Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1404
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Drømmen om at flytte til usa [fremtidsplaner!]

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Tænker lidt over at prøve lykken i usa efter min uddannelse er færdig og nogle år på det danske arbejdsmarked for lige at få lidt på kistebunden til at overleve den første tid derovre.

Jeg kender diverse procedure med at få statsborgerskab og hvor svært det er osv, men man kan jo altid give det en chance.

Meningen er at starte eget firma, efter min tømreruddanelse skal jeg arbejde 2 år i dk og så regner jeg stærkt med at tage mesteruddannelsen på 2 år deltid så jeg ikke tager derover uforberedt mht. at starte eget firma.

Lige pt er det drømme for fremtiden jeg regner først med at være færdiguddannet helt som 30-32 årig, er 22 nu og søger lige for tiden læreplads, men har dog overstået grundforløbet i sommeren 2006, så nu mangler jeg de 3 sidste år og noget erfaring herefter [tja det er svært at finde læreplads for nogle]!

Hvis der er nogen der har nogle erfaringer eller måske samme drømme som mig, eller sågar nogle der allerede har realiseret drømmen om at flytte til usa så vil jeg sætte pris på jeres oplevelser med det :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ølstykke

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne tage en snak med JHBody. Vi har lige haft en tråd omkring det fra hans side.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Detorian skrev:Du kunne tage en snak med JHBody. Vi har lige haft en tråd omkring det fra hans side.

Kan ikke rigtig finde artiklen :confused: du har vel ikke et link?
Brugeravatar

Styrkeliste

Går også med den samme drøm som dig, men har desværre ingen erfaring.
Brugeravatar

M468 skrev:Kan ikke rigtig finde artiklen :confused: du har vel ikke et link?

viewtopic.php?t=16081

Du har ikke søgt :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg går også og overvejer at komme derover senere hen, jeg vil dog lige tage noget ekstra uddannelse først. Heldigvis arbejder jeg ved et firma, hvor jeg har mulighed for at sige jeg gerne vil derover, og så skal de forsøge at få mig derover. :D

Jeg har en kammerat der lige er kommet derover, og han er også derovre igennem et firma, og selvom de laver meget af hans papir arbejde, kan jeg forstå der er utroligt meget papirværk man skal sætte sig ind i, så jeg kan kun forestille mig at det bliver endnu sværere hvis man er selvstændig.

Franz_Beckenbauer skrev:Jeg går også og overvejer at komme derover senere hen, jeg vil dog lige tage noget ekstra uddannelse først. Heldigvis arbejder jeg ved et firma, hvor jeg har mulighed for at sige jeg gerne vil derover, og så skal de forsøge at få mig derover. :D

Jeg har en kammerat der lige er kommet derover, og han er også derovre igennem et firma, og selvom de laver meget af hans papir arbejde, kan jeg forstå der er utroligt meget papirværk man skal sætte sig ind i, så jeg kan kun forestille mig at det bliver endnu sværere hvis man er selvstændig.

Der mange forskellige muligheder for at komme "derover". Jeg ved min kusine som har arbejedet derovre i 3 år og lige er kommet hjem, er med i en pulje, hvor de hvert år udlover 20.000 greencards (mener det er sådan) som er fordelt på en masse lande. Det der mange gange kan være problemet, som er det i min kusines tilfælde, er at man selv skal betale for udd. i staterne, og det skal ikke herhjemme (alt afhængig af hvad det er). Men hun kommer sammen med en amerikaner der bor derovre, så det er med til at højne ens chancer for at få statsborgerskab osv. Det kan du have med i dine overvejelser :wink:

Franz_Beckenbauer skrev:Jeg går også og overvejer at komme derover senere hen, jeg vil dog lige tage noget ekstra uddannelse først. Heldigvis arbejder jeg ved et firma, hvor jeg har mulighed for at sige jeg gerne vil derover, og så skal de forsøge at få mig derover. :D

Hvad så hvis jeg fik tilbudt arbejde som tømrer hos en contracter, ville det gøre nogen sønderlig forskel, man har jo hørt om personer der har været derovre i en længere periode på ferie el. et kort studieforløb og så fået tilbudt et job i et firma, kunne det fremskynde nogle processer, eller det ville måske være efter samme principper som hvis man var blevet sendt derover af ens firma herhjemme?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hey

Verden er fyldt med regler om dit og dat. USA har ligesom andre lande syyygt mange regler.
For det første kommer det meget an på HVOR i USA du har tænkt dig at flytte til.

Jeg kunne skrive en hel smøre herinde om de forskellige visum regler....

DERFOR følg dette link, der vil du få svar på ALT vedr. dine spørgsmål.. :) :)

http://www.dansk-oss.com/steder/usa/
...................
"Ligegyldigt om du tror, du kan, eller om du tror, du ikke kan,
så får du helt sikkert ret"

Billede
Brugeravatar

Udkast:

En person, som søger permanent opholdstilladelse baseret på en “labor certification” (hvilket efterfølges af yderligere to trin, arbejdsgiverens ansøgning til INS for en “Immigrant Worker” og derefter den udenlandske arbejders egen ansøgning om permanent opholdstilladelse), kan risikere at skulle vente fra tre til otte år, før sagen er færdigbehandlet på grund af lange ventetider for visse processer på de offentlige kontorer.
...................

