Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1399
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1396

Følg bodybuilding.dk på

Dilemma, er ikke glad i hverdagen..

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej Alle!
Synes altid i er så gode til at give gode råd, så håber i har nogle til mig

Sagen er den at jeg blev student i sommers, og nu arbejder fuldtid som elev. Det har jeg gjort siden august, men føler slet ikke at det er mig - det jeg laver interreserer mig ikke specielt, selvom kollegerne er søde. Grunden til at jeg søgte elevplads, var at jeg ikke vidste hvad jeg ville læse på universitet, selvom mit snit var til at jeg kunne komme ind på de fleste uddannelser, og fordi jeg ikke føler at jeg kan bruge det til noget, når jeg begynder at søge ind i politiet om 3 år, når jeg bliver 21.

Mit dilemma er så om jeg skal beholde den elevplads, som ikke siger mig noget som helst! Men som er sikker de næste 2 år, og god på cv'et i forhold til politiet. Eller om jeg skal droppe den og få et arbejde som i interreserer mig mere og som er deltid, hvilket betyder at jeg får mere tid i hverdagen, til f.eks. sport, som jeg i øjeblikket dyrker på eliteniveau. Ulempen ved det job jeg har på hånden er, at det kun er juleassistance, men dog med mulighed for forlængelse efter jul (ved jo ikke om det er noget de bare skriver), samt at det ikke er ligeså godt i forhold til når jeg skal søge ind i politiet.
Penge er ikke et issue, da jeg ikke mangler noget.

Ved godt at man siger at man skal gå efter sin mavefornemmelse, men det er virkelig svært i den her situation, for ombestemmer mig hele tiden..
Hvad synes i?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg var selv i en meget lignende situation. Var kontorelev i et firma, med en masse fine kollegaer, som jeg dog intet havde til fælles med udover arbejde. Dernæst var jobbet slet ikke udfordrende nok.

Jeg stillede mig selv samme spørgsmål som du: skader det mere end det gavner at droppe ud?

For mig var svaret ja, og er et jeg ikke har fortrudt. Udover at min hverdag var mindre opløftende, brød jeg mig ikke om de fremtidsudsigter jeg havde, skulle jeg vælge den rute. Derfor droppede jeg ud umiddelbart op til studiestart på uni.

Hvis vi antager, at du fastholder idéen med at søge ind hos politiet om 3 år og en eventuelt færdiggjort elevuddannelse ville lette din optagelse dertil, så synes jeg personligt du skulle blive. 1: jeg hører mange som har svært ved at komme ind, hvorfor du har lyst til at have mere end bare et adgangsgivende snit. 2: chancen for at du finder en lige så relevant deltidsstilling for politiet, som den elevplads du har nu, vil jeg formode er meget svær at finde. 3: at være i en fuldtidsstilling giver dig "hår på brystet" og vil give dig overskud, når du en dag skal læse.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Off topic