Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 716
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 714

Følg bodybuilding.dk på

En sund krop og livstil?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen! Mit navn er Morten og jeg er 18 år gammel.
Jeg er 190cm høj og vejer på nuværende tidspunkt 88,6kg. Jeg har "hvalpefedt" og en lille smule "mandepatter" XD

Til hverdag drikker jeg mange kopper kaffe (I hvert fald 6-10 kopper om dagen.)
Jeg spiser ofte usunde ting som is,kager,slik men tager ikke på af det (Forbrænder meget i kraft af at jeg er fysisk aktiv i løbet af ugen. Jeg har altid kunne spise en sindsygt masse uden at tage på. o_o)
Spiser også tit frugt og grønt og brød selvfølgelig. Det er en normal del af min kost. Men nogle dage spiser jeg ingen af delene.
Jeg sidder også meget foran computeren (I gennemsnit 6+ timer om dagen.)
Jeg føler mig så sindsygt træt hver evig eneste dag, har også snakket med lægen med det men jeg bliver ikke taget alvorligt. Han gav mig nogle B-Vitaminer som jeg har taget men føler ikke at de hjælper. Det føles som om hjernen er lysvågen men selve kroppen er træt og er øm. Jeg kan ikke mindes hvornår jeg har haft en morgen hvor jeg er stået op og har følt mig frisk... Selv når jeg sover utroligt meget så har jeg aldrig den følelse af at være frisk.. :/

I år synes jeg det skal være anderledes. Jeg vil utroligt gerne drikke mindre kaffe, mest for at skåne mine tænder og min søvn. Jeg vil i form (Har haft astma som lille men det er blevet bedre i løbet af årene.). Af kropsbygning er jeg bredskuldret og er fysisk stærk i kraft af at jeg bor på en gård og derfor vokset op med at arbejde hver dag. Men jeg drømmer virkelig om at få bare en flad mave med muskler, nogle store overarme og stærkere ben. Eller som jeg så fint vil kalde det: Vikingekrop.

Det kræver selvfølgelig meget træning og kost og det er jeg også parat til. Jeg har trænet før (Går aldrig i center, har vægte, motion cykel, romaskine og trænings måtte hjemme og har lige bestilt sjippetov og et power wheel til abs.) så det er jeg ikke ræd for.

Mit spørgsmål lyder, hvilken træning skal jeg lave? Og hvordan skal min kost være? (Vil gerne prøve stenalder kost for at se om det virker.) Jeg har svært ved at ligge en ugeplan for hvordan det hele skal foregå og hvad jeg skal spise i løbet af en uge. Kan i hjælpe mig? [-o<
"Dig deep down and ask yourselves: Who do you want to be? Not what, but who?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spis sundere. Indover med nogle flere grøntsager, noget sundt fedt i form af fx nødder og noget magert kød som oksekød eller kylling.
Hvis du drømmer om lidt bule på overarmen og alt det der, så vil et program som Bodylabs Back 2 Basics være rigtig fint at starte med.
http://www.bodylab.dk/shop/stoerre-muskler-%E2%80%93-670c1.html

Hvis du træner og spiser fornuftigt, så vil det formentlig øge dit energiniveau.
Brugeravatar

Reputation point: 20

lyder som om du mangler d-vitamin, køb dem med 80 mikrogram på matas.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Kostplan: Vis kostplan

Nu giver jeg dig de her to links. Læs dem igennem, og vend så tilbage hertil med spørgsmål
http://liamrosen.com/fitness.html
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Tr.Bjørn skrev:Nu giver jeg dig de her to links. Læs dem igennem, og vend så tilbage hertil med spørgsmål
http://liamrosen.com/fitness.html
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak for din kommentar! :) Jeg har lige læst det igennem og vil lige notere de forskellige ting omkring Kalorier, Vitaminer og motionen. Så vil jeg begynder fra i morgen af at tælle kalorier. Har dog et spørgsmål, skal jeg skære 500 kalorier fra det jeg forbrænder hvis jeg skal reducere min fedt procent så jeg kan tabe fedtet på maven?

fyforenskefuld skrev:lyder som om du mangler d-vitamin, køb dem med 80 mikrogram på matas.

Undskyld der var en fejl i det jeg skrev! Det er faktisk D3-Vitaminer jeg har fået :) Lægen kunne se at jeg havde alt for lidt D Vitamin :)

CaleoBuilder skrev:
fyforenskefuld skrev:lyder som om du mangler d-vitamin, køb dem med 80 mikrogram på matas.

Undskyld der var en fejl i det jeg skrev! Det er faktisk D3-Vitaminer jeg har fået :) Lægen kunne se at jeg havde alt for lidt D Vitamin :)

nu ved jeg ikke hvilken læge du har, men det giver ingen mening af give dig d3-vitamin og ikke tjekke op på d-vitamin niveauet bagefter. hvor meget d-vitamin får du dagligt?
Brugeravatar

fyforenskefuld skrev:
CaleoBuilder skrev:

nu ved jeg ikke hvilken læge du har, men det giver ingen mening af give dig d3-vitamin og ikke tjekke op på d-vitamin niveauet bagefter. hvor meget d-vitamin får du dagligt?

Nu har jeg ikke været særlig heldig med den læge... De har ofte fejl diagnoseret mig og min familie (Min søster havde gallesten, de mente det var almindelig mavepine, min mor blev akut indlagt for 2 uger siden med gallesten, de havde bildt hende ind at hun havde mavesår, og i starten havde en læge fandeme sagt at hun havde kræft!). Skifter så også læge, så det kunne være jeg skulle gå til en anden læge og blive bedt om at få taget nogle nye blodprøver. Han sagde noget med at jeg på en skala lå på 20 når jeg burde ligge i hvert fald på 60. Har taget pillerne i næsten et år nu.

Fra i morgen går jeg over til multi-vitamin piller.

fyforenskefuld skrev:
CaleoBuilder skrev:

Det gør det ikke. Men, det hænder nu.

Læger ynder også at agere vogtere af statens finanser.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
fyforenskefuld skrev:
CaleoBuilder skrev:

Adspurgt omkring refusion fra staten ifm. tjek af glutenintolerance, velvidende at personer med cøliaki får, ikke blot undlod min læge at svare, men også dikterede at jeg ikke skulle spilde statens penge på det, når man så let kan arbejde uden om.
Mit spørgsmål var blot for samtalens og nysgerrighedens skyld og jeg undlod at kommentere på idiotien fra hendes side. Desværre, set i bakspejlet.

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog

SandyFrink skrev:
fyforenskefuld skrev:
CaleoBuilder skrev:

vidste ikke de havde økonomistudier på lægeuddannelse
Brugeravatar

Som single er det ikke altid sjovt at stå at lave mad, men er selv blevet super glad for at bruge en Wok!
Køb noget kød og grøntsgaer og kast det i wokken, efter 15 min har du et sundt og let måltid :)

Se evt efter inspiration på YouTube med wok opskrifter

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster