Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1077
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Deload/Decon

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey! Når man skifter fra et program til et andet benytter man deload eller decon for at pleje sit CNS (er det ikke rigtig forstået?).

MEN, jeg skifter sgu ikke rigtig i mine programmer, jeg kører altid fullbody, og har egentlig ikke intentioner om at skifte over til et nyt "program".. Jeg kunne dog forestille mig at jeg kroppen stadigvæk har brug for en uges decon/deload på et tidspunkt? I så fald, hvornår?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kroppen får mange ikke planlagte decons ind i mellem, ved eksempelvis ferie eller sygdom. Derfor mener jeg ikke man behøver planlægge decons. Deload kan du bruge hvis du føler dig udkørt, eller hvis du skal starte/afslutte en progressions cyklus.
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

Marcus skrev:Kroppen får mange ikke planlagte decons ind i mellem, ved eksempelvis ferie eller sygdom. Derfor mener jeg ikke man behøver planlægge decons. Deload kan du bruge hvis du føler dig udkørt, eller hvis du skal starte/afslutte en progressions cyklus.

Nice, det var faktisk sådan et svar jeg håbede på. Tak for svaret. :)

Styrkeliste

Ofte så får man naturlige pauser som der nævnes herover. Men hvis man ikke gør det, så er det klogt at tage en uge uden maxvægt engang i mellem. Nogle siger hver 4-5 uge, men det syntes jeg er lidt for ofte. P.t. har jeg kørt fuld tryk 4 gange om ugen i 2½ måned, og kan mærke at min krop virkelig har brug for en pause (skal heldigvis på ferie idag, så den kommer automatisk).

Men i fremtiden vil jeg sikre mig at tage en decon uge ca. hver anden måned, eller tidligere hvis jeg kan mærke kroppen er "træt". Jeg føler det er vigtigt med decon, blandt andet også for ikke at miste motivationen (man skal jo helst glæde sig til at pumpe igennem).

Warrior
- Husk det IKKE er muligt at bygge muskler og tabe sig samtidig -
Brugeravatar

Geografisk sted: Bagsværd

Styrkeliste
- Bænkpres: 98.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Warrior skrev:Ofte så får man naturlige pauser som der nævnes herover. Men hvis man ikke gør det, så er det klogt at tage en uge uden maxvægt engang i mellem. Nogle siger hver 4-5 uge, men det syntes jeg er lidt for ofte. P.t. har jeg kørt fuld tryk 4 gange om ugen i 2½ måned, og kan mærke at min krop virkelig har brug for en pause (skal heldigvis på ferie idag, så den kommer automatisk).

Men i fremtiden vil jeg sikre mig at tage en decon uge ca. hver anden måned, eller tidligere hvis jeg kan mærke kroppen er "træt". Jeg føler det er vigtigt med decon, blandt andet også for ikke at miste motivationen (man skal jo helst glæde sig til at pumpe igennem).

Warrior

Lyder meget fornuftigt. Det er også nogenlunde hvad jeg havde regnet med. :) Takker for svaret.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster