1. Kan det være optimalt at bygge muskelmasse med 5x5 rep range. Jeg ved nemlig, at normalt siger man at høj volume er lig med stor muskel opbygelse. Men Mehdi fra http://www.stronglifts.com siger at styrke og muskelmasse går hånd i hånd, hvis man altså træner basisøvelser.
2. Er isoleret armtræning nødvendigt, for optimal muskelvækst i armene, eller er basisøvelser som bp, dips og chins nok til muskelopbyggelse i armene? Ifølge, Mehdi fra stronglifts.com og ifølge artiklen her fra siden Curls are for Girls er isoleret arm træning nemlig ikke nødvendigt.
3. Jeg har læst lidt om pre-exhausting og post-exhausting, er der nogle af der har erfaringer med post-exhausting? Har læst at det skulle udmatte de store muskelgrupper som bryst fx. hvis det var tilfældet at ens triceps og skulder ikke kan mere under et sæt bænkpress. Så brystet er ikke blevet ramt optimalt, og man kan ikke tage mere fordi triceps er udmattet.
4. Hvis svaret er nej på spørgsmål 1, vil det så være optimalt at træne et 2 split hvor dag 1 og 3 er de samme og dag 2 og 4 er de samme (øvelsesvalg) bare med andre rep ranges. Så man fx. kører 5x5 dag 1 og 2 og 3-5x10 på dag 3 og 4.
5. med de øvrige spørgsmål taget i betragting hvad ville så være at fortrække, at køre nedenstående program til venstre eller højere for muskel vækst og styrke. Ville det eventuelt være at foretrække at kører det til venstre på dag 1 og 2 og programmet til højere på dag 3 og 4 eller ville det være mere optimalt at køre en måned af det ene og skifte over til det andet?

Det var alt hvad jeg havde, håber ikke det er for stor en mundfuld :-)
Tusinde tak på forhånd!