Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1531
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1528

Følg bodybuilding.dk på

Drikkevarer efter træning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvad er bedst at drikke efter træning

Cocio

Matilde

Mælk

På forhånd tak :d

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage mælken og gerne et stykke frugt til;-)

men men men ville hellere indtage en shake og en håndfuld bananer;-)
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er mælk da bedre end matilde og cocio?

Ali skrev:Er mælk da bedre end matilde og cocio?

Jeg ville umiddelbart vælge kakao, da det indeholder samme mængde protein som mælk - men langt flere hurtige carbs!
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

og med kakao mener du cocio?

Det er ihf vigtigt at huske, at kulhydraterne fra almindelig skummetmælk optages noget langsommere, end fra kakaoskummetmælk, hvorfor det kan være en fordel at få de hurtige kulhydrater lige efter træning. En hel liter kakao er dog rigtigt meget sukker, hvilket er langt over det nødvendige for at spike insulinniveauet. Hvad der er bedst af de to muligheder, må være op til ens egne prioriteringer. Vil man være sikret så hurtig optagelse som mulig, eller undgå den store mængde simpelt kulhydrat? Dertil skal selvfølgeligt også overvejes det økonomiske.

I virkeligheden betyder det ikke alverden, hvad man indtager, hvis resten af ens kost spiller, og er tilrettelagt derefter.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

StefanM skrev:Det er ihf vigtigt at huske, at kulhydraterne fra almindelig skummetmælk optages noget langsommere, end fra kakaoskummetmælk, hvorfor det kan være en fordel at få de hurtige kulhydrater lige efter træning. En hel liter kakao er dog rigtigt meget sukker, hvilket er langt over det nødvendige for at spike insulinniveauet. Hvad der er bedst af de to muligheder, må være op til ens egne prioriteringer. Vil man være sikret så hurtig optagelse som mulig, eller undgå den store mængde simpelt kulhydrat? Dertil skal selvfølgeligt også overvejes det økonomiske.

I virkeligheden betyder det ikke alverden, hvad man indtager, hvis resten af ens kost spiller, og er tilrettelagt derefter.

Hvor meget sukker skal der til for at spike insulinniveauet? Artiklen her på siden siger 1g/kg giver optimalt insulin-spike, men har lagt mærke til at mange bruger mindre, og mener at have læst, at et mindre insulinspike har lige så positiv effekt? :)
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Lærling skrev:
StefanM skrev:Det er ihf vigtigt at huske, at kulhydraterne fra almindelig skummetmælk optages noget langsommere, end fra kakaoskummetmælk, hvorfor det kan være en fordel at få de hurtige kulhydrater lige efter træning. En hel liter kakao er dog rigtigt meget sukker, hvilket er langt over det nødvendige for at spike insulinniveauet. Hvad der er bedst af de to muligheder, må være op til ens egne prioriteringer. Vil man være sikret så hurtig optagelse som mulig, eller undgå den store mængde simpelt kulhydrat? Dertil skal selvfølgeligt også overvejes det økonomiske.

Hvor meget sukker skal der til for at spike insulinniveauet? Artiklen her på siden siger 1g/kg giver optimalt insulin-spike, men har lagt mærke til at mange bruger mindre, og mener at have læst, at et mindre insulinspike har lige så positiv effekt? :)

Synes, jeg læser, at 40-60 gram bør kunne gøre det for de fleste. Indtager man enorme mængde hurtigtoptageligt kulhydrat, tror jeg ikke at vil det ikke være mængden af kulhydrat, der er flaskehals ift insulinniveauet, men det er et ret kompliceret emne.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

StefanM skrev:
Lærling skrev:

Synes, jeg læser, at 40-60 gram bør kunne gøre det for de fleste. Indtager man enorme mængde hurtigtoptageligt kulhydrat, tror jeg ikke at vil det ikke være mængden af kulhydrat, der er flaskehals ift insulinniveauet, men det er et ret kompliceret emne.

Jeg er kommet frem til nogenlunde samme konklusion. Det er selvfølgelig et spsmål om prioritering, men jeg vil næsten hellere undvære de 20-30 gram ekstra hurtige carbs efter træning og så få dem gennem noget ordentligt mad istedet; så stor en effekt tror jeg næppe de har, og den de evt. måtte have opvejes nærmest af ulemperne.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster