Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Et par spørgsmål til træning.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, jeg har lige lidt spørgsmål.

1. min triceps træning halter (føler jeg). Når jeg engang er færdige med bænk, military press mm går jeg hen til kabel tårnet og køre ca. 2-3 forskellige iso øvelser til triceps. men det fandme ved at være lidt monotont og får aldrig DOMS.
dips bliver kørt som opvarming før brystøvelserne (12*3), da der ikke er dips bælte.
curl stangen er altid optaget til at køre frenchpress eller incline bp. Har i nogle gode forslag til hvordan jeg kan få mere ud af min triceps træningen?

2. Hvor mange dage i ugen er mest optimalt at træne i?
Lige nu træner jeg minimum 4 gange, men gerne 6 gange hvis jeg har tiden til det.
Træner en blanding af 2split og 3split, da det er forskelligt hvor mange dage jeg træner i ugen osv. Men hele kroppen kommer igennem minimum 2 gange ugentligt og maks 3 gange ugentligt. spørgsmålet er om det ville være mere optimalt at træne 3split eller træne et 2split program 6 dage istedet for 4 dage ugentligt?. muskerlne skal vel kun have 48 timers hvile?

3. Hvilke øvelser påvirker mest bredden fra skulder til skulder og hvilke øvelser påvirker mest denne v-form med lille talje og op i et V?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

HerreBred skrev:Hej, jeg har lige lidt spørgsmål.

1. min triceps træning halter (føler jeg). Når jeg engang er færdige med bænk, military press mm går jeg hen til kabel tårnet og køre ca. 2-3 forskellige iso øvelser til triceps. men det fandme ved at være lidt monotont og får aldrig DOMS.
dips bliver kørt som opvarming før brystøvelserne (12*3), da der ikke er dips bælte.
curl stangen er altid optaget til at køre frenchpress eller incline bp. Har i nogle gode forslag til hvordan jeg kan få mere ud af min triceps træningen?

Lige nu træner jeg minimum 4 gange, men gerne 6 gange hvis jeg har tiden til det.
Træner en blanding af 2split og 3split, da det er forskelligt hvor mange dage jeg træner i ugen osv. Men hele kroppen kommer igennem minimum 2 gange ugentligt og maks 3 gange ugentligt. spørgsmålet er om det ville være mere optimalt at træne 3split eller træne et 2split program 6 dage istedet for 4 dage ugentligt?. muskerlne skal vel kun have 48 timers hvile?

3. Hvilke øvelser påvirker mest bredden fra skulder til skulder og hvilke øvelser påvirker mest denne v-form med lille talje og op i et V?

1)
Du behøver ikke få doms før din træning virker. Prøv evt. at varier din træning, og skift øvelserne ud samt program.
2)
Intet er optimalt. Det går an på hvilket program du bruger, du kan træne 3 gange om ugen med fb fx. og 5 gange om ugen med et højt split. Det helt op til dig.
3)
Bredden bliver nok mest påvirket af skulder øvelser samt ryg øvelser til det nogle kalder " vingen". Fx pulldown/pullups er gode til ryggen. Og lat raises og shoulderpress fungere godt til skulderen
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

ckp2906 skrev:
HerreBred skrev:Hej, jeg har lige lidt spørgsmål.

1)
Du behøver ikke få doms før din træning virker. Prøv evt. at varier din træning, og skift øvelserne ud samt program.
2)
Intet er optimalt. Det går an på hvilket program du bruger, du kan træne 3 gange om ugen med fb fx. og 5 gange om ugen med et højt split. Det helt op til dig.
3)
Bredden bliver nok mest påvirket af skulder øvelser samt ryg øvelser til det nogle kalder " vingen". Fx pulldown/pullups er gode til ryggen. Og lat raises og shoulderpress fungere godt til skulderen

1)
har du gode forslag til øvelser?

2)
tænkte jeg nok, men kan kun se det logisk i at komme igennem kroppen 3 gange ugentligt fordelt på split må være mest optimalt. FB ville jo tage alt for lang tid at køre igennem og man ville da være godt udmattede i mange øvelser til at kunne løfte tungt nok?

3)
Var også min forestilling. dog syntes jeg aldrig lat raises er en øvelse jeg stiger i og derfor tænker jeg den ikke er ret god. Går meget op i teknikken da jeg lige har haft en skulderskade, er dog kommet over den. Men har i andre virkelige fremgang i denne øvelse, eller står i og giver et kæmpe sprald i hele kroppen for at kunne løfte de tunge kg som næsten alle andre gør i mit center? Træner med 6-7kg håndvægte. kan dog godt tage 12kg vægtne hvis jeg bruger samme teknik som de andre, men syntes bare ikke det virker rigtigt for skulderen og bliver for belastende.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

triceps øvelser jeg bruger:
Skullcrushers, barbell extension og dip og nogle gange cg bp.

Du skal bare bruge det program der passer bedst til dig. Hvis du vil køre høje splits gør du bare det. Men jo højere split du laver, jo større chance er der os for det ikke fungere( lidt firkantet).
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online