Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1096
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1094

Følg bodybuilding.dk på

Ectomorph

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen

Jeg ser mig selv som en med en "ectomorph" krops form, for folk som ik ved hvad det betyder forklaring følger:
Man er tynd/slank, tynde knogler, små/lille muskler, markeret, lavt kropsfedt, høj forbrænding osv

Jeg er selv 186cm og 81,5 kg, jeg er begyndt at træne igen efter mange år med pauser og on/off perioder.
Startede for ca 2 måneder siden på 78kg, kørte et RYP program (basic Fullbody med progression) og bulk med kcal overskud, det er synligt og rimelig fordelt, min evige ectomorph sixpack (den som alle tynde folk har) er væk.

Mit RYP (Release your potentiale) Fullbody 3 gange om ugen, og 2,5 kg stigning om ugen.
Squat
Bænkpres
Pulldown
Skulderpres
DB curls
BB closegrip bench
mave

MEN!!!!

Efter alt hvad jeg har læst og set nu på nettet er jeg blevet lidt forvirret, så vil hører hvad i andre ectomorpher gør.
Nogle workout guides siger at et 3-spilt om ugen med træningspas på MAX 45min-1time er nok og så bare hjem og spis spis spis, for at ligge i kcal overskud.

Andre siger at musklen må rammes mindst 2 gange om ugen, jeg ved at mit FB har virket indtil videre men det er jo også beginnergains og fedt, hvad når man skal videre derfra.

Jeg havde faktisk overvejede et 2 split 4 gange om ugen med basis øvelser, men den skal ha gas for at køres igennem på en time
Bryst/skulder/triceps
Ben/ryg/bicpes og får lidt abs og obliques ind når det passer.

Så håber folk vil dele deres erfaringer eller deres idéer med mig
Life is short and hard, like a bodybuilding dwarf.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man skal ikke træne ud fra at man er en bestemt kropstype.

Uanset din kropstype, så gælder de samme regler for hypertrofi for alle. Basisøvelser og kalorieoverskud - simple as that.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er enig med jensagv.

Da jeg startede, var jeg også, hvad de fleste ville kalde ectomorph - jeg var 182cm, vejede 65kg og bænkede 5x30kg eller sådan noget første gang jeg trænede.

Om du vælger fullbody eller 2-split er ikke så vigtigt - begge løsninger er fine.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes slet ikke 78 kg fordelt på 186cm lyder i nærheden af hvad man kunne forvente fra en ectomorph.De 3.5 kg på 2 mdr er ligeledes heller ikke galt overhovedet. Medmindre de kilo er fordelt særdeles underligt tror jeg du skal glemme alt om kropstyper og fokusere på at løfte helvedes tunge ting mange gange.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster