Jeg har 2 kammerater som er noget overvægtig, og har spurgt mig efter om jeg ikke vil lave et program til dem så de kan tabe sig, men de vil have vægttræning med.
Det gjorde jeg så for 2 måneder siden.
Lidt info om dem: (for 2 måneder siden)
Den ene er 180cm høj og vejede 107kg og er begyndt at tænke lidt mere over det kan spiser plus motivationen er helt oppe.
Den anden er 193cm høj vejede 154kg med en BMI på 42, og har fået lavet en kostplan af lægen plus en tid hver anden uge til måling af vægt. (Motivationen er helt oppe)
2 Måneder efter:
Den ene er motivationen helt nede og vægten er på 101kg
Den anden er Motivationen faldet omkring cardio, og vægten er på 146kg
Programmet er baseret på at de lige skal komme igang før vi rigtig gør noget ved det:
Mandag: (Ryg (75%) & Fedtforbrænding (25%) (Det vil sige at 75% af programmet er Ryg og 25% er Fedtforbrænding.
Tirsdag: (Biceps, Triceps & Fedtforbrænding) (25% - 25% - 50%)
Onsdag: (Ryg, Mave & Fedtforbrænding) (12,5% - 12,5% - 75%)
Torsdag: (Bryst & Fedtforbrænding) (50% - 50%)
Fredag: (Skulder, Ben, Mave & Fedtforbrænding) (25% - 25% - 25% - 25%)
Deres program er ved at være til ende, og nu vil jeg gøre deres program noget bedre, og jeg har tænkt mig at:
Lave et 3 split program til dem som de skal kører Mandag, Onsdag & Fredag, så de stadigvæk har lidt basisøvelser med ud over deres cardio.
(Bryst & Triceps) - (Ryg, Biceps & Mave) - (Ben og skulder)
Tirsdag og Torsdag Vil bestå kun af fedtforbrænding så de rigtig kan forbrænde noget væk.
Vil det være dumt at gøre det på den måde, eller er det kun cardio de skal ha'?
The body is very important, but the mind is more important than the body.(Arnold)