Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 696

Følg bodybuilding.dk på

Får jeg synlige resultater hvis jeg træner en lille smule?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej folkens. Jeg er en rimelig spinkel fyr (63 kg - 180 cm høj). Jeg har købt mig 2 håndvægte så jeg kan træne derhjemme. Det begrænser selvfølgelig en del i forhold til øvelser.
Jeg træner sådan her:
1 dag: 8 reps, 8 sæt Floor press
8 reps, 5 sæt Flys
10 reps, 5 sæt dp pull overs
Thrusters: 8 – 3 sæt 9,5 kg
Crush Grip Goblet Squats 12 rep – 5 sæt (9,5 kg)
2 dag:
Dumbbell curl and press: 8 rep – 5 sæt
Triceps curls – 8 rep – 6 sæt
almindelige Curls 8 rep – 4 sæt
Også to mave øvelser
3: hvile
Også samme program igen.....
Mit spørgsmål er bare om jeg får nogle synlige resultater ud af det her. Mit mål er ikke at blive kæmpe stor, vil bare gerne have lidt størrere muskler og blive mere markeret. De dage hvor jeg træner, tager træningen omkring 40 min.
Har i evt. nogle ideer til øvelser som i mener er bedre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Miquelb skrev:Hej folkens. Jeg er en rimelig spinkel fyr (63 kg - 180 cm høj). Jeg har købt mig 2 håndvægte så jeg kan træne derhjemme. Det begrænser selvfølgelig en del i forhold til øvelser.
Jeg træner sådan her:
1 dag: 8 reps, 8 sæt Floor press
8 reps, 5 sæt Flys
10 reps, 5 sæt dp pull overs
Thrusters: 8 – 3 sæt 9,5 kg
Crush Grip Goblet Squats 12 rep – 5 sæt (9,5 kg)
2 dag:
Dumbbell curl and press: 8 rep – 5 sæt
Triceps curls – 8 rep – 6 sæt
almindelige Curls 8 rep – 4 sæt
Også to mave øvelser
3: hvile
Også samme program igen.....
Mit spørgsmål er bare om jeg får nogle synlige resultater ud af det her. Mit mål er ikke at blive kæmpe stor, vil bare gerne have lidt størrere muskler og blive mere markeret. De dage hvor jeg træner, tager træningen omkring 40 min.
Har i evt. nogle ideer til øvelser som i mener er bedre?

Du spurgte om det samme i sidste uge. Ja, du kan godt få lidt resultater på den måde. Du bliver hverken stor eller stærk af at løfte ti kg og dig selv, og da slet ikke, når du ikke kombinerer det med en eller anden form for kostplanlægning og progression. Med en langærmet tshirt eller en skjorte på, vil ingen kunne se, at du bruger flere timer om ugen på at træne og i en tanktop og i svømmehallen vil du nok være lidt mere atletisk at se på end en, der aldrig rører sig.

Igen: Ja, man kommer nok til at kunne se, at du har rørt dig. Nej, du bliver ikke "kæmpe stor".
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

vejen til at blive KÆMPE stor og bare få større muskler er den samme... det tager bare + 10 år mere og meget mere mad.

Der findes et parameter der hedder intensitet. Det skal være relativt hårdt når du løfter ting. Kan det bliver hårdt med de der håndvægte og så få gentagelser?
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Få dig et fitnessmedlemsskab. Hvis du er mere end 15-16 år og vejer 63 kg med en højde på 1.80, bør du også overveje, hvad og hvor meget du spiser, så smid måske en bøtte proteinpulver med i købet ;-)

Pointen med det første er, at du næppe kan have nogen vild intensitet eller progression i belastningerne, når du bare har et par håndvægte på nogle få kg.

Pointen med det andet er, at du lige nu befinder dig et par kg fra at være undervægtig. Hvis du netop er 14-15 år og har haft en vækstspurt skal du ikke være bange, for det er helt normalt (jeg har været ~1.75 og 57 kg på et tidspunkt under lignende omstændigheder :o ) men det skal du heller ikke hvis du ikke har - men under alle omstændigheder tyder det på, at der er noget galt med din kost og måske dit aktivitetsniveau.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Vis kostplan

bedste løsning:
sælg alt det grej du nu har købt, tilmeld dig et fitness center og gå ordenligt i gang. Bodylabs back to basic (første version).

næstbedste løsning:
sælg alt det grej du nu har købt, og køb en pullup bar til hjemmet + et par gym rings. Med disse 2 redskaber har du alt hvad du skal bruge til en solid hjemmetræning gennem flere år. Væk med vægtene og i gang med kropsvægts træningen. Pullups, inverted rows, pushups, dips, handstand pushups, pistol squats osv. 'Calisthenic' er blevet vanvittigt populært blandt unge drenge de sidste par år, og youtube boomer næsten med transformations videoer. Der er masser af gratis guides og progressioner på nettet til at gå i gang med.

Reputation point: 90

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster