Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Er dette den rette 1 års plan?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer

Jeg har styrketrænet on/off i perioder, og har holdt pause et halvt års tid, så jeg har rimelig styr på øvelser og teknikker, men styrkemæssigt er jeg ikke meget over nybegynder stadiet pt.

Jeg vil gerne lave en 1 års plan og træne seriøst, for én gang for alle at opnå synlige resultater, og jeg vil naturligvis kombinere træningen med den rette kost.

Min plan er at køre fullbody, 3 gange om ugen (5 x 5 set, 7-8 øvelser, primært basisøvelser) og hver 2. måned ændre lidt i programmet så jeg stadig træner fullbody, men får lavet noget variation i øvelserne. Dertil kommer løb 1-2 timer om ugen - bare for at holde formen, og ikke få for meget fedt på kroppen.

Noget jeg kan optimere? Kommentarer generelt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er godt nok noget af en uambitiøs plan, du skal være mere konkret :)

Ala jeg vil kunne løfte
X kg i bænk, squat og dødløft..
Spis efter et formål, bulk eller cut.

Det eneste du har nu er at du VIL skifte program - lad være med at have det planlagt, får du noget ud af programmet og progressionen virker, så bliv ved :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Logbog: Vis logbog

Umiddelbart lyder det meget fornuftigt.
Det er svært at kommentere på noget, når din plan ikke er mere specifik, som allerede nævnt.

De fleste herinde vil nok spørge dig om dit mål er at tabe dig, eller opbygge muskelmasse, da du normalt vil planlægge din kost ud fra hvad formålet med din træning er.
Herefter vil man så kunne kommentere på din kostplan og tilrettelægge den ifht. om formålet med din træning tilsvarer din kostplan (indtag af kcal og makroer på dagsbasis), men det afhænger jo af hvor højt dit ambitionsniveau er - altså om du vil tilrettelægge din kost og veje alt/størstedelen af hvad du indtager - men det lyder det ikke til, da du har valgt ikke at uddybe din plan yderligere.

Men umiddelbart lyder din plan ikke til at være helt ude i skoven, nej - såfremt dit mål er at opbygge en smule muskelmasse og/eller tabe dig en smule.

Uanset hvad, så held og lykke med projektet.

Reputation point: 0

Morten2k skrev:Min plan er at køre fullbody, 3 gange om ugen (5 x 5 set, 7-8 øvelser, primært basisøvelser)

Du mener 5 sæt af 7-8 øvelser, altså 35-40 sæt per træningspas. Det lyder hårdt, men kan du gennemføre det uden at køre træt i det, skal det nok gå dig godt.

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Kostplan: Ingen kostplan

Morten2k skrev:Min plan er at køre fullbody, 3 gange om ugen (5 x 5 set, 7-8 øvelser, primært basisøvelser) (...) Dertil kommer løb 1-2 timer om ugen - bare for at holde formen, og ikke få for meget fedt på kroppen.

Tænker det er alt for mange øvelser pr gang for en begynder, og vil blive meget tidskrævende.
Der findes mange gode fullbody programmer, vælg et af dem og hold det i 6 måneder. Det vigtigste er at der er en form for progression.

drop de 2 timers løb, og skift det ud med et ugeligt interval pas. Meget mere tidseffektivt og du kan stadig holde formen. Desuden mener jeg at 2 timers løb er kontraproduktivt hvis dit mål er større muskelmasse.

Pagh skrev:
Morten2k skrev:Min plan er at køre fullbody, 3 gange om ugen (5 x 5 set, 7-8 øvelser, primært basisøvelser) (...) Dertil kommer løb 1-2 timer om ugen - bare for at holde formen, og ikke få for meget fedt på kroppen.

Tænker det er alt for mange øvelser pr gang for en begynder, og vil blive meget tidskrævende.
Der findes mange gode fullbody programmer, vælg et af dem og hold det i 6 måneder. Det vigtigste er at der er en form for progression.

drop de 2 timers løb, og skift det ud med et ugeligt interval pas. Meget mere tidseffektivt og du kan stadig holde formen. Desuden mener jeg at 2 timers løb er kontraproduktivt hvis dit mål er større muskelmasse.

Du kan da sagtens blive større selv om du løber 2 timer.. Uden problemer.. Det er kun 2000 ekstra kcal om ugen han skal spise for at det udligner.
Desuden er løb(cardio) sundt for hjertet, så det synes jeg var et dårligt råd.
Men er enig med dig i at hans træningspas vil tage 2-2.5 time med 8 øvelser af 5x5

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog

Nieb skrev:
Pagh skrev:

Du kan da sagtens blive større selv om du løber 2 timer.. Uden problemer.. Det er kun 2000 ekstra kcal om ugen han skal spise for at det udligner.
Desuden er løb(cardio) sundt for hjertet, så det synes jeg var et dårligt råd.
Men er enig med dig i at hans træningspas vil tage 2-2.5 time med 8 øvelser af 5x5

Jeg siger ikke at man ikke kan blive større hvis man løber 2 timer, jeg siger bare at der er kontraproduktivt hvis målet er større muskelmasse. Derfor vil jeg mene at interval vil være mere oplagt, og nu vil TS ikke løbe fordi det er sundt for hjertet men for at holde formen, hvilket interval er et at de mest tidseffektive måder at gøre det på.

Desuden er hiit og styrkeløft ligeledes også sundt for bl.a. hjertet ;)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster