Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

Endnu en nybegyndertråd :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Ja, så har i fået selskab af endnu en nybegynder så nu vælter spørgsmålene ind :)

Først lidt info:

Jeg er en fyr på 18 somre, 180cm høj og 59kg... Ja, i kan vel selv se der er noget der der ikke passer sammen? :)

Problemet dybest set min dovenskab. Er for doven til at spise når jeg er sulten hvis der kun lige er 2 timer til mor kommer hjem og laver mad. Men det skal ændres! Den lille mængde mad hver dag har også gjort at jeg generelt hurtigt bliver mæt og det tager man jo ikke på af! Det skal man selvfølgelig bare se bort fra og proppe sig så mavesækken bliver udvidet. Men det er nemmere sagt end gjort :)

Jeg er just blevet 18 og det her er så mit "fødselsdagsfortsæt" hvis man kan kalde det det.

Jeg har for et års tid siden trænet lidt useriøst uden kosten og ikke regelmæssigt. Det hjalp da lidt på de tynde arme og jeg kom da også op og veje 63kg så det kan jo godt lade sig gøre!

Mit spørgsmål er så (eller ét af dem ;)): Skal jeg bare få mig en god kostplan og så ellers gå igang me d træningen med det samme, eller skal jeg vente med at træne til jeg har taget noget på, så der er nogle "byggesten"?

Jeg har læst en masse af madopskrifterner herinde og om kostsammensætningen så jeg skal igang med at brygge på en kostplan. Det kommer der nok også nogle spørgsmål til når jeg har fået den lavet!

Noget andet er et træningsprogram. Jeg har læst på lidt forskellige og har fundet dette http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php. Det synes jeg lyder godt til at starte med og få opbygget et godt "muskelfundament". Målet her til at starte med er sådan set bare at give min ranglede krop noget masse og blive mere kompakt. Derefter kan jeg jo så ændre programmet og sætte fokus på specifikke muskelgrupper. Jeg har også kun tid til træning 3 gange om ugen lige nu hvert fald så det skal være et fullbody program jeg går igang med.

Noget andet er kosttilskud. Jeg har simpelthen ikke råd til hverken weightgainer eller protein, så det er vigtig jeg får sammensat en god kost. Jeg har dog tænkt på at tage lidt kreatin, hvad siger i til det?

Det blev sq et langt indlæg, men så er jeg da kommet igang ;)
-\Herkules/-

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

du skal hvertfald spise en del og tage en del på med den højde du har :) .. bare begynd med at træne med det samme og spis så derefter.. Vil ikke mene et kostprogram er nødvendigt, men være opmærksom på hvad du spiser og gerne tænk på noget med protein i :)

Geografisk sted: aalborg

Logbog: Vis logbog

Ja når jeg ikke har råd til proteinpulver er det vigtigt jeg får sammensat en kost der dækker mit proteinbehov. Men jeg bliver nødt til at have en plan over kosten så jeg ved hvornår og hvad jeg skal spise, ellers ved jeg at jeg ikke får det gjort :) Jeg skal holdes i kort snor :wink:
-\Herkules/-

Bed din mor om at købe rigeligt med skummetmælk, det indeholder en masse gode proteiner ca. 35 gram pr liter så op og drik min 3 liter om dagen og træn seriøst :wink:
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Ja, skummetmælk. og evt. tun i vand, inden og efter træning. I tun er der også gode proteiner i ! . havregryn !. men ja det er vigtigt at du spiser når du er sulten, giver sig selv :D . men ja bare æd :P

Reputation point: 10

Du kan også spise en masse kylling, kalkun, æg osv. - er er noget at tage af - bare man tænker lidt over det
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Miguel99 skrev:Bed din mor om at købe rigeligt med skummetmælk, det indeholder en masse gode proteiner ca. 35 gram pr liter så op og drik min 3 liter om dagen og træn seriøst :wink:

Hvorfor anbefale ham at drikke minimum tre liter skummetmælk om dagen? Skummetmælk er en god fødevare, men husk nu reglen om ikke at overdrive - intet er sundt, hvis man spiser/drikker for meget af det...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Tak for forslagene alle sammen!

Jeg er så småt ved at prøve lidt med maden. Jeg har lige kogt 6æg så kan jeg tage et par stykker inden jeg går i seng og så har jeg nogle til madpakken i morgen. Hvis jeg kan komme op i ordentligt tid i morgen tidlig kan jeg jo lige nå at lave lidt pasta og blande noget tun og æg i. Desuden går jeg snart i seng så jeg får nok søvn :D Det er en anden af mine dårlige vaner at jeg går i seng lidt efter midnat og det bliver jo ikke til mange timers søvn!

Jeg har selvfølgelig nogle flere spørgsmål jeg håber i kan svare på:

Mht. til det fullbody program jeg har linket til. Jeg er ikke helt afklaret med hvordan jeg skal "fordele" vægten over sættene. Jeg kan jo ikke løfte ret meget så hvis vi nu siger at jeg til at starte med kan tage 30kg i bænkpres (har endnu ikke været nede og se hvor stærk jeg er :P) og de 30kg så skal fordeles over 5 sæt. Skal jeg så starte helt nede på 10kg i det første sæt og så øge med 5kg ved hvert sæt til jeg når de 30kg i 5. sæt?

Og er der nogen der kan uddybe princippet i det med en let dag, en medium dag, og en hård dag?

Jeg har godt nok svært ved at se mig selv blive så muskuløs som mange af jer herinde, men det må jo kunne lade sig gøre :P Hvis man spiser og træner rigtigt, kommer der så små resultater hurtigt? Kunne forestille mig jeg ville få nemmere ved at blive ved hvis man kunne se og mærke der skete noget hele tiden :)
-\Herkules/-

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster