Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Ekstremt højt energiforbrug

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuildere ;)

Jeg har trænet i 3/4 år nu på hobbybasis, hvor jeg tager ned og træner ca. 4 gange om ugen (nogle gange mere, og nogle gange lidt mindre) . Jeg benytter ingen kosttilskud og spiser blot ganske almindeligt. Det vil sige rugbrød, tun, makrel, gavregryn, alminde aftensmad osv.

Jeg er 19 år gammel og ganske almindelig af bygning. Jeg har dog oplevet et meget stigende energiforbrug efter jeg begyndte at træne, og på det sidste er det blevet endnu større.
Før træning kan jeg let spise en stor gang aftensmad, hvorefter jeg træner 1½ til 2 timer og derefter fortære 22 g protein fra proteinbar + en dåse tun og 3 stykker rugbrød til. (Men det er nærmest somom at jeg bare et halvtime senere er sulten igen :roll: )

Om morgene spiser jeg omkring 100 g havregryn, og blot et par timer senere begynder jeg at blive meget sulten igen (dvs. på gymnasiet). Madpakken består af en del rugbrød som i nogle tilfælde suppleres med dagens ret fra kantinen - dog ikke så ofte.

Det er faktisk somom at jeg har brug for at spise konstant, for ikke at få de sultfornemmelser som jeg får. Jeg har ikke meget fedt på kroppen, og derfor er der heller ikke de store fedtdepoter at tære fra.

Er det normalt med et så højt stofskifte?

Mvh. Martin

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder ikke som om du spiser særlig meget (:

Da jeg gik fra 65-72 var jeg oppe på over 3000 kcal om dagen, inden aftenmad.

Så prøv at taste din mad ind i "kostplanen" her på siden (ude til venstre under "side funktioner".

+ læs artiklerne om kost ..

Geografisk sted: Sjælland

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

De perioder, jeg jeg har spist havregryn til morgenmad spiste jeg 200g og en lille liter mælk. Den nemme udvej er vel næsten bare at spise lidt større potioner.. :)

Det er ganske normalt, at man spiser meget, når man træner.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

ThaChamp skrev:Da jeg gik fra 65-72 var jeg oppe på over 3000 kcal om dagen, inden aftenmad..

Jeg ved ikke om 3000kcal inden aftensmad er meget ? :mrgreen:

Til TS:
Gør som ThaChamp siger og smid din kost ind i en kostplan - så det rent faktisk er muligt at se, hvor meget du spiser.

Desuden er det da ikke noget du bør bekymre dig om?
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tak for svarene.

Lader til at jeg blot skal til at spise nogle større portioner, så jeg ikke går rundt med sultfornemmelse. Jeg undrede mig blot over mit energiindtag, da jeg i sammenligning med mine klassekammerater spiser en rimelig stor madpakke.

Nogle kan klare sig blot med et par stykker rugbrød og en enkelt gad ikke købe noget mad da madpakken var glemt hjemme. Det var en dag fra 8 til 16. Det kunne jeg på ingen måde overleve..

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster