Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Erfaringer med Amit Sapirs "The strong bodybuilder program"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Amit Sapirs "The strong bodybuilder program"? Jeg overvejer at kaste mig ud i det.

Programmet findes her:
http://www.t-nation.com/workouts/strong ... er-program

Umiddelbart lyder grundidéen med at gaine styrke OG muskelmasse jo fremragende, men er jeg den eneste der synes, det virker ret voldsomt med de omtalte "giant sets"?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er ikke optimalt kun at bevæge de store muskelgrupper en gang i ugen.

kromann86 skrev:
Umiddelbart lyder grundidéen med at gaine styrke OG muskelmasse jo fremragende

Hvis du er ude efter et program, hvor du både bygger muskelmasse og øger din styrke, kan du blandt andet kigge nærmere på Layne Norton's PHAT-program.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

RLSparre skrev:Det er ikke optimalt kun at bevæge de store muskelgrupper en gang i ugen.

kromann86 skrev:
Umiddelbart lyder grundidéen med at gaine styrke OG muskelmasse jo fremragende

Hvis du er ude efter et program, hvor du både bygger muskelmasse og øger din styrke, kan du blandt andet kigge nærmere på Layne Norton's PHAT-program.

Starting strenght og stronglifts som begge er begynder programmer. Rammer da også kun skulder 1 gang om ugen hver anden uge.
Jeg køre et stronglift peogram som kun rammer skulder (direkte) hver onsdag.. Som også er et begynder program.

Reputation point: 50

Kostplan: Vis kostplan

Nieb skrev:Starting strenght og stronglifts som begge er begynder programmer. Rammer da også kun skulder 1 gang om ugen hver anden uge.
Jeg køre et stronglift peogram som kun rammer skulder (direkte) hver onsdag.. Som også er et begynder program.

Både i SL og SS bliver der direkte trænet skuldre ved hver anden træning, mens de indirekte bliver trænet på dagen, hvor du bænkpresser.

SL og SS er fullbody-programmer, som rammer hele kroppen ved hver træning, mens programmet som emnet omhandler, er et 4-split, som bestemt ikke er, at foretrække i forhold til et fullbody- eller 2-splitsprogram.

Reputation point: 5

RLSparre skrev:
Nieb skrev:Starting strenght og stronglifts som begge er begynder programmer. Rammer da også kun skulder 1 gang om ugen hver anden uge.

Både i SL og SS bliver der direkte trænet skuldre ved hver anden træning, mens de indirekte bliver trænet på dagen, hvor du bænkpresser.

SL og SS er fullbody-programmer, som rammer hele kroppen ved hver træning, mens programmet som emnet omhandler, er et 4-split, som bestemt ikke er, at foretrække i forhold til et fullbody- eller 2-splitsprogram.

Wendler 5/3/1 er et 4 split.. Mange tusinde mennesker har gode resultater med det.
Men er helt enig i at fullbody, 2 split eller 3 split er at fortrække. :)

Reputation point: 50

Kostplan: Vis kostplan

4 split er ikke nødvendigvis dårligere end fullbody eller 2-split. Det afhænger af mål, træningserfaring, mv. Når det kommer til bodybuilding, er størrelse ofte det primære mål. Her vil et 4 split program med velovervejede øvelser være et glimmerende valg.

Det var blot pointeren med øget styrke, der fangede mig ved det omtalte BB-program.

Tak for svaret, jeg vil prøve at kigge nærmere på Nortons PHAT program. Det virker interessant.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster