Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bini skrev:Du starter rimelig fint på sættet, men du skal huske at strække ud/sveje i ryggen under hele bevægelsen og skyde brystet frem i sidste fase - derudover skal du nok også bøje mere i knæene og lave "squat-bevægelsen".
Prøv at lade stangen køre langs lårene, forbi knæene og så ellers bare bøje i knæene indtil at stangen rør jorden.
Held og lykke med træningen

Cmay skrev:Bini skrev:Du starter rimelig fint på sættet, men du skal huske at strække ud/sveje i ryggen under hele bevægelsen og skyde brystet frem i sidste fase - derudover skal du nok også bøje mere i knæene og lave "squat-bevægelsen".
Prøv at lade stangen køre langs lårene, forbi knæene og så ellers bare bøje i knæene indtil at stangen rør jorden.
tak skal du have. det er det samme jeg har fåët at vide fra den styrkeløfter klub jeg lige har meldt mig ind i for en månded siden. der har dog ikke været en instruktør dernede siden første gang så jeg har arbejdet vidre selv i trænings center oppe i byen hvor jeg går til daglig dvs jeg bruger to forskellige træningscenter .
jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal træne mig op til at gøre det her rigtigt så det føles helt naturligt men jeg kan da se at det er blevet lidt bedre siden begyndelsen . jeg har utroligt svært ved at gå langt nok ned i knæ af en eller anden grund. også det med at ligesom falde bagover og træde hæle i jorden virker meget unaturligt for mig.
jeg har iøvrigt også prøvet at løfte fra klodser under vægten , og hvor jeg står under et underlag så stangen er laver , næsten tæt på snørrebånd for at se om højde har en indvirking på hvordan jeg løfter. det ser ikke ud som om det gør andet end jeg bliver mere forvirret af det .

Bini skrev:Cmay skrev:Bini skrev:Du starter rimelig fint på sættet, men du skal huske at strække ud/sveje i ryggen under hele bevægelsen og skyde brystet frem i sidste fase - derudover skal du nok også bøje mere i knæene og lave "squat-bevægelsen".
tak skal du have. det er det samme jeg har fåët at vide fra den styrkeløfter klub jeg lige har meldt mig ind i for en månded siden. der har dog ikke været en instruktør dernede siden første gang så jeg har arbejdet vidre selv i trænings center oppe i byen hvor jeg går til daglig dvs jeg bruger to forskellige træningscenter .
jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal træne mig op til at gøre det her rigtigt så det føles helt naturligt men jeg kan da se at det er blevet lidt bedre siden begyndelsen . jeg har utroligt svært ved at gå langt nok ned i knæ af en eller anden grund. også det med at ligesom falde bagover og træde hæle i jorden virker meget unaturligt for mig.
jeg har iøvrigt også prøvet at løfte fra klodser under vægten , og hvor jeg står under et underlag så stangen er laver , næsten tæt på snørrebånd for at se om højde har en indvirking på hvordan jeg løfter. det ser ikke ud som om det gør andet end jeg bliver mere forvirret af det .
Altså jeg ville ikke selv anbefale at starte fra klodser eller noget i den stil, da jeg har den holdning at hvis man skal gøre det (og det skal man!) - så skal man gøre det rigtigt fra starten. Jeg havde på samme måde problemer med at finde teknikken, men du skal bare øve dig. Og for Guds skyld, lad vær at tage 100 kg på når du ikke har ordentligt styr på teknikken - du kan få skade og så går der endnu længere tid før du lære det.
Men så længe du husker det med ryggen og at bøje i knæene så kommer det lidt af sig selv. Det gjorde det ihvertfald med mig, og så tag mindre vægt på.
Jeg startede med 60 kg ( 20 på hver side) - og fandt først teknikken inden jeg begyndte at løfte tungere og det vil jeg også anbefale dig. Bare øv, øv, øv!

Cmay skrev:http://www.youtube.com/watch?v=HwSE9aRa02E
jeg har smidt en ny dødløft op. ser det bedre ud nu ?
i den her video gør jeg som normalt uden at tænke over hvad jeg laver som sådan. jeg prøver at få skulder tibage og ned mens . retter ryggen til så den har et svaj og trækker bare til mens jeg prøver at se om jeg kan falde lidt tilbage selvom det virker akavet , jeg har aldrig ondt efter dødløft overhovedet men det forudsætter altså jeg bare gør sådan her. sumo har jeg prøvet og det giver ondt i mine knæ.

Kidd skrev:Cmay skrev:http://www.youtube.com/watch?v=HwSE9aRa02E
jeg har smidt en ny dødløft op. ser det bedre ud nu ?
i den her video gør jeg som normalt uden at tænke over hvad jeg laver som sådan. jeg prøver at få skulder tibage og ned mens . retter ryggen til så den har et svaj og trækker bare til mens jeg prøver at se om jeg kan falde lidt tilbage selvom det virker akavet , jeg har aldrig ondt efter dødløft overhovedet men det forudsætter altså jeg bare gør sådan her. sumo har jeg prøvet og det giver ondt i mine knæ.
Nu har jeg ikke set din andre videoer, men det jeg selve ville arbejde med er:
- Få stangen tættere på kroppen. Lige i det øjeblik stangen forlader gulvet så ryger den ud(horisontal bevægelse), så stil dig tættere på stangen til at starte med. Og hellere have stangen til at røre kroppen end have den hængende ude foran dig.
- Synk hoften længere ned, for når du starter dit løft, skyder røven op, så hvis du synker hoften lidt længere, så bliver din udgangsposition bedre og tættere på det du sigter efter. Du skal gerne opleve at hoften har den samme vinkel, indtil stangen rammer knæhøjde. Håber det giver mening?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster