Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Er frustreret...

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Med fare for at blive grinet af og måske endda blive taget lidt useriøst, opretter jeg nu efter megen overvejelse et indlæg proppet med frustration og galde.

Suk...
Jeg føler mig i bund og grund snydt. Måske sågar uretfærdigt behandlet. Og så endda af min egen krop.
Jeg orker snart ikke mere, og føler faktisk at jeg har "læst for meget" på lektien, så jeg kan simpelthen ikke rumme flere søgninger på nettet og har brug for et klart svar. Hvad er det jeg gør galt?

Hvad er meningen med dette indlæg?
Jo, jeg ønsker at smide sølle 3-4 kg. og blive mere tonet (Og gerne på lårerne/underkroppen, selvom punktforbrænding desværre kun findes i min mentale drømmeverden)

Jeg har knoklet på spinningscyklerne, bokset mig halvt fordærvet, løbet som en gal og styrketrænet i stor stil.
Alt dette træning er foregået over det sidste 1½ år, op til mellem 4 og 5 gange om ugen.
Resultatet er heller ikke udeblevet - Jeg har smidt 11 kg. (Der dog ikke har rokket sig den rigtige retning siden midt maj)
Det er bare ikke helt nok når udgangspunktet var 14 kg. på plussiden efter 2 graviditeter.

Kosten har jeg løbende lagt meget om.
På et tidspunkt blev jeg så grebet af det, at jeg simpelthen fik alt for lidt at spise og endte med at gå fuldstændig kold. Fik kvalme, flimmer for øjnene og var svimmel og uoplagt non-stop.
Meldte mig på madlog og fik det nogenlunde op at køre, men er kørt træt i at skulle veje alt.

Når alt det lala er sagt - Hvad ville andre så gøre, hvis de stod i min situation?
Jeg kan ikke selv finde rundt i, hvad der er rigtigt og forkert med kost og træning mere, da alle har noget forskelligt at tro på.
Ville næste skridt være at hyre en personlig træner? Eller hvad gør jeg for at få en balance i min træning og finde den rette kost?

Jeg synes at det er utroligt at jeg skal kæmpe så vanvittig meget for at få et vægttab på 11 kg. over 1½ år, når man så tit hører og læser om andre der "bare" ændre kosten og så smider 20 kg. på et par måneder.
Har selvfølgelig taget højde for at mit eventuelle manglende vægttab kan skyldes at jeg har taget det på i muskler, men i flg. fedtprocentsmålinger, burde der være masser at tage af endnu ;)

En ting er sikkert - Jeg kan ikke holde til alt det klat-træning. Jeg har brug for at gøre det "rigtigt", så jeg ikke spilder tiden på forkerte øvelser/aktiviteter når jeg er afsted.
Har de sidste par måneder døjet med flere skader som flytter sig rundt i kroppen.
Det kan være smerter i knæene den ene uge, hold i nakken den næste, et hold i ryggen på et par uger, ondt i skulderen som stråler ned i armen, og nu igen et mindre hold i ryggen, hvor jeg så er tvunget til at hvile et par dage.

What to do? Jeg er træt og frustreret. Måske er det bare en dårlig periode, måske griber jeg det forkert an?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du spiser sikkert for lidt. Udregn dit ligevægtsindtag (find beregner på nettet) og læg der herefter ca. 500 kcal under det om dagen. Dette betyder så også, at du må tælle kalorier i en periode. Det er dog nemt nok når man lige lærer det!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

MisSuunto skrev:Meldte mig på madlog og fik det nogenlunde op at køre, men er kørt træt i at skulle veje alt.

I teorien er der ingen vej udenom, men i praksis bør du efter nogle uger/måneder være ret god til at estimere hvor meget du putter på tallerkenen, og så kan du nøjes med at anslå hvor meget du har spist. Jeg har 2-3 forskellige muligheder til morgenmad og frokost, så det kun er 3 portionsstørrelser jeg skal huske i hovedet.

MisSuunto skrev:Har selvfølgelig taget højde for at mit eventuelle manglende vægttab kan skyldes at jeg har taget det på i muskler, men i flg. fedtprocentsmålinger, burde der være masser at tage af endnu ;)

Hvilken fedtprocentmåling? Hvis det er sådan en der sender strøm gennemkroppen, så kan du ikke rigtigt regne med den. En tang er et langt bedre udgangspunkt når det kommer til fedtprocent.

MisSuunto skrev:What to do?

Lad være med at sammenligne dig med andre, men se din krop som den er. Start med at definere målet helt klar og tydeligt. Og lad være med at sætte et tal fra en vægt som mål - se på din krop, brug et målebånd og find ud af hvad det er du vil ændre. Når det er gjort, så gør det der kræves - hvis det er de usynlige mavemuskler du er træt af, så er det cardio og kost der skal have din førsteprioritet (glem dog ikke styrketræningen). Lad være med at gøre det til det eneste mål i livet - hvis du døjer med skader træner du måske med for meget vægt, dårlig teknik eller for ofte.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster