Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

FB og Progresiv loading

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey alle. Skal til og igang med et FB program som kørere over en 2 mdrs cyklus og så var det jeg lige kom til at tænke på hvad % af RM man plejer at starte på? og hvor mange % man hæver den pr gang ? Har set en post omkring det her inde men kan ikke lige huske hvad den hed.. Hvis nogen evt kan gi link? eller bare skrive det her? Regner med ast køre programmet igennem 3gange om ugen og jeg cutter i de 2 mdr her, ved ikk om det har noget at sige..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jokeren: "Gå ud i livet - gør det du er kaldet til. Grib mic'en, lav en deal, ta' et træk frem. Kig din konkurrent i øjnene og bræk ham. Giv ham hånden og spørg om han vil rulle med dig. For du får brug for backup når det virkelig gælder"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Aarhus Universitets Sport motionscenter

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Fin artikel.. har også læst den men lad os fx sige mit bænk press er 85 i 1RM. og jeg kører bænk 8x8. hvad % af 1RM skal jeg så starte på og hvor ofte øge det hvis jeg har 3 trænings pas pr uge og cyklussen løber i 8 uger?

Og hvad med øvelser som curls fx.. Det er klart at i bænk kan man gå 2,5 kg op pr gang fordi man kan løfte så meget i bænk... men lad os sige mit max i curls er 21 kg.. så skal jeg jo nærmeste starte på 1 kg i curls for at gå 2,5 kg op hver gang..

Du kan sagtens køre samme vægt i 2 - 3 træningspas hvor det stadig vil give vækstpotentiale. Du skal ikke absolut stige hver gang.

Hvis dit max er 21kg i curls eks. så starter du bare ud på 16kg og køre op der fra. Der er ikke noget magisk ved det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Tre skrev:Og hvad med øvelser som curls fx.. Det er klart at i bænk kan man gå 2,5 kg op pr gang fordi man kan løfte så meget i bænk... men lad os sige mit max i curls er 21 kg.. så skal jeg jo nærmeste starte på 1 kg i curls for at gå 2,5 kg op hver gang..

Netop af den grund med Biceps Curls er der mange folk som benytter sig af andre former for progression.
Nu ved jeg ikke med dit engelsk, men prøv at læse denne artikel igennem http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... ession&cr=

Her bliver der nævnt 10 forskellige former for progression, hver med deres fordele og ulemper. Det som du har gang i, være sig at øge belastningen, og kan sagtens fungere udmærket - især i et begynder program.
Jeg vil dog mene at du kan sikre en langt mere stabil udvikling med en anden form for progression.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tre skrev:hey alle. Skal til og igang med et FB program som kørere over en 2 mdrs cyklus og så var det jeg lige kom til at tænke på hvad % af RM man plejer at starte på? og hvor mange % man hæver den pr gang ? Har set en post omkring det her inde men kan ikke lige huske hvad den hed.. Hvis nogen evt kan gi link? eller bare skrive det her? Regner med ast køre programmet igennem 3gange om ugen og jeg cutter i de 2 mdr her, ved ikk om det har noget at sige..

Der er ikke nogle faste regler som du skal overholde. Desuden er der mange former for progression (wave, lineær osv.)

Men læs evt. denne: artikler/bodybuilding/hemmeligheden-bag-traeningscyklusser.html
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Angående træning under cut.. Er der noget specielt man skal være opmærksom på??

Tre skrev:Angående træning under cut.. Er der noget specielt man skal være opmærksom på??

Umiddelbart ville jeg mene, at træningen kunne forblive den samme. Jeg ville kun regulere på cardio og kost.
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

Tre skrev:Angående træning under cut.. Er der noget specielt man skal være opmærksom på??

Hvis du er fornuftig - og dyrker cardio hele året - så bør du kun ændre marginalt her.
Hellere øg med et par sæt til hver træning, og evt. sænk reps en smule.
Og så til sidst kan du så regulere indtaget.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Man skal dog passe på med at starte alt for lavt i en eller anden progressionscyklus under cut, tror jeg, da man ellers risikerer at miste styrke og dermed masse.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

De gange jeg har cuttet har jeg startet på 100% af RM også ellers bare trænet igennem og blevet stærkere. :) Ingen grund til ikke at køre på dagsformen imo.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:De gange jeg har cuttet har jeg startet på 100% af RM også ellers bare trænet igennem og blevet stærkere. :) Ingen grund til ikke at køre på dagsformen imo.

Haha de kontroversielle indlægs mester er tilbage :D
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

alfross skrev:
Misterhamper skrev:De gange jeg har cuttet har jeg startet på 100% af RM også ellers bare trænet igennem og blevet stærkere. :) Ingen grund til ikke at køre på dagsformen imo.

Haha de kontroversielle indlægs mester er tilbage :D

Han har nu en pointe. Under cut må målet vel først og fremmest være at bibeholde styrken, og der er træning tæt på ens RM vel at foretrække?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster