Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

.Crashie skrev:Det at tage på universitet er ikke bare lige sådan noget man gør, hvis man ingen reel intentioner har eller en målsætning. Lyder til at du ikke rigtig ved hvad du brænder for, og kun går efter det der er money i. Har du OVERVEJET at snakke med en vejleder omkring dette emne? Det er trods alt dem som skal vej-lede dig videre i "skolelivet".
Og nej, jeg forsøgte ikke at lyde som en idiot eller noget

Moby Dick skrev:At tale med en vejleder (fra gymnasiet) er spild af tid. Kontakt den faglige vejleder ved de universitetsstudier, du har interesse i. Aftal et møde, forhør dig om litteratur, forelæsninger og hvad du ellers lyster. Tag også gerne til et par forelæsninger - de er åbne for offentligheden. Langt den bedste måde at danne sig et indtryk af et givent studie på er ved faktisk at følge studiet (forelæsninger) - snak også gerne med de studerende i pausen.
God vind med det. Det er spændende fag, du oplister. Jeg læste selv fysik på KU (for mange år siden), inden jeg slog helt om og begyndte på humaniora. Forskermuligheden inden for fysik er - hvis du er dygtig - enormt gode. SDU har fx et nyt center for partikelfysik og kosmologi (CP3-Origins), der er helt fremme blandt de tunge drenge på verdensplan. KU har Niels Bohr-institutet. At blive forsker inden for fysik-verdenen er dog krævende. Du skal have adskillige postdoc-stillinger (i udlandet) efter endt PhD-studium for at blive fastansat et prominent sted som CP3-Origins. Lønnen er ganske fin - du kan dog tjene mere ved det private arbejdsmarked. Et stigende antal fysikere får fx arbejde inden for bankverdenen, hvor de arbejder med at opstille modeller. Men det er der virkelig inden grund til at spekulere i nu.
Og slutteligt: få lige styr på hvad begrebet 'videnskab' betyder.

Jiyan skrev:Nogen der ved noget med hensyn til jobmuligheder for farmaceuter?

Pzyrex skrev:Jiyan skrev:Nogen der ved noget med hensyn til jobmuligheder for farmaceuter?
"At blive farmaceut er næsten en sikker vej til et job. Kun 2 ud af 100 er arbejdsløse. Det er en af de laveste arbejdsløshedsprocenter af samtlige de uddannelser, du kan tage på universitetet."

Kelto10 skrev:Moby Dick skrev:At tale med en vejleder (fra gymnasiet) er spild af tid. Kontakt den faglige vejleder ved de universitetsstudier, du har interesse i. Aftal et møde, forhør dig om litteratur, forelæsninger og hvad du ellers lyster. Tag også gerne til et par forelæsninger - de er åbne for offentligheden. Langt den bedste måde at danne sig et indtryk af et givent studie på er ved faktisk at følge studiet (forelæsninger) - snak også gerne med de studerende i pausen.
God vind med det. Det er spændende fag, du oplister. Jeg læste selv fysik på KU (for mange år siden), inden jeg slog helt om og begyndte på humaniora. Forskermuligheden inden for fysik er - hvis du er dygtig - enormt gode. SDU har fx et nyt center for partikelfysik og kosmologi (CP3-Origins), der er helt fremme blandt de tunge drenge på verdensplan. KU har Niels Bohr-institutet. At blive forsker inden for fysik-verdenen er dog krævende. Du skal have adskillige postdoc-stillinger (i udlandet) efter endt PhD-studium for at blive fastansat et prominent sted som CP3-Origins. Lønnen er ganske fin - du kan dog tjene mere ved det private arbejdsmarked. Et stigende antal fysikere får fx arbejde inden for bankverdenen, hvor de arbejder med at opstille modeller. Men det er der virkelig inden grund til at spekulere i nu.
Og slutteligt: få lige styr på hvad begrebet 'videnskab' betyder.
Hej, tak for svaret! Hvad betyder videnskab så? =)
Det lyder som om der er muligheder i fysik, men som du påpeger skal man jo være dygtig. Det er vel de færreste fysikere der faktisk arbejder som forskere?
Og ville du foreslå at studere "videnskab" på et udenlandsk universitet hvis det evt. kunne lade sig gøre for mig?
. Så kan du se, om udlandet kalder - og om det der "videnskab" overhovedet er noget for dig. Nu ved jeg ikke, hvor du er fra, men på SDU er det sådan, at alle naturvidenskabelige uddannelser starter med et fællesår, hvor man har fag inden for fysik, matematik, kemi, biologi - og div. afarter heraf. Efter det første år vælger man så sit specifikke fag. På KU og AU vælger man sit fag med det samme, altså: man søger specifikt ind på fx fysik eller biomedicin osv.
Jiyan skrev:Pzyrex skrev:Jiyan skrev:Nogen der ved noget med hensyn til jobmuligheder for farmaceuter?
"At blive farmaceut er næsten en sikker vej til et job. Kun 2 ud af 100 er arbejdsløse. Det er en af de laveste arbejdsløshedsprocenter af samtlige de uddannelser, du kan tage på universitetet."
Fedt, så må jeg bare håbe, at det ikke når at ændre sig specielt meget i løbet af de næste 5 år

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster