jeg har spinnet en del. Derfor satser jeg paa at traene 3 gange om ugen + cardio, loeb, indtil DHL-stafetten er overstaet. Jeg har i denne uge holdt dekon (Traende 2-split foer) udover en lille traening idag med brorskabet i hans homegym.
Jeg taenker lidt paa at koere fullbody fra naeste uge af indtil DHL-staftten er overstaet og saa begynder paa Joe Welders 5-3-1 program. Har dog ikke bestemt mig 100 %.
Som naevnt er jeg paa ferie hos min bror, som er fabrikschef paa en mellemstor maskinfabrik her i Letland. Der er gaet lidt druk i den og sidder (desvaerre) med en oeller i haanden nu. Ej, jeg er ca. herovre hvert andet aar, saa naar det er, saa skal der ogsaa lidt alkohol til.
Vi fik lavet en lille traening i hans homegym bestaende af>
En baenk med tilhoerende vaegte
En mulit-traeningsmaskine
En motionscykel
En romaskine
Dog er der ikke saa meget plads i rummet for den seng, jeg sover i herovre, staar i rummet, pga. der ikke er plads til den i det rum, den plejer at staa i, for det er nu fyldt op med jagttrofaer fra Afrika.
Det er lidt svaert at kortlaegge dagens traening pga., jeg ikke ved, hvad vaegten paa maskinen svarer til og vaegtskiverne er lavet paa maskinfabrikken, saa baenken er heller ikke helt nem at bedomme, men jeg skriver det ind for eksemplets skyld - Raekkefoelgen er nok ikke optimal, da det var min bror, der bestemte oevelserne og jeg var ikke helt enig med ham:
BB Bench press
Ca. 60 kg x 12 reps
Ca. 60 kg x 12 reps
Ca. 70 kg x 10 reps
Cable Flyes i multi-maskinen
3 saet x ca. 10 reps paa en rimelig vaegt.
Kan godt maerke at jeg ikke har koert isolationsovelser til bryst. Det maa jeg begynde med, det stemmer ogsaa overens med maalet om et mere markeret bryst.
Tricep rope pressover something
3 saet x rimelig vaegt
Tricep push down
3 saet x lidt lav vaegt
Side lateral raises
3 saet x en rimelig vaegt.
Standing DB shoulder press
Ville lave upright rows i stedet, men kunne maerke at jeg har faet en lille skade, som jeg ikke kunne ignorere. Laver ellers altid upright rows. Naa, det gaar nok over igen.
3 saet x en alt for lav vaegt.
Rows i multimaskinen
3 saet x en maerklig vaegt.
Det er sgu lidt maerkeligt at bruge saadan en maskine.
Pull downs
3 saet x rimelig vaegt.
Denne ovelse laver jeg normalt ikke, da jeg meget bedre kan lide pull-ups, ogsaa fordi jeg har et eller andet med mere funktionelle ovelser.
Bagefter en shake Celltech something
Lidt aergligt med skaden i underarmen, har godt maerket den i loebet af ugen, men troede ikke det var noget. Er ellers aldrig skadet (Udover skinnebensbetaendelse) , 7-9-13 og bank under bordet.
Det var en lille traening, glaeder mig lidt til at komme hjem til Gymet, saadan jeg ved, hvad jeg har med at goere og saadan jeg kan smide lidt vaegt paa.
Det var det i foerste omgang.
Skal koere i bus +3 timer i morgen for at komme til lufthavnen og saa flyve ca. 1 time og 40 og saa vente 3,5 time i Kastrup inden jeg lander i Karup og kan komme hjem til Silkeborg.
Sidst rettet af
ST 31. jul 2010, 14:06, rettet i alt 13 gange.