Jeg lavede et topic inde Fitness og bodybuilding hvor jeg spurgte efter til råd af jer eksperter
Bonus Info / Min historie mod Kræften / Spring dette afsnit over, hvis du bare vil læse om træningen
Inden jeg skulle starte på mit nye studie som pædagogstuderende, havde jeg fået et lille sommerferie job på danfoss, hvor jeg kunne tjene lidt penge. Jeg tror jeg havde arbejdet der i små 2 uger, da jeg pludselig fik mere og mere ondt i ryggen. Det var til sidst så slemt, at jeg måtte tage til læge med det, for at se om jeg ikke kunne få noget godt smertestillende for det.
Lægen ville for en sikkerhedsskyld tage en blodprøve, for at se om alt var i orden. Efter et par dage, ringede han og sagde at alt absolut ikke var i orden. Mit infektionstal var oppe på omkring 120, hvis jeg husker korrekt, (Normalt skal det ligge på 0-10), og jeg skulle indlægges akut.
Under indlæggelsen troede lægerne at det var min tarmsygdom der var gået i udbrud igen (Morbus Crohn), men jeg kender heldigvis min krop så godt selv, at jeg kunne fortælle dem, at det var det ikke. Alligevel ville de lave en MR scanning af min mave, for at være sikker. Denne scanning viste så at mine Lymfekirtler var hævet op til dobbelt størrelse, og at nogen af dem gik ind og pressede på min rygsøjle - Deraf smerterne i ryggen. Om det var en betændelses tilstand, kunne de ikke svare på, men chancen for kræft, blev jeg også informeret om. Jeg skulle opereres, så de kunne komme ind og tage en biopsi (Jeg måtte faktisk igennem operation 2 gange, fordi de var nogle hatte!), af den ene kirtel, og efter nærmere undersøgelse viste det sig desværre at det var en kræftform der bliver kaldt Hodgins Lymfom. Det positive var dog at der var gode chancer for at blive helbredt.
Det var både godt og skidt tænkte jeg. Efter at have bøvlet en del med min tarmsygdom, er jeg vant til at gå igennem lidt af vært, men at skulle fortælle min kæreste og familie denne dårlig nyhed, var nok noget af det hårdeste jeg nogensinde har oplevet.
Behandlingen var 12 kemokure, en gang hver anden uge. Efter første scanning blev lægerne i Odense dog enige om at jeg skulle have den udvidet på i alt 16 kure.
Hvad har jeg så fået kræften af? Medicin for min tarmsygdom siger de. Den eneste medicin som har kunne holde min tarmsygdom i ro, havde simpelthen givet mig kræft! Pest eller Kolera. Sygehuset har simpelthen pumpet mig fuld af medicin, virkelig mange gange, af en medicin som kan give kræft, skønt jeg aldrig havde fået dette at vide.!
Nu sidder jeg så her, 8 måneder efter, og vil starte min træning op igen, efter ikke at have trænet i ca. 10 mdr.
D. 30/04/2012 fik jeg (forhåbentlig) den sidste kemobehandling.
D. 05/05/2012 tog jeg til Skrillex koncert i KBH med 2 gode venner, for at fejre endt kemo
(Det var awesome btw!)D. 09/05/2012 tog jeg mit første træningspas

Onsdag d. 09/05
Startede ud med 10min på crosstrainer, uden belastning. Helt stille og roligt
3x15 Bænkpress med stort set igen kilo. Stang + et par kiks på et par kilo.
3x15 Rows i maskine, igen uden de store kilo.
3x15 5kg DB shoulderpress
3x15 Triceps pushdown, uden de store kilo
3x15 5kg DB One arm curl.
3x15 Legraises.
Sådan så min første dag ud. Musklerne syrede hurtigt til, men sørgede for at strække ud bagefter.
Oplevede heldigvis ikke de store DOMS, men de var der bestemt og mine små brystmuskler kunne tydelig mærkes

Fredag d. 11/05
15min på Crosstrainer. Denne gang med lidt belastning de sidste 5min. 15min på løbebånd (løbe- og gå bånd
3x15 Bænkpress med stort set igen kilo. Stang + 2,5kg yderlige end sidste gang. (20kg i alt vil jeg tro)
3x15 Rows i maskine, igen uden de store kilo.
3x15 Triceps pushdown, uden de store kilo
Og så havde jeg simpelthen ikke mere overskud den dag. Men jeg var rigtig glad for resultatet at jeg fik motioneret i 30min. Jeg svedte som en hest!
Vægten sagde forresten 93kg
Mandag d. 14/05
Mandag kunne jeg mærke at mit immunforsvar var ved bukke under for en god omgangs forkølelse :/ . Det skulle dog ikke forhindre mig i at tage ud og træne.
10min på Crosstrainer.
3x15 Bænkpress, hvor sidste sæt var 40kg
3x15 Rows i maskine, med vægtforøgelse ifht. sidste træningspas
3x15 7kg DB shoulderpress
2x15, 1x12 7kg Hammercurl - sidste sæt blev dog kun til 12 reps, da mine små biceps syrede fuldstændig til
3x15 Legraises
Det var det jeg havde overskud til den dag.
Desuden prøvede jeg at lave en tunsalat med skyr, peberfrugt, løg, citronsaft, salt og peber, med inspiration fra dette site
En kammerat var forbi med 2kg protein, som en lille "sponsor" gave til min træning, da han bed mærke i jeg ikke havde noget længere. Er der nogen der kan fortælle mig om det er for tidligt at starte op på protein shake nu? Eller er det aldrig for tidligt?