Billede
Brugeravatar

Detorian skrev:

Der mange forskellige muligheder for at komme "derover". Jeg ved min kusine som har arbejedet derovre i 3 år og lige er kommet hjem, er med i en pulje, hvor de hvert år udlover 20.000 greencards (mener det er sådan) som er fordelt på en masse lande. Det der mange gange kan være problemet, som er det i min kusines tilfælde, er at man selv skal betale for udd. i staterne, og det skal ikke herhjemme (alt afhængig af hvad det er). Men hun kommer sammen med en amerikaner der bor derovre, så det er med til at højne ens chancer for at få statsborgerskab osv. Det kan du have med i dine overvejelser :wink:

Ville bare lige sige at chancerne for at vinde et greencard i lotteriet er meget minimale.. faktisk i størrelsen at få 6 rigtige i lotto.. noget a la det.

Hvis man virkelig har tænkt sig at det er DET man vil, altså flytte "over there" bør man ikke spille i lotteriet, hellere finde muligheder andet steds.

Forresten findes der noget spændende læsning her, der er meget man ikke lige tænke over:

http://www.statsborger.dk/
...................

Billede
Brugeravatar

jhbody skrev:Hey

Verden er fyldt med regler om dit og dat. USA har ligesom andre lande syyygt mange regler.
For det første kommer det meget an på HVOR i USA du har tænkt dig at flytte til.

Jeg kunne skrive en hel smøre herinde om de forskellige visum regler....

DERFOR følg dette link, der vil du få svar på ALT vedr. dine spørgsmål.. :) :)

http://www.dansk-oss.com/steder/usa/

Hold da op, der er da lidt natlæning, jeg har læst mig til via diverse link på nettet at hvis det skal være amerika man vil til så er det 10 gange lettere at få statsborgerskab i canada og det er jo ikke fordi der er overdreven meget forskal på de to lande hvad angår levevis :wink:

Jeg havde overvejet californien nærmere betegnet los angeles, der er sku muligheder i den by, men ud fra hvad man kan læse sig til så bliver det ikke nemt, så det kunne være at man skulle være lidt realistisk og så bare holde ferie derovre, evt have en ferielejlighed derovre hvis man da har de penge?
Brugeravatar

Styrkeliste

En lille historie kommer her:

Jeg har selv været igennem samme udfordring forrige år, da vi overvejede at flytte til USA. Det var faktisk ret konkret og jeg brugte meget tid og en del advokat-omkostninger på det. Lad mig starte med at sige: Det er ikke let :) Ydermere kan jeg sige, at det er bestemt ikke lettere hvis du ikke har et firma eller TÆT familie derovre.

Der findes en mulighed for at få et "investor" visa - hvis man åbner eller investerer i en amerikansk virksomhed, men minimumsbeløbet ligger på mellem $1/2-1 million og der er også krav til antallet af arbejdspladser man skaber. Men, har man disse penge er det absolut den hurtigste vej ind.

En anden mulighed er "corporate transfer" - hvis man har en ledende stilling i et firma udenfor USA med en afdeling i USA. Jeg tror dog ikke at du kan bruge denne regel, hvis du først nu åbner dit amerikanske selskab - der skal nemlig bl.a. indleveres regnskaber og financielle status af forskellig art.

Ovenstående to løsninger kræver i tillæg en DYGTIG amerikansk immigrationsadvokat. Jeg har brugt en af de bedste, men de er altså røv dyre. Ham her tog $5000 for at skrive blot ET ENKELT brev for mig :)

Det er rigtigt at man kan betale for en hurtigere ekspedition af ens sag - men det ændrer ikke på selve sagen og vurderingen. Dertil kommer, at de fleste VISA (dog ikke Investor Visa, såvidt jeg husker) indgår i en pulje med et årligt "budget" - når det er brugt kommer ikke flere ind. I de senere år har problemet været at denne pulje MEGET hrutigt bliver brugt op - så du skal søge NU, hvis du vil ind i år - eller gøre klar til at få ansøgningen ind 1. januar næste år.

Når selve VISA'et er på plads, er der så alle de andre udfordringer tilbage :)
- sygesikring, lokal kreditværdighed (hvor du starter med NUL!), dansk dobbeltbeskatningsregler osv osv.

Jeg løb selv ind i det lidt "sjove" fænomen, at få at undgå at blive dobbeltbeskattet i Danmark ved fraflytning skal man sørge for ikke at blive dømt til "hjemstavnspligt". Det er noget den lokale skattemyndighed (i DK) vurderer. Hvis de mener din tilknytning til Danmark er for stør efter fraflyningen, kan du blive pålagt at betale forskellen mellem dansk og amerikansk skat til Danmark. Det groteske er så bare, at du som fraflyttet IKKE har adgang til de samfundsmæssige goder som normalt følger af skatten - f.eks. fri lægebehandling (men det får du naturligvis igen hvis du flytter hjem igen, efter en 3 måneders karantæneperiode).

Så når man flytter ud skal man cutte alle bånd til Danmark. Hvis du stadig har et hus her, et barn eller andre stærke bånd falder du for hjemstavnspligten.

Det morsomme er så, at når du flytter hjem igen skal du så bevise det modsatte - nemlig at din tilknytning til Danmark er stærk nok hehe. Hvis du nu f.eks. var enlig, flytter til USA, finder en kæreste og får et barn, så vil din nye familie ikke overstige de berømte (berøgtede!) mere end 50% tilknytning til Danmark. Sindssyge regler - men sådan er det, og jeg har hørt om flere der er kommet i DEN klemme.
...................

Billede
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster