Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1209
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1206

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft og ondt i ryggen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen, dette er min første post på dette forum, så håber ikke det ligger det forkerte sted.

Min plan var at det første der skulle ske herinde var at lave en logbog over træning og mad og alt det der, da der skal til at ske noget seriøst!

MEN i går var jeg så nede at træne og ville for første gang i 6 måneder starte på dødløft igen. Har en skulderskade som er ved at være væk, derfor jeg har holdt en så lang pause. Jeg kender teknikken og har haft instruktør/venner til at se min teknik igennem. Så det burde ikke være et problem. Anyways, jeg ville starte meget let, netop for at undgå ondt i ryggen/skader, så tog 32 kg i alt (hvilket vel ikke er ret meget?). Min plan var at tage 3x10 reps, men under ca. 5 rep i 3. sæt giver mine ryg muskler over lænden en skarp kortvarig smerte. Jeg sætter vægten stille og roligt ned igen, og ja, så har det gjort ondt siden.
Jeg kan sagtens bevæge mig og strække ud, sidde ned, sove, etc. uden at det gør ondt. Men hvis jeg bare skal løfte min cykel, eller gå ned i knæ og op igen gør det ondt på begge sider af rygraden. Dvs. hvis jeg skal bruge musklerne i den del af ryggen gør det ondt.

Så mit spørgsmål er; er det en form for DOMS i de små muskelfibre i ryggen, som gør at det gør ondt? Eller har jeg f*cket mig selv op? Så at sige :-k

Det skal siges at jeg har ondt i ben- og nakkemusklerne i dag og at smerten er blevet en smule bedre siden i går.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hej Elithraldor og velkommen til.

DOMS er karrakteriseret som ømhed i musklerne, og kommer ikke midt i træningen, men efter. så jeg synes ikke det lyder som om, det er DOMS du har, hvad det så lige kan være ved jeg desværrer heller ikke, jeg ville nok lige afvente og se hvordan det udvikler sig inden at påbegynde træning igen, hvis du ikke mærker smerter kan du evt. lave noget ultra let dynamisk træning af lænden. hvis smerterne ikke går væk, er den enste mulighed nok at opsøge læge eller fyso.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Det lyder som noget du skal til lægen med. Pludselig opståede smerter der ikke hurtigt går over igen, tyder på en form for skade.

Jeg ville helt sikkert ikke træne, når det er opstået på den måde du beskriver.

Til læge/fysio det gik.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Efter en dags tid med surfen på google og en lille snak med min kære mor, som er sygeplejeske, har jeg selv en idé om hvad der er galt.

Det ser desværre ud til at være en fibersprængning i ryggen ](*,)

Så afsted til lægen i morgen det går :(

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster