Bosse101 skrev:Den manglende fremgang skyldes ofte, at man er gladere for mad end for at presse hårdt. Som Coleman sagde: Everyone wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift a heavy ass weight (frit fra hukommelsen).
Her er jeg så enig. Helt utrænede kan smide relativt store mængder muskelmasse på (særligt hvis man smider kreatin og HMB ind i ligningen) - under forudsætning af at de træner HÅRDT. De er bare de færreste nybegyndere, der gør det - enten fordi de ikke har lært at bevæge sig og løfte vægte i et omfang, der tillader dem at træne hårdt, eller også fordi de ikke har lært at træne hårdt. De fleste nybegyndere indenfor styrketræning burde fokusere mere på at træne, end at cutte eller forcefeede.
Bosse101 skrev:Med hård, konsistent træning og et cut på 3 - 5 kg ad gangen efter behov, kan man opnå en anseelig størrelse uden at blive fed, på rimelig fornuftig tid.
Bestemt. Men jeg mener klart man kan nå en større muskelmasse ved at bruge en tilgang, hvor man ikke skal cutte 3-5 kg i tide og utide.
Bemærk desuden at jeg ikke er imod en vægtøgning, og heller ikke at fedtprocenten stiger
moderat. 8-12 kg gradvis øgning i kropsvægt over et helt år er stadig en meget stor portion masse, og mere end hvad der er muligt at gaine i muskelmasse for langt de fleste trænede individer.
De fleste undervurderer hvor meget 1 kg muskelmasse rent faktisk fylder på kroppen. Det kan bedst sammenlignes med at skulle fordele 1 kg hakkekød på korpus - det er sgu en del.
Bosse101 skrev:Hvis målet er sixpack og små arme, så er jeg mere tilbøjelig til at være enig. Og mange forveksler jo markerede muskler med store muskler, så tilhører man den kategori kan et langsommere tempo klart være at foretrække
Det er helt sikkert folk, der synes man ligner en bodybuilder lige så snart man har en six pack. Men dette selvbedrag eksisterer nu også i den anden ende af spektret. Altså folk der mener de er voldsomt massive, på trods af de kun ser muskuløse ud når de har en t-shirt på, og i realiteten bærer rundt på en langt større fedtmasse (og tilsvarende lavere muskelmasse) end de selv tror.