Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 867
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 866

Følg bodybuilding.dk på

dorian yates: dødløft uden at ramme gulvet

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

https://www.youtube.com/watch?v=Fe7pzbZQ0Gs starter 7:25

Fandt denne video og fandt det interessant, da jeg altid har taget dødløft på den normale måde, hvor man starter fra bunden trækker vægten op og lader den lande på gulvet i højst et sekund og gøre det samme igen.

Men at jeg har et homegym fandt jeg denne spændende da jeg har trægulv uden min lille dødløft platform og kunne skåne gulvet væsentligt meget ved at tage dødløft på denne måde. Man ville naturligvis ikke kunne løfte ligeså mange kilo, men det er ikke mit mål, mit mål er at få skabt muskler vægten på stangen er stort set ligegyldig for mig, så længe at jeg presser mig selv uden for mange reps.

Dorian yates: "the initial lift from the floor is more quads and glutes that's why after we lifted it from the floor just going go mid-shin, so we just keep the tension on the back"

Hvad siger i til det, har i prøvet dødløft på denne måde før og hvad siger jeres erfaring med det?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

.
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 13:20, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Rumænsk dødløft?

Reputation point: 10

Det han laver er rumænsk og rammer gluteus og hams. Ryggen arbejder isometrisk (statisk).

Så det er ikke konventionel dødløft, men rumænsk.

God øvelse til bagkæden.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Det han laver er rumænsk og rammer gluteus og hams. Ryggen arbejder isometrisk (statisk).

Så det er ikke konventionel dødløft, men rumænsk.

God øvelse til bagkæden.

Arh, Garikuhuh. Skal vi nu ikke liiiiiiiiiiiige... Prøv at analyser overkroppens vandring, ifht. hofte og bækken, og fortæl mig så igen at erector spiniae kun arbejder statisk. Du har ret i at erector ikke aktiveres i ligeså høj grad, i de mere stivbenede varianter som RDL, SLDL og keystone, som i konventionel dødløft (og back-raises, just to point.. ) men udslaget over bækkenet alene, aktiverer dog stadig den lange rygstrækker, i en anseelig del af vandringen.

Mange har i tidens løb bygget en flot, stærk lower back uden konventionel dødløft.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Det Yates har gang i, er at smadre ryggen fuldstændigt. Typisk vil de fleste lægge dødløft først, fordi det er en stor powerøvelse, men Yates valgte at lægge den sidst i sin ryg-rutine for at kunne nå til failure "lettest". Hvis du ser hans Blood and Guts DVD, så vil du også bide mærke i at han rent faktisk laver tungere barbell rows end dødløft. Hans dødløft er ikke "bare" et rumænsk dødløft, som Garik og andre nævner; For det første fordi han ikke laver noget reelt stræk på hamstrings (han fører ikke numsen langt nok bagud), for det andet fordi hans teknik ikke er særlig pæn - men det er jo overlagt, fordi han targeter erector og ryggen, mens han negligerer hams, quads og glutes så vidt det er muligt (det er dog umuligt at undgå fuldstændig, og man kan faktisk se at han også numser en del). Hvis der er nogen som har god kontakt til ryggen, så er det Yates.

Den måde at gøre det på er udtalt udtrættende, hvilket kan have sin plads i en avanceret programmering. Men typisk, særligt for mindre erfarne løftere, vil der være bedre måder at gøre det på. Princippet i at lave et bastardiseret/grimt dødløft for udelukkende at smadre ryggen er ikke en super idé for dem, som ikke har styr på hvad de har gang i. Back raises som han laver forinden er et mere sikkert alternativ, hvis målet er at få ramt noget erector og numse.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Gary Oak skrev:Det Yates har gang i, er at smadre ryggen fuldstændigt. Typisk vil de fleste lægge dødløft først, fordi det er en stor powerøvelse, men Yates valgte at lægge den sidst i sin ryg-rutine for at kunne nå til failure "lettest". Hvis du ser hans Blood and Guts DVD, så vil du også bide mærke i at han rent faktisk laver tungere barbell rows end dødløft. Hans dødløft er ikke "bare" et rumænsk dødløft, som Garik og andre nævner; For det første fordi han ikke laver noget reelt stræk på hamstrings (han fører ikke numsen langt nok bagud), for det andet fordi hans teknik ikke er særlig pæn - men det er jo overlagt, fordi han targeter erector og ryggen, mens han negligerer hams, quads og glutes så vidt det er muligt (det er dog umuligt at undgå fuldstændig, og man kan faktisk se at han også numser en del). Hvis der er nogen som har god kontakt til ryggen, så er det Yates.

Den måde at gøre det på er udtalt udtrættende, hvilket kan have sin plads i en avanceret programmering. Men typisk, særligt for mindre erfarne løftere, vil der være bedre måder at gøre det på. Princippet i at lave et bastardiseret/grimt dødløft for udelukkende at smadre ryggen er ikke en super idé for dem, som ikke har styr på hvad de har gang i. Back raises som han laver forinden er et mere sikkert alternativ, hvis målet er at få ramt noget erector og numse.

REPPED
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Gary Oak skrev:Det Yates har gang i, er at smadre ryggen fuldstændigt. Typisk vil de fleste lægge dødløft først, fordi det er en stor powerøvelse, men Yates valgte at lægge den sidst i sin ryg-rutine for at kunne nå til failure "lettest". Hvis du ser hans Blood and Guts DVD, så vil du også bide mærke i at han rent faktisk laver tungere barbell rows end dødløft. Hans dødløft er ikke "bare" et rumænsk dødløft, som Garik og andre nævner; For det første fordi han ikke laver noget reelt stræk på hamstrings (han fører ikke numsen langt nok bagud), for det andet fordi hans teknik ikke er særlig pæn - men det er jo overlagt, fordi han targeter erector og ryggen, mens han negligerer hams, quads og glutes så vidt det er muligt (det er dog umuligt at undgå fuldstændig, og man kan faktisk se at han også numser en del). Hvis der er nogen som har god kontakt til ryggen, så er det Yates.

tak for dit indlæg, hjalp meget ! vil begynde at se hans blood and guts i morgen :)

Reputation point: 0

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster