Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1087
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1084

Følg bodybuilding.dk på

Dreng der vil have 6 buler :(

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved, at dette er er et HELT VILDT ofte... emne.
Men jeg er en dreng på 14 år og jeg har nogle spørgsmål om, hvordan man kan få 6 frække buler i maven. (STRAMME MAVEN OP - IKKE 6 TENNISBOLDE!)

1. spørgsmål: Hvilke øvelser vil i anbefale?
(Jeg har trænet forskellige øvlser: #1 "Skrå mave", #2 I ved, hvis man forestiller sig en væg og så man sidder med røven op ad den og så er der 2 huller i væggen man stikker benene ind i og så bare kører op :D og #3 Hvor man ligger ned helt strakt og så bare kører op men ikke for langt.. jeg har fået at vide det skulle træne de øverste banditter)

2. spørgsmål: Øvelser på gulv, maskine eller sidde på sjove halløjsaer i fitnesscenteret? (Jeg har hørt at maskiner skulle være noget skidt dill til chippen - dvs. lort - og jeg synes heller ikke at jeg får så meget ud af det, når jeg sidder på de dér)

3. spørgsmål: Træning HVER dag eller hver anden?
(nogen siger at de banditkrabater kommer hurtigere, hvis man træner hver dag og andre siger at musklerne skal have tid til at restituere)

4. spørgsmål: Er det her emne for langt?

Håber I gider svare :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Godt så.. Starter i omvendt rækkefølge.

4. Nej der er da ikke noget emne der er for langt når det drejer sig om det samme. Man kunne godt være nervøs for ikke at få svar nok hvis det er for bredt da fokuseringen ligger på flere emner, men det er fint her.

3. Du skal træne din mave som alle andre muskelgrupper, dvs. højst hver anden dag. Mavemusklerne har ligesåvel som alle andre muskelgrupper brug for restitution. Kender flere der træner den hver gang og som ellers har okay forstand på træning, men som absolut kæmper med netop denne for at få det sidste. Problemet er at det nedbryder mere end det gavner pga manglende restitution og resultaterne udebliver netop derfor.. Problemet med disse træningsgutter jeg omtaler er at de er for stædige til at ville indse og høre på argumenter fordi de jo sagens ved hvordan man skal træne :roll:

2. Frivægtstræning er altid at foretrække da der ikke er 100pct faste bevægelsesmønstre, dvs. de tilpasser sig netop din krop. En anden grund er pga de mange stabilisatorer (hjælpemuskler) som benyttes under udførelsen af frivægt. I maveøvelser skal du ikke tage dette så tungt..

1. Hvis du spørger efter hvilke øvelser der rammer maven super godt kan jeg til abs anbefale: weighted crunch, Lever Seated Crunch (maskine) og Cable Kneeling Crunch.. Dette er i mine øjne gudeøvelserne til maven. Derudover kan self nævnes "evil wheel" og dragonflags, men vent lidt med disse.

Men husk nu sixpack opnås ikke i centret, men i dit køkken.. :wink: Hvis ikke din BF er lav vil selv de største abs være skjult..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan