Bruger login







Tilbudsguide, uge 35, 2019
Hakket gris og okse!

Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!


Statistik

Vi har 55808 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er BlancaMib

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031662 indlæg i 86846 emner

17 nye indlæg i dag


Online
I alt: 505
Medlemmer: 4
Skjulte: 1
Gæster: 500

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft - baglår ømhed

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej med jer,

Jeg er den sidste tid, efter jeg har dødløft, blevet væsentlig mere øm i mit venstre baglår end det højre(jeg er også lidt mere stiv i venstre baglår generelt). Det har fået mig til at tænkt på, om jeg måske aktiverer det væsentlig mere end det højre? Faktisk også når jeg squatter, oplever jeg nogle gange at blive mere øm i venstre ben.

Er der andre som oplever at blive mere øm i den ene side end den anden? Er det noget man skal være bekymret omkring og gøre noget ved? Og i så fald hvad?

På forhånd tak!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2018, 20:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kan snildt være. Og at du har trænet dig funktionelt skæv, og indarbejdet en teknik hvor det ene baglår arbejder det mere end det andet.
Seriøs udstræk og massage af det baglår der spænder mere op er nødvendigt. Du risikerer en seriøs strain.

Mvh
SandyFrink
Value bb.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

I'm cruel only to be kind, said the poet.
http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer/
Brugeravatar
 
Reputation point: 1764
 
Indlæg: 6442
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Det kan snildt være. Og at du har trænet dig funktionelt skæv, og indarbejdet en teknik hvor det ene baglår arbejder det mere end det andet.
Seriøs udstræk og massage af det baglår der spænder mere op er nødvendigt. Du risikerer en seriøs strain.

Mvh
SandyFrink
Value bb.dk member



Tak for dit svar!

Burde jeg så stoppe helt med dødløft/squat og fokusere udelukkende på udstræk og massage, eller skal jeg fortsætte med dødløft/squat, og så bare tilføje det?


Og skal jeg bare udstrække/massere så meget som jeg føler for, eller burde jeg følge en "specifik" plan for det? [-o<

Og sidst men ikke mindst, i tilfælde af, at jeg har trænet mig "funktionelt skæv", hvordan får jeg så rettet op på dette igen? Eller det gør det måske af sig selv med udstræk og massage?

Beklager mit bombardament af spørgsmål :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2018, 20:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved mere end et par ting om korrekt hip-hinge bevægemønster, og jeg kan allerede fortælle dig nu, at det ikke er alarmerende farligt under statiske løft. Du kan roligt træne videre, efter lidt ekstra hvile. Det er dog mere end almindelig sandsynligt, at du har et par glutes, der godt kunne trænge til at komme mere i spil i dine store benløft.

Det er absolut typisk med baglårs problemer; at det starter med små, funktionelle problemer i bagdelen, og udvikler sig over tid, til en ubalance, der kan være svær at spotte rent visuelt i et squat eller dødløft. Alligevel har det stor betydning for, hvordan din krop belastes, og hvordan det føles.
Overrivning og overanstrengelse af for og baglår, samt også errectors (ved vægtbæring), er næsten udelukkende grundet, at de tager arbejde på sig, de ikke er designet til, som skulle have kommet fra de meget stærkere glutes.

Det er meget individuelt, hvor svært det kan være at korrigere. For nogle kommer det overhovedet ikke intuitivt og skal bankes ind med 10000 gentagelser af goblet squats, samt kombineres med mobilitets træning; og for andre kan det være noget så simpelt som et lille skift i teknik detaljer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 863
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster