Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kæmperen skrev:Mener man plejer at sige inden for den første time for at opnå den bedste effekt.
Det er i hvertfald det princip jeg kører efter.
Men der kommer nok nogle klogere og mere dokumenterede svar.

Pind skrev:Hvorfor i det hele taget bruge mælk i sin post trænings shake?
Bland hellere noget, maltodextrin og druesukker sammen med din proteinpulver/kreatin blanding og så riv det i en tør flaske eller en shaker. Så kan du tilføje vandet efter endt træning. På den måde er du ude over dit holdbarheds problem, samt du får nogle hurtige kulhydrater til at sætte gang i din insulin produktion.
- Dobbelt op på happyhour!
Men hver sin smag..

J-S-O skrev:Du kan sagtens blande dine shakes før træning, men jeg ved dog ikke hvor godt det vil smage, hvis mælken har stået i skabet i 1½ times tid ved stuetemperatur! Angående kreatinen, så sker der ikke noget ved at du blander det i shaken hjemmefra - der skal gå meget længere tid, før det giver sig til udslag ved kreatinens omdannelse...

J-S-O skrev:Hov, hæng mig ikke lige op på det med kreatin og hvor lang tid det tager før det omdannes! Jeg synes ikke lige at kunne finde noget der taler for det på nettet, så måske husker jeg forkert - jeg prøver lige at kigge lidt mere senere i dag

Fax Våger skrev:Fordi shakes blandet op i vand smager ganske forfærdeligt (efter min mening) Jeg kan simpelthen ikke få det ned uden at det føles som om det hele kommer op igen..Men hver sin smag..
Mælk for the win

Pind skrev:Fax Våger skrev:Fordi shakes blandet op i vand smager ganske forfærdeligt (efter min mening) Jeg kan simpelthen ikke få det ned uden at det føles som om det hele kommer op igen..Men hver sin smag..
Mælk for the win
Det er meget muligt, men det sænker optagelsen af dit protein, da kroppen skal ned nedbryde mælken før det kan optages i kroppen.
Hvis du ikke har prøvet ProLab's vanilla flavour f.eks., så hop ind og bestil en smagsprøve.
Bruger det selv, og det smager fint blandet op i vand.

Pind skrev:Fax Våger skrev:Fordi shakes blandet op i vand smager ganske forfærdeligt (efter min mening) Jeg kan simpelthen ikke få det ned uden at det føles som om det hele kommer op igen..Men hver sin smag..
Mælk for the win
Det er meget muligt, men det sænker optagelsen af dit protein, da kroppen skal ned nedbryde mælken før det kan optages i kroppen.
Hvis du ikke har prøvet ProLab's vanilla flavour f.eks., så hop ind og bestil en smagsprøve.
Bruger det selv, og det smager fint blandet op i vand.

Pind skrev:Den med fløden har jeg ikke lige hørt om før heh..

Pind skrev:Nej, det har jeg ikke. Men da mælken blander sig med dit proteinpulver vil det tage længere tid at nedbryde, pga. kroppen skal nedbryde mælken før proteinet også kan optages.
Mælk tager længere tid for kroppen at nedbryde end valle protein gør, ergo bliver optagelsen forsinket når det blandes.
Der med ikke sagt at det ikke er en god idé at blande det op med mælk. Det kommer bare an på tidspunktet.
F.eks. ville jeg råde til at bruge vand om morgenen og lige efter træning, da det er de to tidspunkter på døgnet hvor din krop hurtigt skal have noget at arbejde med.
Alle andre tidspunkter ville jeg vælge skummetmælk at blande op med, så det bliver ligeligt udløst over en længere periode.

zzup skrev:Et hurtigt spørgsmål:
Er det man kan købe i Føtex er det godt? eller vil i foreslå et andet pulver?
evt link? :P

Pind skrev:Nej, det har jeg ikke. Men da mælken blander sig med dit proteinpulver vil det tage længere tid at nedbryde, pga. kroppen skal nedbryde mælken før proteinet også kan optages.
Mælk tager længere tid for kroppen at nedbryde end valle protein gør, ergo bliver optagelsen forsinket når det blandes.
Der med ikke sagt at det ikke er en god idé at blande det op med mælk. Det kommer bare an på tidspunktet.
F.eks. ville jeg råde til at bruge vand om morgenen og lige efter træning, da det er de to tidspunkter på døgnet hvor din krop hurtigt skal have noget at arbejde med.
Alle andre tidspunkter ville jeg vælge skummetmælk at blande op med, så det bliver ligeligt udløst over en længere periode.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster