Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1691
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Drik 3 glas øl om dagen.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

http://videnskab.dk/krop-sundhed/hold-dig-sund-drik-tre-glas-ol-om-dagen

Lad mig få indblik i jeres tanker omkring dette.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der findes forskellige ting i øl der gør det sundt. Det er ikke alkoholen. Nothing revolutionary.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog

Interessant, dog synes jeg det er pinligt at en videnskablig artikel om alkohol ikke har styr på sundhedsstyrelsens anbefalinger. Den er 14 til mænd og 7 for kvinder og ikke 21 til mænd og 14 for kvinder.

Tror jeg nøjes med at drikke de få gange der virkelig skal drikkes igennem og så holder mig fra frokost-bajseren.
Brugeravatar

Reputation point: 2

Pallen skrev:Interessant, dog synes jeg det er pinligt at en videnskablig artikel om alkohol ikke har styr på sundhedsstyrelsens anbefalinger. Den er 14 til mænd og 7 for kvinder og ikke 21 til mænd og 14 for kvinder.

Tror jeg nøjes med at drikke de få gange der virkelig skal drikkes igennem og så holder mig fra frokost-bajseren.

.. for få år siden var den 21 for mænd, og 14 for kvinder. Arbitrære tal, om et par år lyder den på 7 til mænd og 6½ til kvinder osv...

Og salt slår dig ihjel, nej vent.. salt er er godt, salt er sundt, derfor æder vi det døgnet rundt. Eller... - salt dræner svømmeblæren for væske og udtørrer dig som en sveske! du DØR! nej, salt er livsnødvendigt! æd det meget og ofte!

fedt? FEDT ?!?

don't get me started.

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Batmand skrev:http://videnskab.dk/krop-sundhed/hold-dig-sund-drik-tre-glas-ol-om-dagen

Lad mig få indblik i jeres tanker omkring dette.

Enig med AMTC, men jeg synes det er en dejlig tanke alligevel, så jeg bliver sgu i troen om at en øl eller 2 om dagen er sundt såvel som et glas rødvin.. is nice..
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog

Pallen skrev:Interessant, dog synes jeg det er pinligt at en videnskablig artikel om alkohol ikke har styr på sundhedsstyrelsens anbefalinger. Den er 14 til mænd og 7 for kvinder og ikke 21 til mænd og 14 for kvinder.

Det er kun øl og vin der giver en sundhedseffekt i mindre mængder (også af gangen) særligt for mænd over 30.
Begge dele kan have en fordelagtig effekt på insulinsensitivitet, testosteron (dagen efter et lavt indtag).
Et højt koncentreretindtag på en dag er usundt, det er der ingen tvivl om.

Hvis man drikker for at have det sjovt, så er de fleste (jeg selv inklusive) helt ok med at helbreddet tager nogle tæsk og at test/HGH/IGF1 vil være sænket nogle dage (op til en uge) efter en god by/druk tur.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Hvis vi snakker hjertet så kan middelaldrende mænd drikke en del mere rødvin end sundhedsstyrelsens anbefalinger. Det tæsker dog leveren og øger risikoen for andre sygdomme.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:Hvis vi snakker hjertet så kan middelaldrende mænd drikke en del mere rødvin end sundhedsstyrelsens anbefalinger. Det tæsker dog leveren og øger risikoen for andre sygdomme.

Hvis alkoholen ikke har nogen positiv effekt hvorfor så ikke anbefale alkoholfri øl?? vil de ikke have næsten de samme helbredsmæssigefordele uden alkoholens negative virkning på leveren?
Brugeravatar

Reputation point: 2

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster