Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

falder i kg hurtigt efter de første øvelser.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej. Jeg vil starte med at fortælle om mig selv.

Jeg har trænet i 1 år fast, i det hele år var jeg på cut stort set, jeg tabte 40 kg. Og fik en fedt fedt procent fra 28% og ned til 10% jeg vejet 113 kg da jeg startet og sluttet på 73-74 kg. I alt den tid jeg trænet mødte jeg de gentagne problemer.

Mit første problem var at jeg efter 3 mdr. Ihærdigt træning, fald i kg. I øvelserne og følte det stod stille både i udvikling af krop og træningen. Jeg skruet så op for kalorierne og tilføjet fedt i min kost samt en pause på 3 uger.. det hjælp, jeg gik op i vægt i øvelserne og fandt mit top niveau igen.

Mit næste problem blev så at jeg ikke kunne øge kg i træningen længere og det varieret faktisk også nogle gange hvor meget jeg kunne løfte og gentagelser.. Dette er efter 6-8 fast træning.. jeg begyndte så en strategi med hensyn til kost, jeg tænkte ikke over hvad jeg spiste, bare det ikke var direkte sukker og chips.. det eneste jeg holdte øje med var proteiner.. Dette skulle blive min løsning.. jeg fik større muskler og min fedtprocent faldt faktisk også samtidigt.. dog ikke meget.. jeg kan tyde huske at jeg brugte 20 kg. Håndvægte til bryst, hvilket jeg havde gjort i 2 mdr. Næsten, så tog jeg fat i to på 26 kg. Og det det var hårdt, men jeg fik klemt 8 2 og så 6x1.. jeg endte med at bruge 30 kgs

DET SIDSTE OG STØRSTE PROBLEM ER DETTE:
hver gang jeg træner f.eks bryst, og starter med bænkpres eller en af de andre øvelser.. så mister jeg så meget styrke i de andre øvelser jeg laver.. det er som den første øvelser for alle muskler suger 20-30% af min styrke ud permanent i det pågældende trænings session.. Dette er mit største problem og det som irriterer mig mest.. jeg har prøvet kreatin og hjalp også en smule.. men ikke nok..

jeg har ikke trænet i ca. 5 mdr. Nu og vil gerne starte igen, har taget 6-7 kg. Og tabt en del muskler.. men min krop er van til mange kalorier dagligt og det tager jeg ikke på af længere.. så synes mine muligheder er gode for et cut til at starte med, uden at skulle offer nogle kalorier af betydning..

Håber i kan give mig nogle gode råd omkring mængde af kalorier i starten hvis jeg vil smide fedtet (kender godt til fordeling af næringsstoffer) og en forklaring på hvorfor mine muskler bliver nærmest udbrændte i den første øvelse og hvor meget en evt tommelfingerregel siger man skal øge kg i øvelser på måneds basis

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dine muskler bliver udmattede. Og hvis du kører all out i første øvelse, hvilket det lyder som om du gør, er det jo ikke underligt.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Forcedreps skrev:Dine muskler bliver udmattede. Og hvis du kører all out i første øvelse, hvilket det lyder som om du gør, er det jo ikke underligt.

Altså jeg løfter da det jeg kan, men stopper inden failure.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster