Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1553
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1550

Følg bodybuilding.dk på

Den lille hjemme-kemiker!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg fik en bøtte NO-Explode foræret for et stykke tid siden, og jeg kan 100 % ærligt sige, placebo eller ej / verserende retssag om kreatinen osv., det virker for mig, jeg får mere energi og fokus til at smadre en god træning af. Skal så også siges at jeg cutter lige pt. og kan jo godt blive lidt træt i kcal underskud.

Men 2 ting vedrørende NO-explode og lign. NO produkter, de er pisse dyre (350,- for 800g) og mht. til exploden så står der ikke hvor meget det indeholder af hver ingrediens (sandsynligvis forretningshemmelighed).

Men mit egentlige spørgsmål/oplæg er: Er der nogen der har eksperimenteret/erfaringer med at lave en NO lign drik ved hjælp af diverse ingredienser købt i bulk powders?

Har leget lidt med ideen, ik at det er noget jeg virkelig har overvejet, mere for sjov skyld, men potentielt kan man spare en del penge. – Det er baseret på hvad exploden indeholder og hvilke produkter jeg kunne finde i bulk powders samt deres RDV.

EKS:

Acetyl L-carnitine 500mg – 1500mg – det medvirker til at omdanne fedt til sukker.

Arginine Alpha-Ketoglutarate (AAKG) 2-4g – AKG er det som producenterne at NO hævder skulle giver mere ”pump” samt mere energi.

Beta Alanin – 3-4g – Som jeg kan forstå det hjælper det på kroppens egen produktion a carnosin, som hjælper på udholdenheden af musklerne.

L-Glutamin – 5-10g recovery.

L-Leucine 2-6g, 1 af 3 BCAA, bevarer / recovery muskel.

L-Ornithine HCl 1-3g, hjælper kroppen producere GH. (godt nok relativt dyrt, så måske undlad hvis billigere version ønskes.)

L-tyrosine 500-2000mg - Helps reduce the stress and fatigue associated with training, Can improve focus and concentration.

Taurine 1-3g - Your muscles appear larger, Your muscles can exert more force on objects, Protein synthesis in the muscle cell is increased.

Kreatin og Koffein efter behov, også har man vel noget der ligner en NO preworkout drink. Har dog ingen ide om hvordan det ”mixer” i vand el lign. Eller smagen, men kunne forstille mig den ville være led :D – hurtig hoved regning så vil kg pris være ca 250,- (uden L-ornithine hcl), jeg vil tror at den er mere koncentreret end et færdig produkt som sikkert indeholder ubrugelig ting som fyld.

Igen vil jeg lige understrege det ikke er noget jeg planlægger at prøve lige pt. :D Men kunne være rigtigt sjovt at hører om der er nogen der har nogle kommentarer eller erfaringer med noget lign.??

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvis du er storforbruger af tilskud, så er det helt klart vejen at gå. Du får dog nok svært ved at reproducere smagen, hehe...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Jeg har nu altid stillet mig mistænksom overfor enkelte aminosyrer. De andre ting er IMO gode nok, selvom forklaringen på hvorfor ikke er helt rigtig. Uanset hvad, så kan det kun være billigere at gøre selv.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Jeg har nu altid stillet mig mistænksom overfor enkelte aminosyrer. De andre ting er IMO gode nok, selvom forklaringen på hvorfor ikke er helt rigtig. Uanset hvad, så kan det kun være billigere at gøre selv.

Hvorfor er det, du ikke tror på de enkelte aminosyrer? -Ikke fordi jeg er af anderledes overbevisning, men der har jo været en del hype om det på det seneste, og du plejer at have styr på sagerne..
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tja, det kan jo også være de gør det. Leucine er jo f.eks. en fremragende inducer af proteinsyntese, og arginin er trods alt ganske vigtig i vasodilation, men alting fungerer jo for det første i synergi, og for det andet er det ikke altid let at få et reelt respons i trænede mennesker, selvom teorien var god nok.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

det er vel specielt glutamin og tyrosin, der er "svage" i denne sammenhæng?

Jeg har aldrig fattet brugen af glutamin i forbindelse med styrketræning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jo. Mig bekendt er ingen af dem beviseligt effektive i andet end hårdt stressede individer. Man kan jo sælge mange produkter, hvis catchphrasen er at den er til folk der træner "helt vildt mega hårdt", men der er immervæk lidt forskel på at dyrke vægttræning og blive søvnberøvet i dagevis eller have en helkrops førstegrads-forbrænding.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Tja, det kan jo også være de gør det. Leucine er jo f.eks. en fremragende inducer af proteinsyntese, og arginin er trods alt ganske vigtig i vasodilation, men alting fungerer jo for det første i synergi, og for det andet er det ikke altid let at få et reelt respons i trænede mennesker, selvom teorien var god nok.

Du kan altså godt anbefale, at man tage leucin og arginin sådan bare for sig selv?
Og i så fald hvor meget og hvornår?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er overbevist om at du kan finde nogen udemærkede retningslinjer i de produkter der allerede er på markedet. Jeg er desværre ikke så godt inde i selve doseringen selv. Alt hvad jeg ved, er at der er næsten 12% leucine i valleprotein :wink:
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Jeg er overbevist om at du kan finde nogen udemærkede retningslinjer i de produkter der allerede er på markedet. Jeg er desværre ikke så godt inde i selve doseringen selv. Alt hvad jeg ved, er at der er næsten 12% leucine i valleprotein :wink:

Jeg har bare lidt svært ved altid at finde beskrivelserne troværdige, de skal jo trods alt sælge produktet, ikke informere om det.

Anyways, tak for hjælpen. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Du skal heller ikke tro et ord af hvad der står i beskrivelserne (f.eks. er "Acetyl L-carnitine 500mg – 1500mg – det medvirker til at omdanne fedt til sukker. " ikke rigtigt), men doserne har de gerne nogenlunde styr på.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Du skal heller ikke tro et ord af hvad der står i beskrivelserne (f.eks. er "Acetyl L-carnitine 500mg – 1500mg – det medvirker til at omdanne fedt til sukker. " ikke rigtigt), men doserne har de gerne nogenlunde styr på.

Ja okay, på den måde, det lyder fornuftigt nok.
Brugeravatar

Styrkeliste

Smeden skrev:Du skal heller ikke tro et ord af hvad der står i beskrivelserne (f.eks. er "Acetyl L-carnitine 500mg – 1500mg – det medvirker til at omdanne fedt til sukker. " ikke rigtigt), men doserne har de gerne nogenlunde styr på.

Nej ikke 100% procent rigtigt!! - men en noget lettere beskrivelse end.

Carnitine transports long-chain acyl groups from fatty acids into the mitochondrial matrix, so that they can be broken down through β-oxidation to acetate to obtain usable energy via the citric acid cycle. In aerobic organisms, the citric acid cycle is part of a metabolic pathway involved in the chemical conversion of carbohydrates, fats and proteins into carbon dioxide and water to generate a form of usable energy. :D

Men for at vende tilbage til mit spørgsmål, er der så virkelig ingen der har prøvet at "bikse" noget sammen, selv?

Ja netop - carnitine benyttes som shuttle for acetyl-CoA ind i mitrokondrien, så fedt kan blive til ATP - ikke så fedt kan blive til kulhydrat :mrgreen:

Og for at svare på det reele spørgsmål, så syntes jeg du skal prøve ad. Jeg er rimeligt sikker på at Essensen i ny og næ mikser sine egne produkter, så du kan jo spørge ham.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Fed idé! Og tanken har selv strejfet mig en gang imellem. Kan man få koffein pulver til at blande i? Eller skal man bare poppe et par piller?

De fleste produkter kan vel kun købes på udenlandske sider. Hvad sider har du tænkt dig at handle på?`(hvilke er billigst) :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Fed idé! Og tanken har selv strejfet mig en gang imellem. Kan man få koffein pulver til at blande i? Eller skal man bare poppe et par piller?

De fleste produkter kan vel kun købes på udenlandske sider. Hvad sider har du tænkt dig at handle på?`(hvilke er billigst) :)

Denne ville i al fald kunne bruges. :)
http://www.link slettet.co.uk/
Brugeravatar

Styrkeliste

Moqensen skrev:Fed idé! Og tanken har selv strejfet mig en gang imellem. Kan man få koffein pulver til at blande i? Eller skal man bare poppe et par piller?

Jep, Koffein på pulver.

Ja Bulkpowers.co.uk er noget af det billigste, alternativt (link slettet)

Chriskbh skrev:

Jep, Koffein på pulver.

Fedt. Gør du det? :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
Chriskbh skrev:

Jep, Koffein på pulver.

Fedt. Gør du det? :mrgreen:

Nej, det bliver ikke lige nu! - men på længere sigt er det meget muligt. Jeg skal lige have lavet den helt rigtige opskrift ved at undersøg de enkelte ingredienser noget mere. Desuden stiller jeg mig noget skeptisk overfor den samg det nok vil få, ergo om jeg overhovedet ville kunne få det ned og det er alt andet lige vigtigt da det ellers vil være penge ud af vinduet. Men kunne meget vel tænkes jeg prøver det hen over sommeren med en lille portion for at teste det.

Jeg skal nok lige holde dig opdateret, og du må endelig gøre det sammen hvis du begiver dig i værk med det :D

Jeg har tænkt mig at blande Arginine Ethyl Ester HCL (7pund£ = 100g) med Taurin (4pund£ =100gram) og noget koffein skal nok skrive om jeg har haft nogen effekt om et par uger (:

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 120.00

Den ultimative drink:

Kreatinmono
Beta-alanine
Arginine