Jeg startede med træning i Januar, har to gode kammerarter jeg lytter til angående min træning.
Men det er altid rart at få "friske øjne" på ens program, og få en kritik som måske tilbageholdes, grundet kammeratskab.
Pt køres det så ledes, (dog kan der være lidt variation - jeg bor ret uhensigtsmæssigt, så nogen dage kan jeg simpelthen ikke nå at komme ned og træne).
Reps: 10-5, i hvert set. Primært (forsøger jeg at) køre jeg 8-10 gentagelser.
Sets: Variere meget fra øvelse til øvelse.
mange gange bruger jeg en del "sets" på lige at mærke hvor meget jeg har "tilbage i mig" så jeg langsomt forøger antal kilo, for at finde den belastning der nu "passer".
Der til bruger jeg også meget tid på teknik her i starten, så tager måske lidt færre kilo, men så flere set, for også at have ordenlig teknik.
Mandag - Ryg/biceps.
Leg ext.
Bag extension.
Dødløft
DB rows
Bend over rows
Lat pulldown (også med smalt greb til bicpes9.
"seated rows" - Det ikke altid jeg tager den med, variere lidt.
Bicpes curls - seated EZbar.
Bicpes curls DBs
(variere lidt med øvelsen, nogen gange "forced fokus" (som jeg kalder den^^), andre gange til det lange hoved, og ellers bare normale curls).
Tirsdag - Bryst / triceps.
Flad bænk - DBs
(er lige gået over til DBs da jeg er markant svagere i venstre bryst - engang imellem køre jeg dog med BB for at øve teknikken).
Inc. bænk - DBs
Flyers (Hvor jeg vil køre press-flies med ind ca hver anden gang jeg har bryst).
Inc. Smith reverse grib. (Ca. hver anden gang jeg vil køre dette, også med meget teknik øvelse).
Flyers på maskine.
Triceps - Skullcruchers
Fransk pres
cable triceps extension
Onsdag - Ben/skuldre/mave.
leg extension.
Sqaut.
Ben pres
Læg pres
Seated shoulderpress - Ca. hver anden gang smith og hver anden gang DBs
Shoulder side raises.
Shoulder front raises.
(variere lidt mellem dropsets og almindelige, er dog endnu svagere her så ofte er det drop sets, for at få en god burn^^)
Weighted crunches
(når jeg får taget mig sammen til at køre mave
)Gøres på decline bænk, da jeg er opereret ved halebenet, så kan simpelthen ikke ligge på et gulv og lave dem.
Ellers laver jeg gerne den klassiske, hvor man er hængende (bruger dips-stativet), og hæver bene enten strakte eller krydset, med vandrete knæ.
Er der noget jeg bør tilføje? (kan være jeg overser en øvelse jeg bare må have med, eller har glemt at tilføje ^^).
Jeg køre 3split fordi jeg ved jeg kan nå de dage, nogen gange er dagene forskudte.
Men så vidt det muligt køre jeg 5-6 dage og så en dags pause.
Skulle gerne begynde i VL klub, også for de fede faciliteter, hvor en del dage jo så vil gå med træning der nede, i mellem mine normale træning.
link til log: viewtopic.php?f=21&t=44781
Håber på lidt super kritik - hvad kan gøres bedre ?
(Jeg satser på vi snart skyder lidt HD film nede fra "the gym"
- hvor teknikken vil være at se, så jeg også kan få kritik her på).