Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

El eller alm tandbørste

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg overvejer lidt at smide penge efter en el tandbørste, men er det det værd? Og virker det bedre end en almindelig :)?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nogle synes de er skønnere at bruge, og hvis man er dårlig til at børste tænder, så kan det være en fordel. Fx bløder mit tandkød utrolig nemt når jeg bruger en alm tandbørste, men slet ikke med min el tandbørste. Men en el tandbørste er ikke automatisk bedre. Det med at de skulle fjerne op til dobbelt så meget plak er blevet bevist at være ren bullshit.

Logbog: Ingen logbog

Er rigtig glad for min EL tandbørste :) EL tandbørster får en anbefaling herfra
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Har for nyligt købt en på min tandlæges anbefaling. Jeg har tendens til at "skure" meget med min alm. tandbørste og en el tandbørste skulle være mere skånsom. Brugte den i 3 uger og nu ligger den og samler støv.. jeg foretrækker stadig den manuelle.

Har købt en dyr OralB som selv fortæller når man skal skifte side, og det synes jeg faktisk er ret irriterende da de betyder at den vibrerer kraftigt hver 30 sekund. Derudover tager den 17 timer om en fuld opladning, og en fuld opladning giver kun ca. 30 minutters børste tid.

Ifølge min tandlæge giver den heller ikke bedre resultater.

Kostplan: Ingen kostplan

BoomerangRapido skrev:Har for nyligt købt en på min tandlæges anbefaling. Jeg har tendens til at "skure" meget med min alm. tandbørste og en el tandbørste skulle være mere skånsom. Brugte den i 3 uger og nu ligger den og samler støv.. jeg foretrækker stadig den manuelle.

Har købt en dyr OralB som selv fortæller når man skal skifte side, og det synes jeg faktisk er ret irriterende da de betyder at den vibrerer kraftigt hver 30 sekund. Derudover tager den 17 timer om en fuld opladning, og en fuld opladning giver kun ca. 30 minutters børste tid.

Ifølge min tandlæge giver den heller ikke bedre resultater.

:wtf2:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Confused much? ;)

Det jeg mener er at min tandlæge har anbefalet en el tandbørste fordi den giver en mere skånsom børstning, ikke fordi den børster "renere".

Det afhænger af dit mål med din træning. Hvis under cut så tag en almindelig tandbørste, hvis du er under bulk så vælg en el-tandbørste...

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

BoomerangRapido skrev:Confused much? ;)

Det jeg mener er at min tandlæge har anbefalet en el tandbørste fordi den giver en mere skånsom børstning, ikke fordi den børster "renere".

Mange tandlæger anbefaler dem fordi de får penge (og gratis tandbørster) af oralB. For nogle er de bedre end alm tandbørster, men for hovedparten er de sikkert lige så gode

Jeg er glad for min el-tandbørste, det lader til at den gør et bedre arbejde end en alm tandbørste... hos mig. Men der er mange holdninger, nogle kan lide dem, andre kan ikke.
Brugeravatar

Reputation point: 5

inetheroX skrev:Det afhænger af dit mål med din træning. Hvis under cut så tag en almindelig tandbørste, hvis du er under bulk så vælg en el-tandbørste...

Under cut, brug el-tandbørste. Den almindelige er bedre til at lade rester sidde, dvs. alm. tandbørste = mo' gains.

Det fortalte min tandlæge mig, da jeg var i tvivl om hvilken jeg skulle bruge til bulk

// tand eksperten
Brugeravatar

Reputation point: 5

EsbenChr skrev:
BoomerangRapido skrev:Confused much? ;)

Mange tandlæger anbefaler dem fordi de får penge (og gratis tandbørster) af oralB. For nogle er de bedre end alm tandbørster, men for hovedparten er de sikkert lige så gode

I mit tilfælde er jeg ikke blevet anbefalet et bestemt mærke. Men dermed ikke sagt at det ikke forholder sig sådan.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster