Casper.S skrev:Da Future skrev:Så jeg skal starte lidt længere nede i løftet? Mit lockout er utroligt dårligt jeg ved bare ikke hvordan jeg lige skal forbedre det?
Spænd i Glutes i lockout.
Træn dine Glutes, også gerne lige FØR DL.
jeg overså denne del.... jeg tror stadig ikke glute bridges eller hip thrust er vejen frem
jeg er sku lidt i tvivl.... det ser ud som om du (ved lockout):
1. presser hovedet fremad
2. ikke samle skulder bladene og er relativ krum i overkroppen
3. svajer istedet for at kontrahere gluts. anterior tiltet pelvis
4. du bruger bouncet i knæene til at få skulderen bagved hofte.
udover det kunne det godt se ud som om det mest er højre knæ der indadrotere grundet noget der kaldes en forfods varus...et mobilitet problem i foden der giver instabilitet.
nogen umiddelbare forslag:
1. hagen ind
2. samle skulder og ret brystet op
3.Lad din fødder være en smule smaler. lad fødderne pege udaf og fokuser på at holde svangen stabil(lig et mere af vægten på ydersiden af foden og vægten mere tilbage på hælen). Fokuser på at press knæene let udaf og kontrahere gluts i toppen
4. stop med bounce kører en lang periode med strikt dødløft teknik og relativ høj volume
"
Update!
første rep på 150kg gik rimelig let, på 2 rep får jeg et smæld nærmest, i øverste del af ryggen i højre side. Jeg kunne knap nok gå hen på en bænk for at sætte mig, hvilket også gjorde ondt. Jeg er næsten helt sikker på at jeg har fået et eller andet i klemme Min første trænings relateret skade."hovsa der var noget der gav mening. Kom til en kiropraktor eller osteopat og få dem til at kigge på din øvre ryg måske kan de mobiliseren den fri så det bliver meget nemmere at ret dig op ved lockout.
Dine tal på bænkpress og squat er også relativt dårlig i forhold til dødløften hvilket godt kunne vidne om manglende styrke i overkroppen samt manglende styrke i gluts = problemer i toppen af løftet