Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Får ikke længere ømme muskler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, jeg begyndte for ca. 2 mdr. siden at træne med kettlebell. Startede med en på 12 kg. som jeg ikke kunne lave mange øvelser med før jeg var helt færdig. Nu har jeg en 20 kg kettlebell, som jeg har brugt i en måned - bruger stadigvæk 12 kg'en til de mindre muskelgrupper, og nu jeg kan træne i omkring 80-90 minutter med mange reps (15 til 40 reps x 15 forskellige øvelser x 2) i et okay tempo, selvfølgelig med lidt pauser ind imellem.

Men mit problem er, at jeg ikke rigtig længere bliver øm som jeg plejer. Og ved ikke helt, om det er smart at opgradere til en 32 kg's kettlebell endnu. Synes sådan set også, at der er god kamp i den 20 kg's jeg bruger nu, men bliver som sagt bare ikke øm, selvom jeg gennemtæsker hele kroppen hver anden dag næsten halvanden time.

Forleden prøvede jeg at træne ved middagstid og så igen om aftenen, både fordi jeg havde masser af energi og fordi jeg ville prøve at se om jeg blev øm af det, og der blev jeg netop øm i 2-3 dage efter, ligesom jeg var i starten.

Synes da også, at mine muskler er vokset okay meget på bare de to mdr. Men forstår som sagt bare ikke, at jeg ikke længere bliver øm, er i hvert fald meget lidt.

Så mit spørgsmål går lidt på, om det er sundt at træne 2 gange om dagen hver 2. dag, eller måske endda hver dag? - Hvis man tænker på, hvad vi mennesker i realiteten er bygget til, er det så et problem? - Vi er jo jagere, nomader fra naturens side. Ved godt alt det med 48 timers restitution osv. men kan bare ikke lade være med at tænke på, om kroppen ikke kan vænnes til det, ligesom cykelryttere, der cykler 100 km. om dagen f.eks.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man kan sagtens vænne sig til at træne to gange dagligt, et såkaldt AM/PM pas. Du kan jo søge lidt på AM PM og se hvad du finder af informationer. Som udgangspunkt skal man dog være ret sikker i sin planlægning af disse træningspas, samt ernæringen, hvis man altså har tænkt sig at gøre det til en regelmæssighed.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan sagtens gå den rigtige vej, selvom kroppen ikke bliver øm. Ømhed er ikke en direkte indikator på om man opnår muskel hypotrofi.

Og mht. træning 2 gange dagligt, så kan det sagtens lade sig gøre. Som du selv siger, så er kroppen rigtig god til at tilvænne sig til nye omstændigheder.

Hvis du starter første dag på et fysisk krævende arbejde, vil du måske blive øm første dag, men bliver du ved med at gentage det samme stykke arbejde hverdag 5 gange om ugen, så vil kroppen til sidst vænne sig til det, og arbejdet vil ikke længere presse din krop på samme måde som før.
:=))
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 133.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online