Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1549
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1546

Følg bodybuilding.dk på

Energi og kropsvægt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er netop begyndt at følge en kostplan, med henblik på at leangaine. Jeg har på en uge taget 100-200 gram på ved at ligge på 3200 kcal dagligt. Jeg kom så til at tænke på, hvor længe man cirka kan forvente at blive ved at øge vægten 100-200 gram om ugen ved at indtage 3200 kcal dagligt? For energibehovet stiger vel ekspontielt med kropsvægten? Jeg er klar over man bør følge vægtudviklingen løbende og vurdere og justere. Men er der nogle tommelfinger regler for hvor mange kg man kan gaine inden kroppen begynder at kræve mere energi?

mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Pumpingirondk skrev:Jeg er netop begyndt at følge en kostplan, med henblik på at leangaine. Jeg har på en uge taget 100-200 gram på ved at ligge på 3200 kcal dagligt. Jeg kom så til at tænke på, hvor længe man cirka kan forvente at blive ved at øge vægten 100-200 gram om ugen ved at indtage 3200 kcal dagligt? For energibehovet stiger vel ekspontielt med kropsvægten? Jeg er klar over man bør følge vægtudviklingen løbende og vurdere og justere. Men er der nogle tommelfinger regler for hvor mange kg man kan gaine inden kroppen begynder at kræve mere energi?

mvh

Nej energiforbruget stiger nogenlunde lineært med kropsvægten.. Dvs. tager du 1% på stiger dit forbrug også ca. 1 % (ungefair, i virkeligheden skal man også tage højde for overfladeareal, ændret kropskomposition osv), men du kan jo bare holde øje med vægten og begynder det at gå lidt for langsomt smider du bare lidt mere indenbords..

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan søge lidt på hvor meget 1 pound fedt forbrænder og det samme med muskler.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster