Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1114
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1112

Følg bodybuilding.dk på

endnu en noob

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej folkens, jeg er en fyr på 19 år er ca 184 høj og vejer okring 87-90 kg.
jeg er rimlig ny har trænet ca 2 måneder, jeg ved ikke rigtig så meget men håber på at blive klogere.
jeg er lige stoppet med at ryge og er begyndt at tænke mere over hvad jeg spiser.
udover det svømmer jeg en gang i mellem. jeg har aldrig lavet så meget fysisk men jeg er allerede blevet bidt af at træne og vil gerne være stærk, markeret og en flot overkrop (som de fleste vel :)) og gerne i god form. jeg har prøvet at kigge mig om herinde, men da jeg ikke kender så meget til hjemmesider og ikke har været på et forum før er det lidt forvirrende at finde rundt. så jeg har nogle spørgsmål (som i sikkert har hørt 1000 gange før) og lidt andet.

indtil videre har jeg trænet sådan her, ca 2 timer hver gang.
dag 1 ben/mave, dag 2 ryg/biceps, dag 3 skulder,/bryst/triceps, og så en dags pause nogen gange 2.
jeg har så bare trænet diverse maskiner og med vægte hvor jeg har taget alle øvelser 3 gange også gået 5 kilo per gang jeg har gentaget en øvelse.

er dette helt hen i vejret eller det godt nok til at starte med?

jeg har kigget på nogle af de andre trænings programmer der er blevet lagt ind og har fået nogle ideer, men har det stadig lidt som om jeg ik ved hvad jeg skal kigge efter :s..
jeg har lidt svært ved at forstå de navne der bliver brugt på øvelserne. er der et sted man kan se en masse øvelser samt deres kaldenavne?

et andet problem jeg har er at jeg syre meget hurtigt til, specielt de dage hvor jeg laver skulder/bryst, efter et stykke tid er jeg meget syret til og har svært ved at tage de sidste øvelser ordenligt.
jeg har også overvejet at begynde og træne triceps samme dag som mave/ben så har jeg har lidt mere overskud, er det dumt?
men egtentlig vil jeg gerne vide hvordan kan jeg blive mere udholden og ikke syre til så hurtigt, eller hvordan man nu skal sige det?

jeg har det altid hårdest når jeg bruger vægte, har det som om de gir bedre. og mange af dem jeg har set der hvor jeg træner ser jeg næsten aldrig ved maskinerne, så er maskiner spild af tid?

er der nogle "dårlige" måder at træne på, noget man skal undgå etc? jeg kan forstå at dårlig kost ikke er godt ens træning, men er der andet? f.eks. at drikke og sådan, noget man bare skal holde sig fra?

min venstre arm er svagere og mindre end højre, hvad kan jeg gøre?

jeg tror vist det var det hele, håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt igang. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mange fornuftige spørgsmål, som jeg på nuværende ikke kan overskue at besvare. Forhåbentlig vil andre træde til :mrgreen:

Vi tager et lille udpluk:

"indtil videre har jeg trænet sådan her, ca 2 timer hver gang.
dag 1 ben/mave, dag 2 ryg/biceps, dag 3 skulder,/bryst/triceps, og så en dags pause nogen gange 2.
jeg har så bare trænet diverse maskiner og med vægte hvor jeg har taget alle øvelser 3 gange også gået 5 kilo per gang jeg har gentaget en øvelse."

Drop det pyramide-fis. Det eneste du får ud af det, er en masse spild tid med at justere vægte frem og tilbage. Hold vægten konstant og progressionen fra dag til dag og uge til uge. Hvordan formår du i øvrigt at bruge 2 timer på ben og mave? Det ville allerhøjest tage mig 3 kvarter, og så gør jeg mig sgu umage med at være langsom. Umiddelbart ville jeg også synes det måske ikke er helt så hensigtsmæssigt at køre 3-split som nybegynder, og jeg vil hellere anbefale fullbody.

"et andet problem jeg har er at jeg syre meget hurtigt til, specielt de dage hvor jeg laver skulder/bryst, efter et stykke tid er jeg meget syret til og har svært ved at tage de sidste øvelser ordenligt.
jeg har også overvejet at begynde og træne triceps samme dag som mave/ben så har jeg har lidt mere overskud, er det dumt?
men egtentlig vil jeg gerne vide hvordan kan jeg blive mere udholden og ikke syre til så hurtigt, eller hvordan man nu skal sige det?"

Medmindre du laver desideret syretræning, så syrer du ikke til ved styrketræning. At du føler dig svagere fra sæt til sæt er ganske normalt og som regel et tegn på at belastningen er for tung. Det kan muligvis også have noget med dit pyramide-program at gøre. Skift det ud og se om ikke det hjælper.

"jeg har det altid hårdest når jeg bruger vægte, har det som om de gir bedre. og mange af dem jeg har set der hvor jeg træner ser jeg næsten aldrig ved maskinerne, så er maskiner spild af tid?"

De fleste herinde vil anbefale dig frie vægte (inklusive undertegnede), så fortsæt endelig med det. Maskiner er dog ikke spild af tid, det må du endelig ikke tro.

"min venstre arm er svagere og mindre end højre, hvad kan jeg gøre?"

Ingenting. Du har trænet i 2 måneder, og det er ganske naturligt, at nogen steder vil halte efter. Kommer med tiden.

Det var vist det for mit vedkommende. Prøv evt. at oprette en log herinde, så er det nemmere for folk at komme med inputs i din træning.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

her er en artikel som henvender sig til nybegyndere. prøv at læse den grundigt og stil endelig spørgsmål hvis du er i tvivl

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=37

grunden til at du syrer til kan være fordi du træner for tungt. prøv at gå lidt ned i vægt i alle øvelser.

mht. din styrkeforskel i armene, så er det meget normalt. den arm du bruger mest er jo selvfølgelig også den stærkeste. måske bliver noget af det udlignet når du kommer rigtig igang med træningen.

bliv ved med at træne med vægte det er den bedste måde at træne på men du kan også sagtens bruge maskiner og kabler som suplement.

der er masser af dårlige måder at træne på
og der er også fødevarer som er meget vigtige når du træner.

Men læs artiklen...... og stil spørgsmål!

MS skrev:grunden til at du syrer til kan være fordi du træner for tungt. prøv at gå lidt ned i vægt i alle øvelser.

Ked af det, men det der er simpelthen forkert. Grunden til at man syrer til skyldes længerevarende anaerob træning, altså træning ´uden luft´ som opstår ved hård cardio. Tilsyring er for cykelryttere og maratonløbere, ikke bodybuildere og styrketrænere :wink:
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

tak for jeres respond, MS jeg vender tilbage når jeg har læst artiklen igennem :). til karl, de dage hvor jeg træner ben mave bruger jeg som regel også en del tid på at løbe og cykle, ved godt det ik indgår under stykrtræning. hvis jeg ikke gjorde det ville det nok også tage mig omkring 45 min til en time. jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på de trænings programmer der er skrevet herinde, også snakke med en træner i min gym :). tak for for det, og god weekend.

Logbog: Ingen logbog

ved det Karl æg. men det er meget ofte at folk forveksler det at syre til med at de simpelhen blir som du skriver svagere i sidste sæt (som du selv nævnte) burde selfølgelig ha nævnt det.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster