Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Klud skrev:Nu skal man jo ikke dømme en øvelse ude, fordi den aktiverer flere muskler på samme tid. Det viser sig ofte at være netop disse øvelser ( som fx dødløft, squat, bænkpres etc.), der giver størst hypertrofi.
Har forøvrigt læst en del EMG-målinger, der viser at ab-wheel er en af de øvelser der giver den største aktivering i rectus abdominis. Også højere end weighted crunches.
Hvad mener du egentlig helt præcis med en "stabilitetsøvelse"?
streg det over 

Klud skrev:Nu skal man jo ikke dømme en øvelse ude, fordi den aktiverer flere muskler på samme tid. Det viser sig ofte at være netop disse øvelser ( som fx dødløft, squat, bænkpres etc.), der giver størst hypertrofi.
Har forøvrigt læst en del EMG-målinger, der viser at ab-wheel er en af de øvelser der giver den største aktivering i rectus abdominis. Også højere end weighted crunches.

MGL skrev:Et andet ord for stabilitet = core-styrke

Illisher skrev:Klud skrev:Nu skal man jo ikke dømme en øvelse ude, fordi den aktiverer flere muskler på samme tid. Det viser sig ofte at være netop disse øvelser ( som fx dødløft, squat, bænkpres etc.), der giver størst hypertrofi.
og nu har vi efterhånden også slået fast at EMG målinger ikke rigtig kan bruges til ret meget.. For i så fald skal du lave chinups for maven :p
Nu dømte jeg nu heller ikke øvelserne, fordi der ikke kun er fokus på ens abs. Mere bare at der ikke er nogen contraction i de 2 øvelser som eksempelvis crunches, hvor man trækker ens abs sammen(hvis du forstår?)

Klud skrev:Det forstår jeg godt. Der er ikke nogen koncentrisk fase i ab-wheel, og hvis der er, er den i hvert fald ikke så lang som under weighted crunches. Det er dog ikke kun den koncentriske fase der har hypertrofipotentiale. Selv øvelser som squat og dødløft kan uden tvivl give en høj udmattelse i abs.
Jeg vil mene at dragonflags og ab-wheel er mindst ligeså gode som weighted crunches. Prøv dig frem og variér.

a34 skrev:Dragonflags er en glimrende øvelse, - den kan du sagtens give dig i kast med! Jeg har aldrig prøvet at lege med hjulet, så den vil jeg ikke udtale mig.
Dog er der ingen tvivl om, at øvelserne, såfremt de holdes inden for en rep-range der er hensigtsmæssig for hypertrofi, vil smide masse på.
Forresten indgår begge øvelser i programmet, som er at finde i nedenstående artikel. Tag et kig på den.
http://news.bodylab.dk/artikler/592-fla ... du-sixpack

p1player skrev:a34 skrev:Dragonflags er en glimrende øvelse, - den kan du sagtens give dig i kast med! Jeg har aldrig prøvet at lege med hjulet, så den vil jeg ikke udtale mig.
Dog er der ingen tvivl om, at øvelserne, såfremt de holdes inden for en rep-range der er hensigtsmæssig for hypertrofi, vil smide masse på.
Forresten indgår begge øvelser i programmet, som er at finde i nedenstående artikel. Tag et kig på den.
http://news.bodylab.dk/artikler/592-fla ... du-sixpack
Lyder godt- ved du om man godt kan lave dragon flags på gulvet, eller skal man bruge en bænk? (Evt med at holde fast i en rippe) ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster